בנקים חדשות מסחר | תעשייה

שר הכלכלה: בנק ישראל חסם כניסת גורמים לשוק הבנקאות

שר הכלכלה והתעשייה חבר כנסת מר אלי כהן; "'בנק ישראל' פעל ליצירת מערכת חסמים שלא תאפשר כניסה של גורמים חדשים אל 'שוק הבנקאות'. כאשר עסק מצליח, נפתחים עוד עסקים. למרות ההצלחה של הבנקים, לא נפתח בנק חדש כבר 47 שנה..." ◄"'מכון התקנים' זה מונופול. עולה זמן וכסף ומונע כניסה של עסקים קטנים. חברי ועדת התקינה של מכון התקנים, זה ניגוד עניינים. כאשר ועדת החלב שם - היה תפקידה, כדי למנוע יבוא...".
0
0
שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן | צילום: ניר כפרי
שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן | צילום: ניר כפרי

שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, תקף והאשים אמש את “בנק ישראל פעל ליצירת מערכת חסמים שלא תאפשר כניסה של גורמים חדשים לשוק הבנקאות” וטען, כי; “הבנק המרכזי של מדינת ישראל, פעל ליצירת מערכת חסמים שלא תאפשר כניסה של גורמים חדשים לשוק הבנקאות”. חלק מהדברים נאמרו בכנס החירות של התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד, נערך אמש (רביעי, י”ג בניסן התשע”ח) בעיר תל אביב בהשתתפות סגן שר האוצר חבר כנסת יצחק כהן, חבר כנסת אמיר אוחנה, מנכל פנינסולה, מר מיכה אבני, מנכל סודה סטרים מר דניאל בירנבאום ואחרים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

שר הכלכלה והתעשייה מר כהן, הוסיף ביקר והאשים אתבנק ישראל’ בכך, כי; “הבנק, פעל ליצירת מערכת חסמים שלא תאפשר כניסה של גורמים חדשים אל ‘שוק הבנקאות’. כאשר עסק מצליח, נפתחים עוד עסקים. למרות ההצלחה של הבנקים, לא נפתח בנק חדש כבר 47 שנה”.

השר כהן, ב”מצב רוח קרבי“, ירה לכל הכיוונים והתייחס בדבריו גם ל’מכון התקנים‘ וטען; “זה מונופול. עולה זמן וכסף ומונע כניסה של עסקים קטנים. חברי ועדת התקינה של מכון התקנים, זה ניגוד עניינים. כאשר ועדת החלב שם – היה תפקידה, כדי למנוע יבוא.

השר כהן, לא חס בדברי ביקורתו וסיפר; “ישב שם נציג של ‘תנובה’. רצו למנוע תחרות בממרחי ‘ריבה’ אז יצרו תקן הפוך לעולם; “כמות מינימום לסוכר…”.

ברוטב “קטשופ היינץ” הנמכר ביותר בעולם, גילו שיש כמות שונה של נתרן אז יצרו תקן שונה ומנעו מהם להשתמש בשם; “קטשופ”. כאלה דברים נועדו ‘לדכא תחרות על חשבון הצרכן'”.

ממשרד יחסי ציבור ניר הירשמן תקשורת, מסרה יועצת תקשורת הגב’ עדי שרי לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי עוד במהלך האירוע, סגן שר האוצר, חבר כנסת יצחק כהן (סיעת ש”ס), התייחס למטבע ה‘ביטקוין’ ומטבעות דיגיטליים.
סגן שר האוצר, אמר, כי: “המטבעות הוירטואליים לא מייצגים ערך אמתי. זוהי קריאת השכמה בינלאומית ואנחנו צריכים לתת את הדעת על המטבעות הללו שעשויים בהחלט להפוך לפלטפורמת מסחר עולמית. אבל מאחורי הביטקוין אין כלום. זה סוג של ‘פירמידה’“.

סגן שר האוצר, מר כהן, הוסיף דברים על פתיחת השוק הפיננסי לתחרות; “הציבור לא טיפש. אני חושב ש‘חינוך פיננסי’ הוא המפתח. הקמנו המון כלים; מסלקה פנסיונית, תמכנו במיזם של אשראי קמעונאי שיתנו המוסדיים. עוד פעולה ועוד פעולה ונשחרר את השוק”.

יושב ראש איגוד הביטקוין הישראלי, מר מני רוזנפלד, ענה לדברי סגן שר האוצר ואמר כי: “השימוש במילה פירמידה היא טעות.

בביטקוין אין אדם במרכז שמנהל אותה ואף אחד לא מקבל במציאות רווח אישי מהכנסת אנשים נוספים לתחום. הערך של ביטקוין נובע מהשימוש בו. בשקל משתמשים, כי אם לא תשתמש בו לתשלום מסים תיכנס לכלא.

 מה משותף לקזחסטן, קוסובו ורואנדה? וזו לא בדיחה!

“בביטקוין משתמשים בגלל קלות השימוש והחירויות שהוא מעניק” – רוזנפלד, הוסיף, כי ביטקוין הוא הפרטה של המערכת המוניטרית “כמו שתעשיות שונות הופרטו, המדינה לאו דווקא, צריכה להיות אחראית על המדיניות המוניטרית. ביטקוין נותן אלטרנטיבה“. סיכם יושב ראש איגוד הביטקוין הישראלי.

מנכל פנינסולה ויושב ראש איגוד חברות האשראי מר מיכה אבני; “כשאמרתי שאתחרה בבנקים, אמרו לי שאני מטורף. נכון להיום, המערכת הבנקאית עדיין שולטת ב- 98% מהשוק ואנחנו, יחד עם המתחרים, מחזיקים ב- 2% בלבד.

לשמחתי, הידיים שלנו כבר לא קשורות כבעבר – אם פעם לא היו מקורות מימון, לא היו בטחונות והבנקים לא שיחררו כסף, עכשיו הדברים, השתנו. כבר היום אנחנו מתחרים בבנקים, מגייסים אגרות חוב ועוד שורה של פעילויות פיננסיות“.

חבר כנסת אמיר אוחנה (סיעת הליכוד), אמר באירוע, כי: מה משותף לקזחסטן, קוסובו ורואנדה? שלוש המדינות הללו נמצאות מעל מדינת ישראל בקלות עשיית העסקים, יחד עם עוד 50 מדינות נוספות. זה ולא הביטחון שמבדיל בינננו לבין מדינות כמו סינגפור ושוויץ.

אז למה כל כך קשה לעשות פה עסקים? רגולציה. בסוף 2016, מוקמה מדינת ישראל במקום אחד לפני אחרון ב- OECD בקטגוריית עודף רגולציה. הבירוקרטיה, היא מחלה קשה אבל לא חשוכת מרפא“.

מנכל מרכז איין ראנד וממייסדי התנועה הליברלית החדשה מר בועז ארד; “עלינו להשתחרר מהשרידים המפאניקיים והכפייתיים שעדיין כובלים את המשק שלנו. חזינו היום בכל המגוון מהחקלאי שלא מאפשרים לו לגדל ולשווק ביצים ועד לחברות האשראי שלא מאפשרים לה להלוות כספים.

יש דרך לטפל בזה – להוריד את הרגולציה, המכסים ושאר העבותות הקושרות אותנו לקרקע, עלינו לאפשר למשק הישראלי לפרוח. זו האחריות שלנו ובעזרת מאמצים של רבים המקדמים מטרה זאת נראה שיש תקווה”.

בפעם הראשונה בכנס, הוענק אות ‘אביר החירות’ למר דניאל דורון, מייסד המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי על חלוציות והישגיות ברפורמה כלכלית. אות ‘מדד החירות’ הוענק אף הוא במהלך האירוע לחברת כנסת שרן השכל (סיעת הליכוד).

כנס החירות” של התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד בישראל, מרכז בכל שנה את מיטב האנשים והגופים הפועלים למען קידום החירות האישית והכלכלית בישראל, לסדרה של דיונים בסוגיות הבוערות שעל סדר היום הכלכלי.

עוד נשאו דברים בכנס פרופ’ עומר מואב, נחמיה שטרסלר, חבר כנסת לשעבר משה פייגלין, מנכל סודה סטרים מר דניאל בירנבאום, מנכל פנינסולה ויושב ראש איגוד חברות האשראי מר מיכה אבני ועוד.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן