ספרים | סופרים | משוררים

צמח בר בעולם הזמר העברי – רבקה זהר-קאלו כתבה ספר אוטוביוגרפי: “עץ הזית”

0
0

“במשך השנים היו פניות רבות מאנשים שונים – ’למה שלא תכתבי על חייך?’, ואלו דרבנו לכתוב את הספר שפרץ כאילו מעצמו”, אומרת זהר; “אני שמחה עליו כמו על שיר חדש שיוצא לרדיו וכמו בדברי הפתיחה שלו, מקווה שימלא את ייעודו”.
צמח בר בעולם הזמר העברי - רבקה זהר-קאלו כתבה ספר אוטוביוגרפי:
צמח בר בעולם הזמר העברי – רבקה זהר-קאלו כתבה ספר אוטוביוגרפי: “עץ הזית”

בקרוב, יצא לחנויות ספרה האוטוביוגרפי של הזמרת רבקה זהר-קאלו- “עץ הזית”. ביום שני, ה-19 בפברואר, בשעה 18:00 תגיע רבקה זהר-קאלו ל’יריד הספרים הבינלאומי בירושלים’, תיפגש עם הקהל ואף תחתום על ספריה בדוכן הוצאת ד.ע.ת.

הספר מתאר את קורותיה של זהר החל מילדותה בחיפה וימיה כזמרת מצליחה וצעירה בארץ, דרך נישואיה, המעבר לניו-יורק, התדרדרותה לחיי סמים, וגם חזרתה לארץ והקימה המופלאה לפעילותה וחייה היום.

במקביל לספר ייצא גם הסינגל “אוהבת אותך” של הזמרת, הקשור נושאית לסיומו של הספר. את השיר הלחין וכתב בעלה הנוכחי, שלמה קאלו.

יורם טהרלב כתב על גב הספר, כי; “רבקה זהר היא צמח בר בעולם הזמר העברי. הקול המיוחד שהביאה איתה, עוצמת הרגש, בחירת החומרים ואפילו אורחות חייה העידו על כך. ורבקה שילמה מחיר כבד על המיוחדות הזאת.

בספר המרגש הזה, היא מספרת בגילוי לב מצמרר את קורות חייה מאז ילדותה בחיפה ועד היום הזה. זוהי תעודה שמעטות כמוה בהיסטוריה התרבותית של ישראל. בסיפור אתה מגלה כמה רוע ואטימות יש בעולם וכמה טוב לב ומסירות ללא גבולות. וכמה חום ואור משפיעים על האדם שורשיו וילדותו…”.

רבקה זוהר

רבקה זוהר (נולדה ב-3 ביוני 1948), זמרת ישראלית. נולדה למשפחת זינאתי, מהמשפחות שישבו בפקיעין במשך דורות רבים, אולי מאז חורבן בית שני. היא גדלה בעכו, בצבא שירתה בלהקת חיל הים והייתה הסולנית של הלהקה בתוכניתה “וביום השלישי”. התבלטה כסולנית במסגרת הלהקה עם השיר “מה אברך” (אותו כתבה רחל שפירא), שהפך לשיר זיכרון ידוע.

מספרת בגילוי לב מצמרר את קורות חייה מאז ילדותה. צילום: נאור רהב

אחד מלהיטיה הגדולים בשנות ה-60 היה “רבי עקיבא” (על פי מילים של דליה רביקוביץ בהשראת “ספר האגדה” של ביאליק) וכן “בן יפה נולד” ו”הבית ליד המסילה” למילותיו של אהוד מנור וללחן של נורית הירש.

ב-1968 השתתפה במופע מיוחד של שירי נתן אלתרמן שנקרא “צץ וצצה”. אלתרמן כתב לה במיוחד שני להיטים גדולים “אוריאנה” (ללחן של יאיר רוזנבלום) וכן את “זמר שלוש התשובות”.

ב-1969 השתתפה בפסטיבל הזמר והפזמון עם השיר “על כפיו יביא” (טהרלב / רוזנבלום). השיר הגיע רק למקום הרביעי, למרות מחיאות הכפיים הסוערות ואהדת הקהל.

מאוחר יותר התפרסם שיר זה יותר מכל שיר אחר באותו פסטיבל, היה לאחד מלהיטיה הגדולים, ואף זכה בתואר “שיר השנה” במצעד השנתי של קול ישראל.

זוהר זכתה פעמיים בתואר “זמרת השנה” ברדיו ובפרס “כינור דוד”.

בשנות ה-70, לאחר נישואיה, עזבה את הארץ לניו-יורק, שם עבדה במועדון “הפינג’אן” והתמכרה להרואין.

לאחר שנכנסה בארצות הברית למכון לגמילה מסמים, שכנעו אותה האמרגנים מיקי פלד וגברי מזור לחזור לישראל, לאחר 12 שנות היעדרות, ולהשתתף בפסטיגל 1985, שם זכתה במקום הראשון עם השיר “הדרך אל הכפר” (מילים: יורם טהרלב לחן: נורית הירש), שנכתב על פי סיפור חייה, מילדותה בפקיעין ועד חזרתה ארצה (בו היא שרה; “אני קמה מעפר, אני שבה אל הכפר כמו ילדה שחוזרת אל ביתה”). מששבה לארץ בשנות השמונים חזרה להופיע ולהקליט. להיטיה מתקופה זו: “חלקת אלוהים”, “הלאה”.

זוהר הצטרפה לחבורה שהתגבשה סביב דמותו של שלמה קאלו, נגמלה באופן מוחלט מסמים ואף מסיגריות והייתה לאשתו. תקליטיה החדשים, האלבום “חסד מופלא” והסינגלים: “ידידיי” ו”כלת מלך” הם ביצועים לשיריו. לתורתו של קאלו השפעה רבה עליה.

השפעה זו ניכרת בהסתייגות שהביעה מאחד מלהיטיה הגדולים, שיר ימי הזיכרון “מה אברך”, כשאמרה שזהו “שיר של מסכנות”, או כפי שהתבטאה בראיון שנערך עימה ברשת ג’ ב-2004, ש”אין היא רוצה לקונן, אלא לשיר שירים מעודדים נוטעי תקווה וזוקפי קומה”.

בספטמבר 2005, אחרי 14 שנים שבהן לא עלתה על במה, שבה אליה זהר באופן חד פעמי, וביצעה את שירו של קאלו, “כלת מלך” בכנס חיל הים לדורותיו. (מתוך ויקיפדיה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן