חדשות כאן ישראל

תנועת אוֹמֶץ: איך דירת שרד שרכשה המדינה במנהטן נרשמה ע”ש נתניהו

בפנייה אל היועץ המשפטי לממשלה, תנועת אוֹמֶץ; דורשת לחקור, כיצד קרה שמדינת ישראל, רוכשת דירה, על שם שגריר ולא על שמה וגם האם משפחת נתניהו גם השתלטה על המבנה לשעבר של האקדמיה למוזיקה בעיר ירושלים והפכה אותו לחלק ממתחם בית ראש הממשלה? ◄ האם יש כוונה שבנוסף ל'מעון ראש הממשלה' יוקם מעון נוסף גם למחליפו בעתיד (הסכם רוטציה) של ראש הממשלה מר בנימין גנץ (ראש רשימה וסיעת כחול-לבן בכנסת) ב'מתחם בלפור'.
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ויושב ראש תנועת אומץ מר פליצ׳ה פלד ברקע: בניין דירות בשדרה החמישית בו דירה הרשומה על שם נתניהו | צילום: depositphotos | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
בנימין נתניהו ו-פליצ׳ה פלד

תנועת אוֹמֶץ העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, פנתה אל היועץ המשפטי דר’ אביחי מנדבליט בבקשה “לעשות סדר” ולמסור לתנועה ולציבור, אודות מספר נכסים של משפחת בנימין נתניהו ומשרד החוץ שיש בהן עניין לציבור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

יושב ראש התנועה מר פליצ׳ה פלד ועורך דין יצחק מינא, יושב ראש ‘המועצה הציבורית שליד תנועת אוֹמֶץ’ פנו לטענתם, זו הפעם השלישית בעניין דירת השרד הממשלתית ב-שדרה החמישית (Fifth Avenue) הממוקמת מול הכניסה ל‘מוזיאון המטרופוליטן’ בציר התנועה ראשי ברובע מנהטן, בעיר ניו יורק.

מתברר, כי כבעליה של הדירה שנמכרה בתמורה של רק 99 אלף דולר מידי איש העסקים מר רוי צ’אק.

מחיר הדירה כיום הרקיעה לשחקים ומעריכים, כי שוויה זינק מאז רכישתה לכדי כ-4,000%! היא רשומה עד היום על שם מר בנימין נתניהו למרות שנרכשה על ידי המדינה בשנת 1986, כאשר מר נתניהו, כיהן כשגריר ישראל באומות המאוחדות וכיום מתגורר בה שגריר ישראל באומות המאוחדות (האוּם) מר דני דנון.

בכירי תנועת אוֹמֶץ, מציינים, כי שווי הדירה עומד כיום על כ- 14 מיליון דולר ולמרבה הצער, חרף פניותיהם לא נתקבלו תשובות ענייניות ממשרד היועץ המשפטי לממשלה, עד עצם היום הזה, חרף פנייתם מ-דצמבר בשנת 2019.

עקב חוסר ההתייחסות משרד היועץ המשפטי לממשלה, הודיעו בתנועת אוֹמֶץ, כי שומרים לעצמם את הזכות לשקול פנייה לערכאות משפטיות, עקב מה שהם מגדירים; אי התייחסות וההתעלמות לפנייתם המסודרת.

יושב ראש התנועה מר פלד ויושב ראש המועצה הציבורית שליד תנועת אוֹמֶץ, עורך דין מינא, כתבו בפנייתם אל היועץ המשפטי לממשלה דר’ אביחי מנדבליט; “כפי שציינו במכתבנו מ-10/2/2020 שבסימוכין.

אנו מדגישים, שוב, כי מדובר בעניין חמוּר, הדורש חקירה מקפת ויסודית על כל הסוגיה, העולה ממכתבנו, כמו כן, לחקור, כיצד קרה שמדינת ישראל, רוכשת דירה, על שם שגריר ולא על שמה.

אין תקדים לכך, ששגריר המשרת במדינה כלשהי, תירשם על שמו דירת השרד.

תנועת אוֹמֶץ; האם משפחת נתניהו, השתלטה, לכאורה, על המבנה לשעבר של האקדמיה למוזיקה, הסמוך לרחוב בלפור

עורך דין יצחק מינא יושב ראש המועצה הציבורית של תנועת אומץ | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
יצחק מינא

נראה לנו חמור לא פחות, כי במשך למעלה מ-30 שנה, לא נעשה דבר על מנת להסדיר את החזרת הדירה לבעלוּתה של המדינה“. סיכמו בכירי תנועת אוֹמֶץ.

זאת ועוד; אל משרדי תנועת אומץ, הגיע מידע, כי משפחת נתניהו, למעשה, השתלטה, לכאורה, על המבנה לשעבר של האקדמיה למוזיקה בעיר ירושלים, הסמוך לרחוב בלפור והפכה אותו לשימושה הפרטי, כולל למגוריו של בנו של ראש הממשלה.

דוברת תנועת אוֹמֶץ, הגב’ מיכל אדר, הוסיפה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי עוד מבקשים בתנועת אוֹמֶץ, להדגיש, כי יש כוונה שבנוסף ל’מעון ראש הממשלה‘ יוקם מעון נוסף גם למחליפו בעתיד (הסכם רוטציה) של המתעתד להיות ראש הממשלה מר בנימין גנץ (ראש רשימה וסיעת כחול-לבן בכנסת) ב’מתחם בלפור‘.

לטענת אנשי אוֹמֶץ; “כל זאת עולה כשהמדינה, מצויה במשבר כלכלי שלא ידעה מאז קיומה ולצד מיליון אזרחי המדינה שפוּטרו, מובטלים ועסקים קטנים ובינוניים, ההולכים ונעלמים.

העתקים לפנייה של יושב ראש התנועה מר פלד ויושב ראש המועצה הציבורית שליד תנועת אוֹמֶץ, עורך דין מינא, נשלחו אל מבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן, ואל משרד פרקליט המדינה ולמנכל משרד החוץ מר יובל רותם.

תנועת אוֹמֶץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אוֹמֶץ למען צדק חברתי ומשפטי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן