סביבה | אקולוגיה

חדרה, עמק חפר ואשדוד יוכלו להפיק חשמל מגז טבעי

0
0

בעקבות אישור הוועדה הלאומית למנגנון הפיתוח הנקי (CDM) אישרה את שלושת הפרויקטים המשקפים הכנסה כוללת של 23 מיליון ₪ לשנה ■ הפרויקט של מועצת עמק חפר יפיק חשמל משפכים
חדרה, עמק חפר ואשדוד יוכלו להפיק חשמל מגז טבעי
חדרה, עמק חפר ואשדוד יוכלו להפיק חשמל מגז טבעי

הוועדה הלאומית למנגנון הפיתוח הנקי (CDM) בראשות דר’ יוסי ענבר, המשנה למנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, אישרה בישיבתה האחרונה 3 פרויקטים נוספים להפחתת פליטות גזי חממה.

הוועדה הלאומית הוקמה על ידי ממשלת ישראל במסגרת אשרור פרוטוקול קיוטו. הפרוטוקול סיווג את ישראל כמדינה מתפתחת, עובדה שמאפשרת ליזמים ישראלים להקים ולבנות פרויקטים המפחיתים את פליטות גזי החממה ועל ידי כך למכור את ההפחתה במדינות מפותחות וביניהם; אירופה, קנדה ויפן.

כל הפרויקטים שאושרו בישיבה האחרונה, הם פרויקטים להפקת אנרגיה מגז טבעי וממקורות מתחדשים אחרים אשר יחליפו מקורות אנרגיה קונבנציונאליים.

הפרויקט המרכזי, שאישרה הוועדה במסגרת ישיבתה הוא פרויקט להפקת חשמל וקיטור מגז טבעי בתהליך של קוגנרציה במפעלי נייר חדרה (מנא”י) בהספק של 200 מגהוואט, כאשר חלק מהחשמל ישמש את המפעל והיתר יימכר לרשת החשמל הכללית.

כמו כן, אישרה הוועדה פרויקט להפקת חשמל וקיטור תוך שימוש בגז טבעי בבתי הזיקוק באשדוד בהספק של 43 מגהוואט, ופרויקט נוסף להפקת חשמל משפכים מוניציפאליים וחקלאיים בישובי עמק חפר.

במסגרת פרויקט זה גז המתאן שנפלט משפכי היישובים נאסף ומועבר לגנרטורים להפקת חשמל בהספק 3.2 מגהוואט.

שלושת הפרויקטים משקפים הפחתה כוללת של 800,000 טון פחמן דו חמצני לשנה, והם אמורים להניב ליזמים הכנסה כוללת של כ- 23 מיליון ₪ לשנה. אישור הוועדה, מאפשר ליזמים להמשיך בשלבי הרישום של הפרויקטים באו”ם.

עו”ד ליאור שמואלי, מרכז הוועדה ומנכ”ל EcoFinance ציין, כי נכון להיום, אושרו על ידי הוועדה כ-15 פרויקטים שונים בתחומים של הפקת אנרגיה מתחדשת, טיפול בפסולת, ייעול תהליכים תעשייתיים ופרויקטים חקלאיים המפחיתים כ-2.1 מיליון טון פחמן דו חמצני לשנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן