דבר נשיא המדינה

נאום הנשיא משה קצב בשימוש במוסד הנשיאות כדי לתקוף את רשויות החוק, עכשיו באינטרנט

0
0

אני נתון למסע רדיפה מן הגרועים שחברה מוסרית אנושית יכולה לספוג, אני נתון למתקפה מן הגרועות שהיו בתולדות מדינת ישראל ■ גם אם זו תהייה המלחמה הכואבת והאחרונה בחיי, אני אלחם עד כלות נשמתי ועד שתצא צדקתי לאור.
נאום הנשיא משה קצב בשימוש במוסד הנשיאות כדי לתקוף את רשויות החוק, עכשיו באינטרנט
נאום הנשיא משה קצב בשימוש במוסד הנשיאות כדי לתקוף את רשויות החוק, עכשיו באינטרנט

בעוד טרם שקע הפולמוס הציבורי האם חרג הנשיא משה קצב בשימוש במוסד הנשיאות כדי לתקוף את רשויות החוק המשיכו יועציו האישיים אותם שכר על חשבון משלם המיסים לשאת לו עצה לפרסם את תוכנו של הנאום (למעט השמטה קלה) באתר הרשמי של בית הנשיא.

להלן הגרסה המלאה לדברי הנשיא מתוך אתר האינטרנט של בית הנשיא לאחר הודעת היוהמ”ש

גבירותיי ורבותיי, במשך ששת החודשים האחרונים ויותר, משפחתי, אני וחבריי, בארץ ובעולם, עומדים בפני מתקפה הרסנית איומה, חסרת תקדים, כאשר מידע שיקרי, נבזי, מגיע לכל בית בישראל והופך את שמי ואת כבודי, כאדם, כאזרח, כנשיא – למרמס.

על אף הלחצים, על אף ההשפלה, כיבדתי במשך כל ששת החודשים האחרונים את החוק, נמנעתי מלהביא את גרסתי בפניכם. אזרחי ישראל, נמנעתי מלהגיב, כדי לא לשבש חקירה. כן, נשיא המדינה, מכבד את החוק. כך עשיתי בכל דרכי הציבורית, ממש כפי שבימי הטובים לא נתפסתי לסחרור גבהים, ולא לגבהות לב, גם בימים הקשים האלה, אני לא מתכוון להשפיל את ראשי ולהנמיך את כבודי. אני אאבק עד כלות נשמתי, גם אם יהיה צורך לנהל מלחמת עולם כדי להוכיח את חפותי, כדי לנקות שמי שהוכפש.

רעייתי גילה ומשפחתי עומדים לצידי. ככל שיעבור הזמן, וככל שתתבררנה העובדות, כל אחד מכם אזרחי ישראל יבין את גודל העוול הנורא שהתרחש כאן. אזרחי ישראל, אל תאמינו להכפשות, להשמצות ולשקרים. אין שתי אמיתות, יש אמת אחת בלבד!

אני נתון למסע רדיפה מן הגרועים שחברה מוסרית אנושית יכולה לספוג, אני נתון למתקפה מן הגרועות שהיו בתולדות מדינת ישראל.

נרקמה פה עלילה שפלה וכואבת, אשר גורמת לנו לסבל ולייסורים ובוודאי גם לרבים מחבריי בארץ ובעולם. אני מעריך שגם אתם אזרחי ישראל, עוברים כאב נוכח הפרסומים האיומים ובוודאי בני העם היהודי ברחבי העולם.

במשך החודשים האחרונים מתנהלת שטיפת מוח שלא הייתה כדוגמתה. גם מקבלי ההחלטות נכנעו ללינץ´ התקשורתי והושפעו משטיפת המוח של אמצעי התקשורת האיומים.

שמעתם מדי ערב ומדי שעה במשך שישה חודשים פרטים, נתונים ופרשנויות על מעשים נוראים, איומים של נשיא מדינת ישראל. שמעתם סיפורים מסמרי שיער, שהצטיירו כעובדות. ראיתם כתבים ופרשנים, חסרי אחריות, מתייצבים ומכריזים על אשמתי מבלי שבדקו כמלוא הנימה, את מה שחובתם העיתונאית הייתה – לערוך בדיקה ותחקיר. ראיתם עדויות ועדים שמטפטפים מדי ערב, טפטוף ארסי. לא יכולתם לחשוב אחרת.

אינני מכיר אדם שיכול היה לשרוד את התקופה הקשה הזו. אני שרדתי כי אני יודע את האמת, אני שרדתי כי האמת לימיני ולצידי.

בבית המשפט הזה של התקשורת אין צורך בראיות, אין צורך בהוכחות, אין צורך בעובדות. בבית המשפט הזה של התקשורת הישראלית, מספיקה טענה של צד אחד בלבד, המשפט הציבורי הזה של התקשורת הסתיים מזמן, פסק הדין ניתן, גזר הדין בוצע. בבית המשפט הזה הורשעתי, נשללה ממני האפשרות להגן על עצמי, על כבודי ועל זכויותיי. גורלי נגזר אפילו בטרם השמעתי מילה אחת, בטרם הייתה אפשרות לי ולפרקליטיי להיפגש עם היועץ המשפטי לממשלה ולהשמיע בפניו את גרסתנו ואת האמת שלנו.

איש מכם, לא ראה ראיה אחת או עדות אחת ואני מודיע לכם, אין שום ראיה, אין שום הוכחה לטענות הקשות שמשמיעים כנגדי. הלחץ של התקשורת מדי יום היה כבד מנשוא.

ב-2007 כל אדם יכול לגשת למשטרה, להעליל עלילת שקר וכזב על אדם אחר, בין אם הוא אזרח פשוט או נשיא המדינה, מתוך יצר של נקמה או חשבון אחר, ועדותו תקבל מיד כותרות ראשיות מכפישות. זה קרה לי, זה יכול לקרות לכל אחד ואחד מאזרחי ישראל.

נשכתי את שפתיי מדי יום ומידי ערב עד זוב דם. לא הכרתי את האדם שאתם, אנשי התקשורת ציירתם בכותרות ראשיות. לא הבנתי כיצד אפשר לייחס לי את המעשים הנוראים האלה מבלי שביקשתם אפילו את תגובתי. נאחזתם ביצר הטרף ובצייד עד כדי שלא נתתם לעובדות לבלבל את המטרה שהצבתם לעצמכם והערפל הזה בלבל לכם את חוש הצדק ואת חוש האמת. לא עצרתם לרגע, אנשי התקשורת, אף לא לשאול את עצמכם אולי בכל זאת מדובר בעלילת שקר? אולי בכל זאת זה כזב? אף אחד מכם לא הביט והשיר את עיניו לעובדות, לעובדות הפשוטות.

איש מכם לא עשה שום תחקיר על כל הטענות שהושמעו, אף עיתון, אף רדיו, אף טלוויזיה, לא עשתה שום תחקיר במשך כל ששת חודשים האלה. נהגתם בקלות ראש, בשטחיות, עברתם על כל כללי האתיקה העיתונאית ולכם הייתה רק מטרה אחת – להכפיש את נשיא המדינה.

אני יודע מה כאב לכם, כאב לכם שאני נבחרתי לפני שש שנים וחצי להיות נשיא מדינת ישראל. כתבתם בכותרות ראשיות, כאשר נבחרתי להיות נשיא המדינה – “זה סוף לציונות”. אתם אמצעי התקשורת צריכים להתבייש שכך אתם אומרים על החלטה דמוקרטית וחשאית של בית הנבחרים – “זה סוף לציונות”.

מר גדי סוקניק תואיל אתה להמתין, הערב אני מדבר. אתה דיברת שישה חודשים מספיק, עכשיו אני מדבר, עכשיו, זו זכותי לדבר, עכשיו זכותי לדבר, לא מוצא חן בעיניך אתה יכול להסתלק מפה. אתה אמרת די שישה חודשים, אני לא דיברתי כלום. לא נעים לך לשמוע את האמת ערוץ 2, כן, זה אותו ערוץ 2 שבמשך שישה חודשים שופך את דמי, זה אותו ערוץ 2, גבירותיי ורבותיי, שקבע ראיון “פגוש את העיתונות” עם נשיא מדינת ישראל וערוץ 2 יום לפני הראיון מודיע לי על ביטול הראיון איתי, מדוע? כי ערוץ 2 רוצה להעדיף את מוחמד דחלן, הוא יהיה עדיף בערוץ 2 מאשר נשיא המדינה.

קבעו איתי כבר מועד לראיון, זה ערוץ 2 שעכשיו הדברים הקשים שאני מטיח בהם לא מוצאים חן בעיניהם, כן זו אותה תקשורת שלא רק אמרה ש”זה סוף לציונות” כשמשה קצב נבחר להיות נשיא המדינה. זו אותה התקשורת שאמרה שהרגישה ביום שבו נבחרתי להיות נשיא המדינה, את אותה הרגשה שאחזה בה כאשר נרצח ראש הממשלה, יצחק רבין.

אתם מסוגלים, אזרחי ישראל, להבין איך הם משווים בין כישלון פוליטי שנבע מהישג שלי, הבחירה שלי להיות נשיא המדינה, מול רצח ראש ממשלה. אם זה לא פוגע בזכרו של יצחק רבין, מה עוד אפשר לומר לאותם מתיפייפים יפי נפש?

בכאב עמוק שמענו, אני ובני משפחתי את כל ההטפות והאשמות, שאין להן שום קשר ודבר וחצי דבר עם המציאות.

כאשר תתברר האמת, אזרחי ישראל, אתם תוכו בהלם. אזרחי ישראל, לא הייתי מסתכן באמירה כל כך נחרצת והחלטית. אילו ידעתם את האמת, אתם אינכם יודעים.

אני זכיתי במשך ששת החודשים האחרונים לתמיכה של אישי רוח, אנשי מדע, אזרחי ישראל מכל השכבות, מכל המעמדות, מכל אזורי הארץ. הם נתנו לי כוח לעמוד מול המתקפה האיומה הזאת. את האמת – שום נייר עיתון לא יוכל להכתים.

אני בשרות הציבורי למעלה משלושים וחמש שנה. לא פגעתי בשום גבר ובשום אישה. ניהלתי את דרכי הציבורית בשרות הציבור הממלכתי בניקיון כפים בדרך ישרה. גם כאשר יריביי עשו הכל כדי לפגוע בי, ראיתי את עצמי כסמל לכל אלה אשר אינם שייכים לאותה קליקה אליטיסטית מנופחת מאגו, שנולדו עם כפיות כסף בפה, שסגורה בפני אחרים ויש רק להם את הזכות לייצג את אזרחי ישראל.

אני הצלחתי בזכות אזרחי ישראל שוב ושוב במשך אותם 37 שנים, לעמוד במבחנים הקשים ביותר, בכל תפקיד שמלאתי.

במיוחד בעשור האחרון, ב-15 השנים האחרונות, נערכו תחקירים רבים על ידי אמצעי התקשורת, חיפשו מתחת לאדמה חומרים מרשיעים, וברוך השם, הם העלו חרס, נכשלו והגבירו את התחקירים, במיוחד בשנת 2000 כאשר נבחרתי להיות נשיא המדינה. במשך חודשים הציפו את המדינה בשמועות ובתחקירים. עד היכן לא הגיעו, עד כיתה ב´.

ברוך השם, כל התחקירים של כל אמצעי התקשורת רבי העוצמה, לפני שש וחצי שנים, העלו חרס, אפס, לא הצליחו כי לא היה להם שום דבר. אינני מבין ואינני מסוגל לתפוס מנין האיבה הזו, מנין השנאה היוקדת הזו שלכם, אמצעי התקשורת, מהיכן יצר הטרף הזה, שגברו על כל אמת, בלבלו לכם את שיקול הדעת ואת חוש האמת והצדק. לצערי הרב, לא עלה בידי למנוע את יצר הנקמה והכעס מצד אנשים שעבדו לצידי במשך שנים רבות.

הם שמרו טינה, חיפשו וחיכו לשעת כושר כדי לנקום באמצעות הסתה ואווירת הסתה.

לא העליתי על דעתי מעולם שיצר הנקמה של אנשים שפוטרו על ידי או כאלה שלא זכו לקבל את מה שציפו ממני, יהפוך לכתב אישום שבמרכזו מעשים הרחוקים ממני, מאישיותי ומדרכי, רחוקים ממסורתי, מהדרך בה חונכתי ומהדרך בה אני מחנך את ילדיי. לא בצעתי אף מעשה מן המעשים המיוחסים לי.

אזרחי ישראל, גילה, ילדיי ונכדיי, שעומדים לצידי ב

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן