חינוך חקלאות ישראל צער בעלי חיים

תקנות הלולים: החל משנת 2037, לא יוחזקו תרנגולות בכלובים בישראל

יושבת ראש ועדת החינוך חברת כנסת שרן השכל: "הגיע הזמן שנתקדם ונעמוד בסטנדרטים של מדינה מתוקנת שדואגת לבעלי החיים וגם לחקלאים" ◄ שר החקלאות ופיתוח הכפר מר עודד פורר; "ענף ההטלה, יוצא לדרך חדשה אחרי שעבר שנה לא פשוטה - עם אי ודאות גדולה מאד והרבה חוסר אמון. גם לי היה לא קל להתעמת עם נציגי החקלאים ◄ חבר כנסת אלון טל (סיעת 'כחול לבן'); "מעולם לא שמעתי על חוק לעוד 15 שנה. המשמעות היא שאנחנו יכולים להמשיך להתעלל בבעח עוד 15 שנה".
0
0

תקנות הלולים, אושרו היום (יום שני, כ”א בסיון התשפ”ב) פה אחד ב’וועדת החינוך של כנסת ישראל’. החל משנת 2037, לא יוחזקו תרנגולות בכלובים בישראל, על פי תקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעח) (גידול תרנגולות מטילות והחזקתן), התשפ”ב-2022.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לדיון הגיע גם שר החקלאות ופיתוח הכפר מר עודד פורר שבירך ואמר; “ענף ההטלה, יוצא לדרך חדשה”. יושבת ראש הוועדה חברת כנסת שרן השכל; “זה אירוע היסטורי! 12 שנה, לולנים רוצים לבנות ולא יודעים אם ההשקעה שלהם תיזרק לפח או לא. אנחנו רוצים לתת יציבות ואופק כלכלי ללולנים“.

יושבת ראש וועדת החינוך של כנסת ישראל חברת כנסת שרן השכל ברקע: תרנגולות המוחזקים בכלובים | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ / דני שם טוב | עיבוד צילום : שולי סונגו©
חברת כנסת שרן השכל

עולה, כי התקנות שאושרו ב’וועדת החינוך של הכנסת‘ קובעות בין היתר, כי; איסור על הקמת לולי כלובים, איסור על פרקטיקה של הנשרה כפויה, איסור על קיטום מקור בלוּל, מתן טיפול סדיר לתרנגולות ועוד.

המשמעות; החל משנת 2037 לא ניתן יהיה להחזיק בישראל תרנגולות מטילות בלול עם כלובים. תקופת המעבר הממושכת, נועדה לאפשר ל’ענף ההטלה‘ להיערך בהתאם לשינויים המחייבים, שכן בישראל, נכון להיום כ-93% מלולי התרנגולות המטילות הם לולי כלובים מסוגים שונים.

בתקופת המעבר, נקבע מרחב מחייה מינימאלי עבור התרנגולות המטילות בלולים קיימים, אשר ינוע בין 600-750 סנטימטר מרובע (סָמָ”ר) נקבעה תקופת מעבר גם ללולים של 350 סמר.

בנוסף, קובעות התקנות סטנדרטים חדשים ומתקדמים לתנאי המחייה (אוורור, מיזוג ותאורה) של התרנגולות המטילות לאורך כל שלבי הגידול שיביאו לשיפור משמעותי ברווחת העופות.

יושבת ראש הוועדה חברת כנסת שרן השכל (סיעת ‘תקווה חדשה‘); “זה אירוע היסטורי! הגיע הזמן שנתקדם ונעמוד בסטנדרטים של מדינה מתוקנת שדואגת לבעל החיים וגם לחקלאים. בעיני כלובי סוללה הם נוראיים.

משרד החקלאות, הגיע לסיכומים עם החקלאים וגם למתווה פיצויים. 12 שנה, לולנים רוצים לבנות ולא יודעים אם ההשקעה שלהם תיזרק לפח או לא. אנחנו רוצים לתת יציבות ואופק כלכלי ללולנים שיידעו היכן להשקיע”.

שר החקלאות ופיתוח הכפר מר עודד פורר; “ענף ההטלה, יוצא לדרך חדשה אחרי שעבר שנה לא פשוטה – עם אי ודאות גדולה מאד והרבה חוסר אמון. גם לי היה לא קל להתעמת עם נציגי החקלאים.

אני שמח שהגענו להסכם עם שני הצדדים. אני חותר למילוי כל ההסכמות, בין אם אני אוהב אותן ובין אם לאו”. אמר שר החקלאות ופיתוח הכפר.

עודד פורר שר החקלאות ופיתוח הכפר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עודד פורר שר החקלאות

תחולת התקנות, נקבעה ל-2037, כאמור והמועד גרם לסערה באולם. חברת כנסת יסמין פרידמן (סיעת ‘יש עתיד‘) התנגדה לסעיף זה וגם חבר כנסת אלון טל (סיעת ‘כחול לבן‘); “מעולם לא שמעתי על חוק לעוד 15 שנה. המשמעות היא שאנחנו יכולים להמשיך להתעלל בבעח עוד 15 שנה”.

חברת כנסת השכל השיבה לו: “במשך 12 השנים שחלפו, אמרו למגדלים שיהיו תקנות חדשות. אף אחד לא הצליח להעביר את זה. אני לא מרוצה מזה שייקח עוד 15 שנה, אבל אני כן, מרוצה שלא יהיו עוד כלובי סוללה בישראל“.

מטעם דוברת ועדת החינוך, תרבות וספורט של הכנסת, הוסיפה ומסרה הגב’ אורית הראל, לאתר  כאן ישראל |  כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי שר לענישה, לפי התקנות, אדם שיעבור על התקנות ויפגע ברווחתן של התרנגולות המטילות – דינו מאסר ששה חודשים.

אדם שעבר על התקנות, בכל הקשור ל”ניירת” ורישומים, דינו קנס לפי חוק העונשין.

המגדל צחי בניון התרעם על הענישה: “מדובר בהוראות בלתי מידתיות. רוצים להפוך אותנו לעבריינים בעל כורחנו. להטיל עלי קנס של 14,000 ₪ אם לא מילאתי איזשהו מסמך? הופכים אותנו לממלאי דוחות.

רק בישראל רוצים לחסל את החקלאים! אנחנו מסכימים ל-לולים נטולי כלובים, אבל כל פעם מוסיפים לנו עוד מגבלות שלא נעמוד בזה.” ח”כ השכל: “נדיר שהיה מאסר בעניינים כאלה. לרוב זה מסתכם בקנס, ואפילו קנס מזערי“.

תקנות הלולים” אושרו פה אחד (הצביעו בעד; חברי הכנסת שרן השכל, יסמין פרידמן, לימור מגן תלם, אלון טל, אמילי מואטי).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן