ט"ו בשבט

ביה”ח לניאדו, נתניה: לקראת ט”ו בשבט – זהירות באכילת פיצוחים

0
0

ד”ר שכטר, במחקר שנערך על 98 ילדים בחשד לשאיפת גוף זר, בבדיקה ברונכוסקופית נמצא כי ב- 56 ילדים אכן נמצא גוף זר וגילם של הילדים נע בדרך כלל בין שנה ל- 6 שנים ■ גם נקיטת צעדים במניעת אכילת פיצוחים על ידי ילדים עד גיל 6 שנים יכולה לעזור במניעה.
ביה
ביה”ח לניאדו, נתניה: לקראת ט”ו בשבט – זהירות באכילת פיצוחים

ד”ר יעקב שכטר, מנהל מח’ הילדים בביה”ח לניאדו נתניה, ומומחה למחלות ריאה בילדים יוצא בקריאה להורים לקראת ט”ו בשבט בו נהוג לאכול פירות יבשים ופיצוחים, למנוע מילדיהם לפחות עד גיל 6 שנים אכילת פיצוחים.

מדי שנה אנו נתקלים במקרים של חנק ואף סכנה לחיים בילדים שאכלו פיצוחים והקדימו קנה לוושט. חשד לשאיפת גוף זר לדרכי הנשימה קיים בכל מקרה בו לוקה ילד בהתקף פתאומי של שיעול, בעיקר מתוך בריאות שלימה.

בבדיקה גופנית יש תמיד לחשוד בשאיפה של גוף זר, כשיש הופעה פתאומית של צפצופים בהאזנה לריאות בילד שהיה בריא לפני כן ובמיוחד כשהממצא האזנתי ממוקם וחד צדדי. להוותנו הבדיקה הגופנית לא תמיד תורמת לאבחנה.

צילום הרנטגן יכול לסייע להבהרת האבחנה אך אצל כרבע מהנבדקים בהם נשאף גוף זר הבירור הרנטגני לא היה אבחנתי.

בילדים שבהם קיים חשד לשאיפת גוף זר אך הבירור הרנטגני אינו חד – משמעי יש לבצע ברונכוסקופיה באמצעות הברונכוסקופ הגמיש. פעולה שמבוצעת בד”כ על ידי רופא ילדים מומחה למחלות ריאה תוך מתן תרופות הרגעה ואלחוש מקומי בד”כ ביחידה לטיפול נמרץ ילדים או בחדר ניתוח.

באם מאובחנת שאיפת גוף הוא יוצא על ידי הברונכוסקופ הקשיח בהרדמה כללית בדרך כלל על ידי רופא א.א.ג. החשיבות שיש לאבחון ולהוצאה של גופים זרים מדרכי הנשימה בילדים נובעת מכך שגוף זר בדרכי הנשימה יכול לחסום את מעבר האוויר בקנה ובכך לסכן באופן מיידי את חיי הילד ובמידה והוא חוסם חלקית או באופן מלא את אחד הסמפונות עלול להיגרם נזק לרקמת הריאות עם תמונה של דלקות ריאה חוזרות שלא מבריאות למרות טיפול אנטיביוטי מתאים.

מניעת אכילת פיצוחים על ידי ילדים עד גיל 6 שנים יכולה לעזור

בדרך כלל דלקות הריאה חוזרות באותו המיקום בריאה ואו כדלקת ריאות מתמשכת שלא מבריאה.

כמו כן, הביטוי יכול להיות כמחלה של צפצופים וקוצר נשימה והיו ילדים שטופלו לאורך זמן כילדים עם אבחנה של אסטמה ובסופו של דבר התגלה גוף זר אצלם בדרכי הנשימה.

לאור זאת חייבים בערנות רבה של המשפחה והרופא לאבחנה הזו. גם נקיטת צעדים במניעת אכילת פיצוחים על ידי ילדים עד גיל 6 שנים יכולה לעזור במניעה.

במחקר שנערך על 98 ילדים בחשד לשאיפת גוף זר, בבדיקה ברונכוסקופית נמצא, כי ב-56 ילדים, אכן נמצא גוף זר וגילם של הילדים נע בדרך כלל בין שנה ל-6 שנים.

לסיכום: גופים זרים בדרכי הנשימה בילדים הינם אתגר אבחנתי וטיפולי ויש להביא אבחנה זו בחשבון בכל מקרה שבו ילד לוקה בהתקף פתאומי של שיעול בעיקר מתוך בריאות שלימה ואז להביאו לבדיקה רפואית מתאימה.

בחג ט”ו בשבט לאור ריבוי אכילת פיצוחים למיניהם יש לנקוט במשנה זהירות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן