אום אל-פחם חדשות כאן ישראל

2 שוטרים נרצחו בפיגוע בהר הבית על ידי ערבים מא.א. פחם

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הורה על פירוק את 'סוכות האבלים' שהוקמו בעיר אום אל פחם לזכרם של המחבלים מהפיגוע בהר הבית ◄השר לביטחון הפנים חבר הכנסת גלעד ארדן, נשא דברי הספד בהלווייתו של רב סמל מתקדם סתאוי; "האיל, הגן על זכותו של כל אדם יהודי, מוסלמי או נוצרי להכיר באל בדרכו, כפי שמקובל ב-אמונה הדרוזית.
0
0
 מפכל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, חשף בצהרים את ‘פני הרשע’ והטרגדיה שתוצאתה קשה, שני שוטרים של משטרת ישראל, נרצחו בפיגוע הירי החמור הבוקר (שישי, כ’ בתמוז התשע”ז) בשעה 07:00 במתחם ‘הר הבית’ בעיר ירושלים. אחר הצהרים, הובאו רב סמל מתקדם האיל סתאוי ורב סמל מתקדם כמיל שנאן, שנרצחו ב’פיגוע בהר הבית’ הובאו למנוחות בישוביהם הכפר מרר וחורפיש. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

השר לביטחון הפנים חבר הכנסת גלעד ארדן, נשא דברי הספד בהלווייתו של רב סמל מתקדם סתאוי; “האיל, הגן על זכותו של כל אדם יהודי, מוסלמי או נוצרי להכיר באל בדרכו, כפי שמקובל ב-אמונה הדרוזית. השוטר האיל, חי חיים מלאי טעם, ערך וכבוד. טביעות הרגליים אשר הותיר, יהיו דרך לצעירי העדה ולכל עם ישראל“.

בתוך כך, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הורה על פירוק את ‘סוכות האבלים’ שהוקמו בעיר אום אל פחם לזכרם של המחבלים מהפיגוע בהר הבית. מר נתניהו, הנחה את כוחות הביטחון להגביר סידור האבטחה ואת הדרכי הגישה להר הבית, ובהתאם להערכת מצב שתתקיים ביום ראשון הבא, ככל הנראה, ייפתח המתחם בהדרגה למתפללים ולמבקרים.

מוקדם יותר בצהרים התירו שרותי ביטחון כללי (שב”כ) לפרסום לקראת הצהרים את זהותם של פני הרשע, בדמותם של שלושת המחבלים אזרחים ישראלים, תושבי העיר אום אל פחם בוואדי ערה. שוטר אחד שנפצע באורח בינוני-קל והתאושש וכעת מצבו מוגדר קל.

█ השוטרים ‘בני העדה הדרוזית’ שנרצחו בפיגוע בבירה, הם;

■ רב סמל מתקדם (רָסָ”ם) האיל סתאוי, מהישוב מרר – מֻעָ’אר (בערבית: المغار, מגאר/מראר, השוכן מזרחית לעיר כרמיאל על הגבול בין הגליל התחתון לגליל העליון ומתגוררים בה דרוזים, ערבים נוצרים ומוסלמים. רס”מ האיל סתאוי ז”ל, בן 30, שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד נפילתו. האיל, הותיר אחריו אישה, תינוק בן שלושה שבועות, הורים ושלושה אחים.

רב סמל מתקדם כמיל שנאן ורב סמל מתקדם האיל סתאוי שנרצחו בפיגוע בהר הבית הובאו למנוחות בישוביהם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רב סמל מתקדם האיל סתאוי ורב סמל מתקדם כמיל שנאן, שנרצחו בפיגוע בהר הבית הובאו למנוחות בישוביהם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

■ רב סמל מתקדם (רָסָ”ם) כמיל שנאן, מן הישוב הכפר הדרוזי הצפוני ביותר מכפרי הדרוזים במדינה; חורפיש (حرفيش) במחוז הצפון בישראל, השוכן בהרי הגליל העליון. רב סמל מתקדם כמיל שנאן ז”ל, בן 22, שירת מאז גיוסו לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר בית במרחב דוד של מחוז ירושלים. כמיל ז״ל, הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות.

יהי זכרם ברוך.

שלושת המחבלים ערבים ישראלים שרצחו וחוסלו; הם;

  • מוחמד אחמד מוחמד ג’בארין, בן 29,
  • מוחמד חאמד עבד אללטיף ג’בארין, בן 19,
  • מוחמד אחמד מפדל ג’בארין, בן 19.

אוּם אֶל-פַחְם היא עיר בנפת חדרה של מחוז חיפה בארץ ישראל, השוכנת בחלקה על רכס אמיר ומזרחית לכביש ואדי עארה, קיבלה בהלם ובהפתעה גמורה את זהותם של זהותם של בני המקום כמי בחרו ופעלו במעשה טרור רצחני.

לדברי תושבי אום אל פאחם ובעיקר בעלי עסקים רבים שלא הסתירו את דאגתם ל”עונש” שיטילו עליהם קונים יהודים רבים המרבים לבקר בעיר לשם קניות ועסקים.

מפכל המשטרה רב-ניצב אלשיך, מסר בזירת הפיגוע בהר הבית, כי שני שוטרים נרצחו בפיגוע. שלושת המחבלים בפיגוע, אזרחים ישראלים תושבי אום אל פחם, פתחו בירי לעבר שוטרים במתחם הר הבית, פצעו שניים מהם אנוש ושוטר שלישי באורח קל – ובחילפי אש מטווח קרוב, חוסלו. בהמשך נקבע מותם בבית החולים.

שלושת המחבלים מאום אל פאחם שרצחו וחוסלו מוחמד אחמד ג'בארין, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין, מוחמד אחמד מפדל ג'בארין
פני הרשע: שלושת המחבלים מאום אל פאחם שרצחו וחוסלו מוחמד אחמד ג’בארין, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג’בארין, מוחמד אחמד מפדל ג’בארין | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

במהלך בדיקה שביצע חבלן משטרה על גופו, ניסה אחד המחבלים להתרומם, אולם הוא נורה ו”נוטרל“. במקום נתפסו שלושה סוגי כלי נשק, בהם; רובים מסוג קרל גוסטב ואקדח, וסכינים.

מפכל המשטרה, רב ניצב אלשיך, קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע בהר הבית. כאשר מפקד המחוז סקר בפניו את עיקרי התחקיר הראשוני של הפיגוע ופעילות הכוחות בשטח.

“מדובר באירוע חריג וקיצוני. ירי על הר הבית הוא אירוע חמור, רגיש ובעל משמעיות ברמה המדינית והבינלאומית ויטופל בהתאם” – אמר המפכ”ל אלשיך.

כוחות משטרת ישראל, ממשיכים גם בשעה זו בפעילות המבצעית, תוך תגבור הכוחות הן בתוך שטחי העיר העתיקה והן ב‘גזרת ירושלים’ ו‘עוטף ירושלים’ במטרה לשמור על השקט והביטחון ולהחזיר את הר הבית לשגרה.

עם היוודע דבר הפיגוע מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, הורה מיד לאחר הפיגוע על סגירת שערי הר הבית וכי לא יתקיימו תפילות יום השישי. במקביל, בוצעה סריקה בהר הבית לאיתור מפגעים פוטנציאליים נוספים ונשק.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן