אלעד חדשות כאן ישראל

תנועת אומץ – שחיתויות בעיריית אלעד – התרענו כבר בשנת 2018

בדצמבר 2018, פנתה תנועת אומץ אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית דחופה נגד ראש העיר אלעד מר ישראל פרוש וכן, בקשה להורות לשר הפנים, לבצע בדיקה יסודית בנושא התנהלות עיריית אלעד בענייני הקצאות תכנון ובנייה ◄פניית אומץ ליועמש, בוצעה לאחר שכב' השופט צבי דותן, קבע בעתירה שהגיש מר אברהם חזן, תושב העיר, כי ראש העיר פורוש, נתן, לכאורה, שוחד בחירות לקבוצות שונות בעיר.
0
0
ישראל (שרוליק) פרוש ראש עיריית אלעד ברקע הכניסה לעיר | צילום ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ישראל פרוש ראש העיר אלעד

“תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, התריעה כבר בשנה שעברה (יולי 2018), על אי סדרים ושחיתויות (לכאורה) בעיריית אלעד וזאת ממידע מפורט שהגיע למשרדיה ונראה, כחשד ממשי לעבירות חמורות של גורמים שונים בעירייה כולל ראש העיר מר ישראל פרוש” – כך חושף יושב ראש התנועה, מר פליצ׳ה פנחס פלד, על רקע הפרסומים בהם מספר בכירים בעיריית אלעד, שנעצרו (שלשום) בחשד לקבלת שוחד תמורת אישורי חריגות בנייה והטיית מכרזים בעיר, הועברו לחקירה באזהרה במשרדי להב 433.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עוד עולה, כי תנועת אומ״ץ, והעומד בראשה מר פליצ׳ה פלד, עסק במשך שנה בבדיקות ותחקיר מעמיק על הנעשה בעיריית אלעד ואף הגיש תלונה במשטרה במחלקה לחקירות הונאה בעניין אי הסדרים בעירייה.

תנועת אומץ, הוציאה מספר הודעות לתקשורת בנושא. ובעדותו ב‘יחידת להב 433’ פירט יושב ראש אומ״ץ בפני החוקרים את עלילות ראש העיר ואנשיו בעיריית אלעד;

  1. העירייה שילמה כספים רבים לכאורה לאורך שנים ליועצים אסטרטגים וזאת ללא פירוט או דיווח על השירותים שניתנו כאשר אחד היועצים, אף ליווה את קמפיין הבחירות של ראש העיר בשנת 2013.
  2. רכבים של מחלקות שונות בעירייה שימשו לכאורה כרכבים פרטיים לבכירים בעירייה ללא מיסוי כמחויב בחוק.
  3. כספים רבים מתקציב התרבות של העירייה, זלגו, לכאורה, דרך החברה למתנסי״ם  לגורמים שונים וזאת ללא פיקוח.
  4. עיריית אלעד לא אכפה חובות וכספים, ירדו לטמיון.
  5. כספים רבים הועברו לכאורה אל מקומון בעיר, ללא פיקוח.

בדצמבר 2018, פנתה תנועת אומץ אל היועץ המשפטי לממשלה הדר’ אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה פלילית דחופה נגד ראש העיר אלעד מר ישראל (שרוליק) פרוש.

כמו כן, בקשה להורות ל-שר הפנים, לבצע בדיקה יסודית בנושא התנהלות עיריית אלעד בענייני הקצאות תכנון ובנייה.

פניית אומ״ץ ליועמש, בוצעה לאחר שכבוד השופט צבי דותן, שופט בית המשפט המחוזי – מרכז, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, קבע בעתירה שהגיש מר אברהם חזן, תושב העיר, כי ראש העיר ישראל פורוש נתן לכאורה שוחד בחירות לקבוצות שונות בעיר.

█  אומץ; בפנייתה ליועץ המשפטי לממשלה, מבקשת להורות לשר הפנים לבצע בדיקה כללית ויסודית בנושא התנהלות עיריית אלעד.

דוברת תנועת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; בפסק הדין, דחה השופט את העתירה והותיר את תוצאות הבחירות על כנן, אך כבוד השופט דותן, כתב; “קיבלתי את הטענה, כי המשיב (-פרוש) נתן שוחד בחירות לקהילת ויז’ניץ באלעד”.

וממשיך וכותב השופט דותן; ”קיבלתי את הטענה, כי המשיב, נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד, בכך שמועצת העירייה, בהשתתפות המשיב ובראשותו, אישרה כשלושה חודשים לפני הבחירות, 30 הקצאות של מקרקעין ומבני ציבור, לטובת מוסדות חינוך ובתי כנסת והכול במהלך מזורז ובהול בלא שהייתה באמת כל דחיפות בעניין, בוודאי לא לגבי ההקצאות לבתי כנסת, ובלא שניתן לכך הסבר הגיוני”.

השופט דותן, הדגיש בפסק הדין; “למותר לציין את המובן מאליו, כי כל הקביעות הנזכרות, לעיל, הן לצורך ערעור הבחירות בלבד ואינן מהוות כמובן, הרשעה בפלילים“.

יושב ראש תנועת אומ”ץ, מר פליצ’ה פלד, טען בפנייה ליועמש; “נוצר מצב חסר היגיון וצדק, שבו בעיר אלעד, מתחיל את כהונתו בת 5 השנים ראש עיר, שנקבע מפורשות בפסק דין, כי נתן שוחד בחירות בהיקף גדול, דבר שכידוע מהווה עבירה פלילית חמורה, שעונשה לפי חוק, יכול להיות 5 שנים מאסר או קנס”.

יושב ראש אומ״ץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד | עיבוד: שולי סונגו
פליצ׳ה (פנחס) פלד

כמו כן בקשה אומ”ץ בפנייתה ליועץ המשפטי לממשלה, להורות לשר הפנים לבצע בדיקה כללית ויסודית בנושא התנהלות עיריית אלעד בענייני הקצאות, תכנון ובנייה וזאת בכדי לוודא שלא מדובר בתופעה רחבת-היקף הקיימת גם שלא בזמן בחירות.

בידי תנועת תנועת אומ״ץ, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, מצויות עדויות כתובות ומצולמות.

כך למשל, תיעוד ביצוע עבודות בנייה ללא היתר בדירתו החדשה של ראש העיר פרוש, מתאריך 2.10.17 כחודש לפני שפורסמה בנייתה לציבור וללא שהופק היתר בנייה כלשהו עבור בנייתה וכשהבקשה להיתר נמצאה בשלב התחלתי ביותר של פתיחת תיק בלבד.

הפנייה הועברה אל מהנדס העיר, היועץ המשפטי של העירייה, מבקר העירייה, יושב ראש ועדת משנה לתכנון ובנייה, המרכז הארצי לפיקוח הבנייה והממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים.

למרות הפניות לעירייה וגורמים שונים, הבנייה נמשכה. בידי ‘אומץ’ כל הפניות לרשויות השונות בנדון וכל החומרים הועברו אל משטרת ישראל.

שלשום, התבשרה תנועת אומ״ץ, כי נבחר ציבור ומספר עובדי עיריית אלעד נעצרו בחשד לקבלת כספי שוחד תמורת מתן אישורי חריגות בנייה וכן, הטיית מכרזים לטובת קבלנים באלעד.

החשודים הועברו למשרדי להב 433 לחקירה באזהרה וזאת לאחר חקירה סמויה ממושכת אשר נשענה על מידע שהעבירה תנועת אומ״ץ לידי המשטרה.

לדעת תנועת אומ״ץ, זאת רק תחילתם של המעצרים ובידי התנועה, קיימים מידעים והקלטות נוספים. המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן