חדשות בריאות

תנועת אומץ אל סגן שר הבריאות ליצמן: הפסק עם הפייק ניוז

תנועת אומ״ץ דורשת מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן; להפסיק להטעות את הציבור עם נתוני סקרים אשר אינם משקפים לכאורה את המציאות בה מערכת הבריאות על סף קריסה ◄ תנועת אומץ, טוענים למניפולציה של נתוני משרד הבריאות בסקר שכל מטרתו לטשטש לכאורה את המשבר הקשה שחווה מערכת הבריאות בישראל ◄ דר' משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי של תנועת אומ״ץ; רמת הרפואה, זו שחלק מהציבור יכול להרשות לעצמו, נמוכה ומשפילה מאד והמצב כבר אינו מזעזע איש ומעורר אדישות, התעלמות, רשלנות והזנחה״.
0
0
דר' משה גורדון, יושב הצוות הרפואי של תנועת אומ״ץ, סגן שר הבריאות חבר כנסת יעקב ליצמן, ברקע בית חולים עמוס | עיבוד צילום: שולי סונגו
דר’ משה גורדון, עם יעקב ליצמן

תנועת אומ״ץ באמצעות דר’ משה גורדון, יושב הצוות הרפואי של תנועת אומ״ץ, דורשת מסגן שר הבריאות חבר כנסת יעקב ליצמן, להפסיק להטעות את הציבור בידיעות יְדִיעות כָּזָב (מעין “פייק ניוז או חדשות כזב (fake news) עם נתוני סקרים אשר אינם משקפים, לכאורה, את המציאות בה ‘מערכת הבריאות על סף קריסה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענת אומ״ץ, חשף משרד הבריאות ב- 12 בפברואר שנה זו, סקר חווית מטופלים בבתי החולים ברחבי הארץ, על מה שכינה “רקע המשבר העמוק במערכת הבריאות” ומסר, כי חל שיפור משמעותי לעומת השנה החולפת בחוויית המטופל. כל המחלקות, נסקרו פרט לחדרי מיון והסקר נערך בחודשי הקיץ.

כל זאת בעת שהצוותים הרפואיים והחולים, מתריעים על המצב הקשה והמשפיל בבתי החולים ברחבי הארץ, סגן שר הבריאות, מתפאר בשיפור נתוני הסקר האחרון.

תנועת אומ״ץ ורופאים בכירים במערכת הבריאות תוקפים את משרד הבריאות על פרסום הסקר ובאומ״ץ, טוענים שהסקר נערך, לכאורה, כדי לטשטש את עיני הציבור לנוכח המצב ההולך ומתדרדר של מערכת הבריאות.

סגן שר הבריאות מר יעקב ליצמן ומנכל משרדו, מר משה בר סימן טוב, טענו, כי השיפור המשמעותי בתוצאות סקר חווית המטופל ממחיש את הפעילות המשמעותית המבוצעת על ידי בתי החולים להטמעת תפיסת המטופל במרכז, אותה מרגישים מאות אלפי מטופלים.

דוברת  תנועת אומץ,הגב’ מיכל אדר, ממשרד אדר מדיה דיגיטל, מסרה והוסיפה בהודעתה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; בתנועה, שואלים היכן המטופלים האלה? האם אלה החולים הממתינים יממות שלמות בחדרי המיון העמוסים? ואולי אלה ששוכנים במסדרונות או חדרי האוכל בבתי החולים ובמחסנים?

כמו כן, מצד תנועת אומץ, טוענים למניפולציה של נתוני משרד הבריאות בסקר שכל מטרתו לטשטש לכאורה את המשבר הקשה שחווה מערכת הבריאות בישראל.

תנועת אומץ, אינה שוקטת ופונה לאחרונה, מדי שבוע לסגן שר הבריאות ומתארת את המצב המחפיר והעומסים הבלתי נסבלים בבתי החולים זאת על בסיס ביקורים שערך יושב ראש התנועה מר פליצ׳ה (פנחס) פלד בבתי חולים שונים.

█ דר’ גורדון; רמת הרפואה, זו שחלק מהציבור יכול להרשות לעצמו, נמוכה ומשפילה מאד והמצב כבר אינו מזעזע איש ומעורר אדישות, התעלמות, רשלנות והזנחה״.

דר’ משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי של תנועת אומ״ץ, פנה לאחרונה במכתב אל סגן שר הבריאות חבר כנסת יעקב ליצמן, בו הוא ממליץ לנתק את ישראל מהשוואות עם מצב הרפואה ב’מדינות ה- O.E.C.D’ שכן מדינת ישראל ממוקמת בסקלה אחרת, במדרון חלקלק, כזה של “מדינות עולם שלישי“.

דר’ גורדון, הסביר, כי מצב הרפואה בישראל הוא הפער בין היכולת (הפוטנציאל) לבין היישום בפועל. הפער בין שירותי הרפואה במרכז הארץ לבין אלו בפריפריה והפער בין הרפואה הפרטית לרפואה ציבורית.

לטענתה של תנועת אומ״ץ, קיים פער עצום בין יכולתו של צוות רפואי טוב ומותאם תקנית לכמות המאושפזים בבתי החולים לבין המצב הבלתי נסבל ובלתי נסלח של צפיפות ורפואת פרוזדורים (וחדרי אוכל).

עוד כותב דר’ משה גורדון, לסגן השר ליצמן: כי; ״רמת הרפואה בישראל, הייתה יכולה להיות גבוהה אלמלא המציאות הקודרת הנובעת, בין השאר, מצמצום בתקציבים ואי התאמתם לצרכים האמתיים של תושבי המדינה ולשינויים בגידול האוכלוסייה ובעליה ב-תוחלת החיים.

בפועל, רמת הרפואה, זו שחלק מהציבור יכול להרשות לעצמו, נמוכה ומשפילה מאד והמצב כבר אינו מזעזע איש ומעורר אדישות, התעלמות, רשלנות והזנחה״. סיכם דר’ גורדון.

תנועת אומ״ץ דורשת מסגן השר יעקב ליצמן, להתגייס מיידית לשיפור אמיתי של המצב במערכת הבריאות הקורסת על ידי הגדלת תקציבים, הוספת מיטות, תקני רופאים ואחיות וקיצור תורים.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן, פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן