לאישה

רוב מוחץ (76.6%) של הנשים מאמצות התנהגות בריאה יותר בעקבות כלי התקשורת

0
0

כך קובע סקר חדש שנערך ביוזמת חברת יעל קופר תקשורת שיווקית באמצעות מכון המחקר Market Watch ■ עוד עולה מהסקר, כי תושבי ירושלים ובאר שבע אדישים יותר ותושבי השרון קוראים באופן קבוע
רוב מוחץ (76.6%) של הנשים מאמצות התנהגות בריאה יותר בעקבות כלי התקשורת
רוב מוחץ (76.6%) של הנשים מאמצות התנהגות בריאה יותר בעקבות כלי התקשורת

סקר חדש שנערך ביוזמת חברת יעל קופר תקשורת שיווקית, המתמחה ביחסי ציבור וניהול משברים בתחום הבריאות, באמצעות מכון המחקר Market Watch בניהולו של אבינעם ברוג, בדק את מידת החשיפה של הציבור לכתבות בנושא בריאות בכלי התקשורת ואת השפעתן על התנהגותו.

הסקר, אשר נערך בשבוע האחרון של חודש ינואר, בהשתתפות מדגם כלל ארצי מייצג של 500 איש, מגלה הבדלים משמעותיים בין נשים וגברים, בין צעירים למבוגרים, בין חילוניים לדתיים ואף בין תושבי הערים השונות ברחבי הארץ.

שאלת אימוץ ויישום של הכתוב:

58.1% מהמשתתפים בסקר הצהירו, כי הם מאמצים לפעמים התנהגות בריאותית יותר בעקבות קריאה על מחקרים בתחום הבריאות בעיתונים, 35.6%, ציינו, כי הם אדישים ועוברים הלאה ואילו 6.3% הגדילו לעשות והצהירו, כי הם תמיד מאמצים כל מה שכתוב.

המשתתפים בסקר נשאלו “האם כאשר אתה קורא מחקרים וסקרים בעיתונים בתחום הבריאות, זה משפיע על ההתנהגות שלך” התשובות התפלגו על פי העמדות המתוארות:

• תמיד אני מאמץ ומיישם כל מה שכתוב 6.3%

• לפעמים אני נוהג לאמץ לעצמי התנהגות בריאותית יותר 58.1%

• אני אדיש, קורא ועובר הלאה 35.6%

רוב הגברים אדישים, רוב הנשים מאמצות התנהגות בריאה יותר:

כאשר נבדקו ההבדלים בין נשים לגברים, ניכר הבדל משמעותי לטובת הנשים כאשר 76.6 מהן הצהירו כי הן נוהגות לאמץ התנהגות בריאה יותר על פי החלוקה הבאה, 8.6% מהן הצהירו, כי הן תמיד מאמצות את הכתוב, 68% מהן הצהירו, כי הן לפעמים מאמצות התנהגות בריאה ורק 23.4% הצהירו, כי הן עוברות הלאה.

בקרב הגברים ניכרת אדישות גדולה יותר ורק 3.8% הצהירו, כי הם מיישמים כל מה שכתוב, 47.7% טענו, כי הם לפעמים נוהגים לאמץ התנהגות בריאה יותר ואילו 48.5 מהם הצהירו, כי הם אדישים.

יעל קופר-דובב, מנכ”ל יעל קופר תקשורת שיווקית מסרה; “המציאות היומיומית המחייבת נשים להיות רב משימתיות ולתפקד במספר זירות בו זמנית, הופכת אותן למודעות יותר ומיישמות יותר, התנהגות בריאה כאמצעי למניעת מחלות. תוצאות הסקר מבטאות שוב את התפיסה המתחזקת להתייחס לנשים כאל מנהיגות הבריאות בתא המשפחתי”.

כאשר בוצעו פילוחים דמוגראפיים ונבדקה סוגיית גיל המשתתפים בסקר, ניכר הבדל משמעותי בין צעירים לבין מבוגרים. 10.6% מבני 65 ומעלה הצהירו שהם תמיד מאמצים את מה שכתוב, בעוד רק 2.3% מבני הגיל 35 עד 44.

בקרב אלו הנוהגים לפעמים ליישם התנהגות בריאותית יותר, ניכר, אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית כי צעירים בני 25 עד 34 אשר 64% מהם הצהירו על אימוץ בעוד רק 53% מבני 45 עד 54 הצהירו כך.

הכי פחות אדישים היו הצעירים בני 25 עד 34 כאשר רק 30.5% מהם הצהירו על אדישות. כאלופי האדישות הוכתרו בני 45 עד 54 כאשר 42% מהן ענו, כי הם עוברים הלאה.

אבינעם ברוג, נשיא מכון המחקר Market Watch הסביר כי; “ההבדלים על פי הפילוחים בין גברים לנשים מעידים כי חלק מתפישת הגבריות קשורה לכוח ולעוצמה, ערכים אלו נסמכים על בריאות ומקושרים למילה בריאות באופן אסוציאטיבי.

אצל גברים ישנה הכחשה של כל התחום והם חושבים במושגים של ’אם לא נקרא נהיה בריאים’ או ’מי שקורא הוא מודאג’, לכן מעדיפים להעיד על עצמם כאדישים לנושא. באשר להבדלי העמדות בין הגילאים, גילאי 65 ומעלה לא יכולים לרמות את הגוף ועבורם נושא הבריאות ממשי ומאיים בעוד בשביל הצעירים נושא הבריאות לא נתפס כאיום והדאגה מפני מחלות נתפשת כרחוקה. בנוסף, בקרב גילאי 45-54 הנמצאים בקבוצת הסיכון להתקפי לב, משמשת ההכחשה כמנגנון הגנה מפני האיום הפוטנציאלי”.

בעלי השכלה תיכונית חלקית או פחות – אדישים יותר:

סוגיות ההשכלה וההכנסה משפיעות אף הן על עמדות המשתתפים בסקר. בעלי ההכנסה מתחת לממוצע הצהירו על עצמם אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית, כי הם אדישים יותר מאשר בעלי ההכנסה מעל הממוצע. לעומת זאת בעלי ההכנסה המגדירים עצמם הרבה מתחת לממוצע נוהגים לאמץ התנהגות בריאותית, יותר מאשר בעלי ההכנסה מעל הממוצע. באשר להשכלה, רק 3.6% מהאקדמאים מאמצים את כל מה שכתוב לעומת 6.5% מבעלי השכלה תיכונית חלקית.

נאוה עינבר, מנכ”ל משותף ביעל קופר תקשורת שיווקית, הוסיפה, כי; “סקר זה, מוכיח, כי על אף שאמצעי התקשורת מהווים מקור בידורי, לרבים מהישראלים, הם יכולים לשמש גם ככלי להגברת המודעות הבריאותית. זהו כלי יעיל להנעה לפעולה אשר בעזרת יחסי ציבור, פרסום ושיווק ניתן להפיק ממנו שינוי בסגנון החיים הבריאותי. הסקר, גם מוכיח, כי הציבור הישראלי פתוח ללמוד על בריאותו באמצעות התקשורת, בדיוק כשם שהוא פתוח לנסות מוצרים ושירותים חדשים”

תושבי ירושלים ובאר שבע – אדישים יותר:

הבדלים משמעותיים ניכרים גם בין תושבי האזורים השונים בארץ. רק 1.9% מתושבי באר שבע הצהירו על אימוץ כל מה שכתוב בעוד באזור השרון, 9% הצהירו על כך ואף 62.6% טענו אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית, כי לפעמים הם נוהגים לאמץ בעוד רק 55.1% מתושבי באר שבע והדרום. את שיא האדישות קטפו 37.6% מתושבי ירושלים ותושבי הדרום בעוד רק 28.4% מתושבי השרון העידו על עצמם כאדישים.

שאלת הרגלי קריאה וצפייה של כתבות בנושא בריאות:

כאשר נשאלו המשתתפים בסקר אודות הרגלי הצפייה והקריאה שלהם בכתבות בתחום הבריאות בכלי התקשורת, התגלה, כי 39.9% מהישראלים מתעניינים בתחום הבריאות וכי 60.1%, לא מתעניין. המשתתפים בסקר, נשאלו; “האם אתה קורא או צופה באופן קבוע בכתבות בנושא בריאות ורפואה בכלי התקשורת” והתשובות התפלגו על פי העמדות המתוארות בטבלה הבאה.

• כן קורא או צופה באופן קבוע 39.9%

• לא קורא או צופה באופן קבוע 60.1%

כאשר נבדקו ההבדלים בין נשים לגברים, ניכר גם בשאלה זו, הבדל משמעותי לטובת הנשים. 45.7% מהן הצהירו, כי הן קוראות כתבות באופן קבוע, לעומת רק 33.7% מקרב הגברים. רוב מוחלט של הגברים אף טענו, כי הם אינם צופים בעוד רק כחצי מהנשים טענו כך.

הסקר נערך ביוזמת חברת יעל קופר תקשורת שיווקית, המתמחה ביחסי ציבור וניהול משברים בתחום הבריאות, בשבוע האחרון של חודש ינואר, בהשתתפות מדגם כלל ארצי מייצג של 500 איש בקרב האוכלוסייה היהודית דוברת עברית בישראל באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש) בניהולו של אבינעם ברוג.

יעל קופר תקשורת שיווקית הוא משרד יחסי הציבור המנוסה בישראל בתחומי בריאות, רפואה, מדעי החיים, ביו – טכנולוגיה וסגנון חיים. וכן בניהול משברים תקשורתיים בתחום הבריאות וליווי מאבקים ציבוריים להכללה בסל של תרופות חדשות.

המשרד הוקם על ידי יעל קופר דובב ולאחרונה הצטרפה כשותפה וכמנכ”ל משותף, נאוה עינבר, אשר שמשה במשך ארבע שנים כדוברת האגודה למלחמה בסרטן.

המשרד חבר באיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות ועם לקוחותיו נמנים מוסדות וחברות ישראליות ובינלאומיות ביניהן חברת טבע, אסותא מרכזים רפואיים, ג’ונסון אנד ג’ונסון מדיקל ישראל, ג’נזיים Global Medical Networks (GMN), ג’נמדיקס, אגנטק, אינסייטק, פארמטון, המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, ינסן סילג, אונקוטסט – טבע, המרכז הרפואי רעות, חיבוק ראשון, העמותה לטיפול בתינוקות נטושים, גלקסו סמית קליין ארגוני חולים ועוד.

מכון המחקר Market Watch עוסק במחקרי שוק וסקרי דעת קהל. המכון מהווה חברת בת של גוף המחקר הרב לאומי SYNOVATE המעסיק כ-5,000 עובדים ב-51 מדינות ברחבי העולם. מכון המחקר Market Watch עורך כ-600 קבוצות מיקוד במהלך השנה וכ-70% מהיקף המחקר ב-Market Watch הוא מחקר כמותי.

המכון מאופיין בצוות חוקרי שוק בכירים הכוללים אנליסטים, פסיכולוגים, מומחים להתנהגות צרכנים ולשיווק בעלי השכלה רחבה ובעלי ניסיון רב שנים. בראש צוות המחקר עומד אבינעם ברוג, נשיא החברה, פסיכולוג שיווקי ממובילי המחקר היי

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן