צבא | משטרה | ביטחון צרכנות

תנועת אומץ דורשת מהרמטכל לדעת מה מסתיר ‘מועדון חבר צרכנות’

תנועת אומ״ץ למנהל תקין, דורשת לדעת מה מסתיר ״חבר״ מועדון צרכנות; "מדוע הוקמה חברת בת פרטית ״מועדון חבר צרכנות״ האחראית על ניהול החברים מול חברות כרטיסי האשראי, קיום מבצעי מכירות, מתן הטבות ועוד ◄ עוד מבקשים לברר באומ״ץ; "מדוע הוקמו חברות נוספות כמו ״מועדון חבר צרכנות פיננסית והשקעות" וחברת ״תאונות אישיות לעמיתי חבר משרתי הקבע והגמלאים״ והאם, יש חברות נוספות".
0
0
הרמטכל רב אלוף אביב כוכבי, עורך דין אלי אקסלרוד ויושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד ברקע: מועדון צרכנות 'חבר' | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
 כוכבי, אקסלרוד ו-פלד

 כידוע עד לכתיבת שורות אלו, אין במידע על רווחת משרתי קבע והגמלאים של ‘צהל’ המשתייכים ל’מועדון חבר צרכנות’ המיועד המאוגד כחברה פרטית במעמד מלכר (מוסד ללא כוונת רווח) שום סוד צבאי כמוּס – כך גם חושבים – אך גם מוטרדים יושב ראש תנועת אומ״ץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד ועורך דין אלי אקסלרוד, מהצוות המשפטי של התנועה, שפנו אל הרמטכל ראל אביב כוכבי וביקשו לערבו בנושא המחייב בירור יסודי בקשר ל״חבר״ מועדון צרכנות.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בבסיס הפנייה של תנועת אומץ, האם ״חבר״ למשרתי הקבע פועלת בשקיפות? ונשאלות שאלות, כמו; מדוע ומה מסתתר בהקמתה של חברת בת פרטית ״מועדון חבר צרכנות בעירבון מוגבל״ האחראית על ניהול החברים מול חברות כרטיסי האשראי, קיום מבצעי מכירות, מתן הטבות ועוד.

מדוע, הוקמו חברות נוספות כמו; ״מועדון חבר צרכנות פיננסית והשקעות בעמ״ וחברת ״תאונות אישיות לעמיתי חבר משרתי הקבע והגמלאים בעמ״ והאם, יש חברות נוספות.

זאת לאחר, שאל משרדי אומ״ץ, הגיעו תלונות ושאלות מקציני ו-נכי צהל בנושא מועדון הצרכנות “חבר” שאמור לתת שירות חשוב ומשמעותי למשרתי הקבע, הגמלאים, משפחותיהם, אלמנות משרתי הקבע וכן לחלק מאנשי מערך המילואים.

כידוע, עמותת אומץ, חרתה על דגלה את זכויות האדם, את המלחמה בכל ניסיון להטות את הסדר הקיים לטובת גורמים פרטיים, את המלחמה בשחיתות, ועקרון של מנהל תקין כשלאנשיה, הובא מידע מנתונים פנימיים שהגיעו למשרדי אומ״ץ, מתברר ש״חבר״ היא למעשה ‘קבוצת חברות’.

“חבר משרתי הקבע בעירבון מוגבל” הינה חברה ללא כוונות רווח ואמורה להיות מנוהלת על ידי ראש מחלקה אגף כח אדם פרט הוא יושב הדירקטוריון, ראש ענף תנאי שירות הוא המנכל וראש מחקר ופיתוח הוא יושב ראש ועדות שכר וביקורת.

אל ״חבר״ מתנקזים דמי חבר מהעמיתים, ריביות מהלוואות והיא זוכה להשתתפות מטעם משרד הביטחון ובעבר החזיקה מניות מ‘בנק אוצר לחייל’ עסקה בהטבות לפעילויות תרבות הפנאי, ספורט, טיולים, נופש, ביטוחי שיניים ועוד.

אומץ; “מנהל תקין מחייב שקיפות מלאה כשמדובר בכספי ציבור ויש חשש לזליגת מידע ממאגרי המידע המצטברים של העמיתים ושעלולים להגיע גם לגורמים עוינים”

תנועת אומץ, מבקשת לברר מדוע הוקמה חברת בת פרטית ״מועדון חבר צרכנות בעירבון מוגבל״ האחראית על ניהול החברים מול חברות כרטיסי האשראי, קיום מבצעי מכירות, מתן הטבות ועוד.

עוד מבקשים לברר באומץ, מדוע הוקמו חברות נוספות כמו; ״מועדון חבר צרכנות פיננסית והשקעות בעמ״ וחברת ״תאונות אישיות לעמיתי חבר משרתי הקבע והגמלאים בעמ״ והאם, יש חברות נוספות.

מבדיקה שערכו באומץ, מתחזקת הערכה, כי החברות אינן שקופות לציבור, דבר שהוא זכות וחובה המאפשרים גישה ציבורית להתנהלות הפיננסית וכל מידע אחר המשחרר כל ארגון מחשדות להתנהלות לא כשרה.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי באומץ, מדגישים, כי לצערם “עמיתי חבר” אינם מדווחים על היקף החברות, עצם קיומן ופעילותן.

אנשי אומץ, הפנו שאלות לרמטכל, כדי לקבל תשובות על אי הבהירות מעצם קיום חלק מהחברות ודרכי פעולתן.

שאלות והבהרות, כמו;

  • מה המבנה – התרשים הארגוני של כל החברות של “חבר”,
  • מה תנאי השכר של נושאי המשרות, מצבם הפיננסי של החברות, כולל היקפי נכסים ונזילות, היקף הכנסות מדמי חבר של העמיתים,
  • מה התמורה שנתקבלה ממכירת בנק אוצר לחייל, מי הם הספקים הגדולים של “חבר”,
  • האם מתקיימים מכרזים והיכן מתפרסמים ועוד שאלות הקשורות בשרשרת החברות של ״חבר״,
  • החליט על הקמת חברות הבת של ״חבר״ שחלקן פרטיות?

תנועת אומץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

להבנתה של אומץ, מנהל תקין מחייב שקיפות מלאה כשמדובר בכספי ציבור ויש חשש לזליגת מידע ממאגרי המידע המצטברים של העמיתים ושעלולים להגיע גם לגורמים עוינים.

אומץ מבקשת תשובות לכל השאלות המצוינות מעלה כדי לשקול לפעול על פי כל דין ובשם השקיפות הראויה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן