מוזיקה

רועה המוסיקה הים תיכונית – יוני רועה חוגג 20 שנות יצירה

0
0

עשרות בני נוער, חניכי מרכז סלקום ווליום בדרום נתניה, ישירו 20 שירים, המייצגים עשרים שנות יצירה למלחין ולזמר ■ רועה מהיוצרים הבולטים בארץ בתחום המחבר בין מזרח ומערב. בין 400 השירים שכתב, בולטים; “פרי גנך”, “איזו מדינה”, “כותל המזרח” ועוד.
רועה המוסיקה הים תיכונית - יוני רועה חוגג 20 שנות יצירה
רועה המוסיקה הים תיכונית – יוני רועה חוגג 20 שנות יצירה

ההכנות לקראת ערב ההוקרה למלחין ולזמר, יוני רועה, בשיאן: ביום שני הקרוב (19.2) יועלה מופע מיוחד, בהשתתפות עשרות מחניכי מרכז סלקום ווליום בדרום העיר נתניה, לכבוד 20 שנות יצירה של רועה.

במופע, אשר יועלה באשכול הפיס בשכונת נאות גולדה שבקריית נורדאו בעיר נתניה, יבצעו הצעירים 20 שירים, המייצגים תקופות יצירה שונות בחייו של השכן המוסיקלי משכונת רמת פולג הסמוכה.

לבקשת צוות ההפקה אף חיבר והלחין יוני רועה, המתנדב במרכז ומדריך בני נוער בשירה, שיר מיוחד לערב ההוקרה לכבודו.

הערב יועבר בשידור ישיר ברדיו “אמצע הדרך” (90FM), בה היה לרועה תוכנית מוסיקלית אשר זכתה לרייטינג גבוה.

הכניסה לערב ההוקרה חופשית, ואולם בשל הביקוש הרב, תאופשר הכניסה רק בהצגת הזמנות אותן ניתן להשיג ברשת “פנאי וקהילה”, קריית נורדאו, נתניה.

רועה – 20 שנות יצירה וזוהי רק ההתחלה

יוני רועה נולד ב-1964 בעיר נתניה. כשהיה בן 14 הקים את להקת נערי החוף, שביצעה משיריהם של לד זפלין, סגול כהה, צביקה פיק ועוד. שנה אחר כך הקליט את שירו הראשון שהגיע למקום ה-15 במצעדי הפזמונים.

בצבא הוא שירת בלהקת פיקוד הגדנ”ע. אחר כך הצטרף כזמר ללהקת הרוק גן עדן.

ב-1983 הוא ניהל את מועדון “המרתף” בנתניה, שהיה שייך לאחיו ואמנים רבים הופיעו בו. דורון פיקר, חברו הקלידן מלהקת גן עדן, הפגיש אותו אז עם אלי לוזון, שלמד אצלו לנגן בקלידים.

רועה התלהב מכישרון השירה של לוזון והקים איתו צמד. השניים הוזמנו להופיע במועדון של חבר ישראלי בבריסל, בלגיה, וזכו שם להצלחה גדולה.

ב-1984 הם חזרו לארץ והפיקו ללוזון את אלבום הבכורה שלו. את כל השירים באלבום כתב רועה, ששילב בו מוסיקה ים תיכונית עם רוק והרמוניות מערביות. הלהיט הגדול מאלבום זה היה “איזו מדינה”, ששילב מחאה חברתית עם לחן ים תיכוני קליט. האלבום זכה להצלחה גדולה, בעיקר בזכות הלהיט הזה, אך דרכיהם של לוזון ורועה נפרדו כעבור שנתיים.

ב-1986 הכיר חופני כהן לרועה את הזמר שלומי שבת, שחזר אז משהות ארוכה בארצות הברית, והקליט בארץ אלבום מזרחי שנכשל מסחרית. רועה ושבת החלו לעבוד יחד והוא שהמליץ לו להקליט את השיר “בגלל הרוח”, שכתבו אחותו של שלומי, לאה שבת וארקדי דוכין, שהיה אז החבר שלה. שיר זה היה הראשון מתחום הרוק שנכנס לז’אנר הים תיכוני וזכה להצלחה גדולה.

להיטים נוספים שהצליחו מאלבום זה היו “נשירה”, “האדמירל” ומחרוזת “מרגריטה”, שרועה כתב ותירגם במיוחד עבור שבת.

האלבום זכה להצלחה גדולה, אבל שיתוף הפעולה של רועה ושבת הסתיים והוא קיבל הצעה לעבוד עם אביבה אבידן, שהייתה בתחילת שנות ה-70 סולנית בלהקת פיקוד הדרום, ורצתה לפתח שוב קריירה של זמרת אחרי הפסקה ארוכה.

רועה לקח אותה תחת חסותו וכתב לה שירים לאלבום הבכורה שהבולט ביניהם היה “פרי גנך”. השיר נכתב לזכר חן ברוד, בן כיתתו של רועה מנתניה, שנהרג ב –1985 בתאונה מבצעית ברצועת הביטחון בלבנון.

השיר זכה להערכה רבה בביצוע אבידן, אך זכה להצלחה גדולה עוד יותר כאשר הוקלט שוב כדואט על ידי אבידן ואלי לוזון. השיר הפך לחלק מהקלאסיקה של הזמר העברי. מלבדו בלטו באלבום הבכורה של אבידן גם השירים “איש יקר שלי” ו”הכל בסדר”, שכתב רועה.

רועה המוסיקה הים תיכונית – יוני רועה חוגג 20 שנות יצירה

להיטים נוספים שהוא כתב או הלחין אז לאחרים היו “כותל המזרח”, ששרו אבידן ודקלון; “את לי אור”, שביצע במקור נתנאל והפך ללהיט מאוחר יותר בביצועם של לאה לופטין ועופר לוי; “לכי אחרי במדבר”, בביצוע אורנה ומשה דץ, “על אם הדרך” ו”חלום בלבן” ששר אלכס, “זודיאק”, שביצע ירון חדד בקדם אירוויזיון 1992 ושירים נוספים שהופיעו באלבום האוסף משיריו, יוצא לדרך, שראה אור ב-1994 ונמכר בלמעלה מ-50,000 עותקים.

בעקבות האוסף הוא זכה אז לחשיפה הטלוויזיונית הראשונה שלו בתוכנית הטלוויזיה “סיבה למסיבה” של רבקה מיכאלי. באותה שנה הועלה בפסטיבל ערד ערב משיריו שבו השתתפו מיטב האומנים איתם עבד עד אז. המופע הועלה מאוחר יותר בכל רחבי הארץ.

להיט נוסף שלו מאז היה “מנואל”, שהלחין לאלבומה הישראלי של גליקריה למילים של עוזי חיטמן.

ב-1993 הזמין אותו שמעון פרנס להיות המנהל המוסיקלי של תוכנית הטלוויזיה “בטברנה”, שהחלה אז את דרכה בערוץ הראשון. התוכנית ידעה מאז הפסקות, גלגולים ושינויים רבים, כולל מנחים שונים, אך רועה שימש בה תמיד באותו תפקיד. בשנת 2000 אף הפך למנחה שלה ולאחד מעורכיה.

“נעימת השיכורים”, שהלחין ב-1996 על פי מוטיב תורכי עממי, זכתה להצלחה גדולה כשהופיעה בסיום כל תוכנית של “בטברנה” החל מ-1999. הנעימה אף הוקלטה לתקליט שדרים ושולבה בארבעה אוספים שונים של שירי “בטברנה”.

ב-1998 הוא הקליט את אלבום הבכורה שלו, זו אותה הרוח, בעידודם של דורון פיקר, ששימש בו כמפיק מוסיקלי וחוה אלברשטיין, שהייתה היועצת האומנותית שלו וגם כתבה לו את שיר הנושא שביצעו יחד בדואט.

שירים נוספים שבלטו באלבום זה היו “שיר אושר”, “כשתבוא”, שנכתב לבנו הבכור וביצעה במקור אביבה אבידן ו”אז מה אם היא אוהבת”, שהקליטה אז במילים אחרות גם מיטל טרבלסי באלבום הבכורה שלה ושם הוא נקרא “עכשיו אני יודעת”.

בעקבות האלבום הוא יצא לראשונה גם במופע יחיד משיריו. במהלך המופע הקליט לראשונה את השיר “פרי גנך”, שהופיע על גבי תקליט שדרים, שצורף כבונוס לאלבום המלא.

בשנת 2000 הוא הלחין לאלבומה של נורית גלרון, להתראות מתוק, את השירים “תצלום שהצהיב” ו”עכשיו כמו פעם”, שהקליטו בדואט.

ב-2001 הוא הוציא את אלבום הסולו השני שלו, טבק, שבו המשיך את הקו המוסיקלי האופייני לו ושילב מקצבים ממזרח ומערב יחד עם חזרה ברורה אל שורשיו המשפחתיים – הבית, בית הכנסת, הריחות והמוסיקה שספג בבית הוריו. האלבום הוקלט חי באולפן עם להקת הליווי של “הטברנה”.

השירים הבולטים בו הם; “היא כל כך יפה”, “אנה נ’חבק”, “אם תבואי עכשיו”, “חיטה” ו”אלה” שביצע יחד עם דקלון.

בעקבות האלבום הוא יצא במופע עם להקת הטברנה, שבו ביצע את מיטב שיריו מכל השנים.

בינואר 2005 הוציא רועה את אלבומו השלישי, בלדות. האלבום כלל שבעה שירים שהלחין רועה, למילותיהם של יואב גינאי, יענק’לה רוטבליט ושלו עצמו, ואת השיר “בשקט שנשאר” שכתב והלחין יוסי פרץ, שגם הפיק עם רועה את האלבום. נכתב על ידי: יורם רותם מצוות מומה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן