עיתונות | תקשורת המונים

למה פרש רפי גינת מעריכת ידיעות אחרונות

0
0

שמו של גינת הוזכר באחרונה כמי שיחליף את שלום קיטל כמנכ”ל חברת החדשות של ערוץ 2 ■ העורך הראשי של אתרYnet , הוא כרגע המועמד בעל הסיכויים הגדולים ביותר לתפקיד העורך החדש של העתון של המדינה
למה פרש רפי גינת מעריכת ידיעות אחרונות
למה פרש רפי גינת מעריכת ידיעות אחרונות

הביצה התקשורתית בישראל רותחת וסוערת: הנהלת “ידיעות אחרונות” ורפי גינת סיכמו הבוקר (שני) עם חיוכים וחריקת שיניים על סיום תפקידו של גינת כעורך הראשי של העיתון. סיבת העזיבה לא פורסמה דיין אך ידוע הוא, כי גינת נחשב למועמד לרשת את כיסאו של שלום קיטל כמנכ”ל חברת החדשות של ערוץ 2.

טרם פורסם מי חליף את גינת אולם באחרונה עלה שמו של יון פדר, העורך הראשי של אתר Ynet, שזכה בשבוע שעבר ע”י איגוד המפרסמים, כאיש השיווק של החודש בעקבות ההצלחה הענקית אותה הוביל למיתוגו של אתר העיתון של המדינה. הוא כרגע המועמד בעל הסיכויים הגדולים ביותר לתפקיד העורך החדש של העתון של המדינה הסובל מירידה בפופלריותו.

מי זה רפי גינת

רפי גינת (ג’נשווילי במקור), הנו עיתונאי, מפיק ועורך עיתון ידיעות אחרונות. לפני עיסוקו בעיתונאות, התפרנס גינת מעבודתו כזמר.

בשנות ה-60 שר כסולן בלהקת “הברושים” ולאחר פירוקה הקליט כמה שירי סולו אשר צעדו במצעד הפזמונים העברי של גלי צה”ל (בעיקר זכורים השירים “פונדק האהבה” ו”צמד חמד” שהגיעו אל המקומות הראשונים במצעד).

גינת החל את דרכו המקצועית כשדר ספורט בטלוויזיה הישראלית. באמצע שנות השמונים החל להגיש את תוכנית התחקירים והצרכנות “כלבוטק”, שזכתה לאחוזי צפייה גבוהים ביותר בימי הערוץ היחיד. תוכנית זו חשפה מחדלים של הרשויות ושל עסקים פרטיים, ובעיקר נודע התחקיר על קליפורמים במסעדות החומוס. כמו כן, כיהן כראש מחלקת הבידור בערוץ והגיש את התוכנית “בשידור חוקר”, ששחזרה פשעים פליליים בשיתוף המשטרה.

גינת ערך במשך שנתיים את השבועון “העולם הזה”.

בראשית שנות התשעים עבר לערוץ 2, שם הגיש את התוכנית “פוקוס” שעסקה בצילומים אותנטיים של אסונות ומבצעי הצלה נועזים, ולאחר מכן העלה מחדש את “כלבוטק” בערוץ השני, אז החדיר לטלוויזיה את השימוש במילה “קומבינה”.

בשנת 2005 מונה על ידי חברו ארנון מוזס לעורך העיתון ידיעות אחרונות. הוא עורך את העיתון במקביל להגשת התוכנית “כלבוטק”. בתוך כך פרש מתפקיד הכרוז של מכבי תל אביב בכדורסל, אותו מילא שנים רבות.

בשנת 2004 שב אל ימי נעוריו והוציא אלבום בשם “בחירות אישיות” שכלל 11 חידושים לשירים שאהב, בהם: “16 טון”, “החוטא” ו”חוזה לך ברח”. מן האלבום נמכרו עותקים רבים, הודות לשיטת שיווק ייחודית שהוזילה את מחירו. ההכנסות מן האלבום נתרמו למען ילדי וראייטי ישראל. (מתוך ויקיפידיה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן