חדשות בריאות ספורטיבי רגע נעים

שיטת פלדנקרייז חודש המודעות: “לעשות הבלתי אפשרי לאפשרי”

שיטת פלדנקרייז ®, מציעה דרך ישירה, מוחשית ופשוטה להכרת יכולת הלמידה הטמונה במערכת העצבים האנושית. השיטה, משתמשת בתנועה כתהליך לימוד טבעי, בדומה לאופן בו לומדים תינוקות לדעת את עצמם ואת עולם ◄בשיטה זו, אנו חווים דרכים חלופיות להרגלי העשייה המושרשים בנו ומתוך התנסות טעייה ותהייה, אנחנו מפתחים את הקשרים במוח, המאפשרים לנו למידה חדשה ואימוץ אפשרויות אחרות, שמרחיבות את הרפרטואר התנועתי" - מסבירה ציפי גנן, יושבת ראש אגודת המוסמכים בשיטת פלדנקרייז.
0
0
ציפי גנן, יושבת ראש אגודת הפלדנקרייז בישראל, המציינת החודש את הולדתו של מייסד שיטת פלדנקרייז דר' משה פלדנקרייז ברקע | צילום: סיגל רייכמן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ציפי גנן, דר’ משה פלדנקרייז

אגודת המוסמכים בשיטת פלדנקרייז ®, מציינת החודש את הולדתו של מייסד השיטה דר’ משה פנחס פֶלְדֶנְקְרַיְיז, במהלך יוני, יקיימו המורים המוסמכים של אגודת הפלדנקרייז בישראל, שיעורים פתוחים בדף הפייסבוק של האגודה וכן ‘שיעורי ZOOM’ ללא עלות לחולים בפיברומיאלגיה ולחולים במחלות ריאומטיות ואוטואימוניות (במסגרת שיתוף פעולה עם ‘עמותת עינבר’ ו’עמותת אסף’).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תחת הסיסמה; חודש המודעות לשיטת פלדנקרייז – לעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי, את האפשרי לנוח ואת הנוח לנעים, יצוין במהלך יוני, על ידי ‘אגודת המוסמכים בשיטת פלדנקרייז’ את יום הולדתו של מייסד השיטה דר’ פנחס פֶלְדֶנְקְרַיְיז, שהלך לעולמו בשנת 1984.

השיטה ידועה בארץ ובעולם, כולו ומבוססת על ההנחה, כי בכל פעולה אנושית כרוכים ביחד ומתקיימים בו זמנית התנועה, החשיבה הרגש והתחושה וכי שינוי בכל אחד מהם ישנה את המכלול כולו.

התנועה היא המרכיב הקל ביותר לאבחנה ועל כן, קל יותר השפיע עליו ולשנותו. שיפור היכולת התנועתית יחולל שיפור בהווית האדם כולה.

יצוין, כי; “השיטה מאפשרת לנו לקחת פונקציות רגילות כמו; ישיבה, הליכה, קימה וכו’ ולעשות אותן באופן מודע לשכלל את יכולתנו, דרך פיתוח המודעות לעצמנו ולדרך פעולתנו.

בשיטה זו, אנו חווים דרכים חלופיות להרגלי העשייה המושרשים בנו ומתוך התנסות טעייה ותהייה, אנחנו מפתחים את הקשרים במוח, המאפשרים לנו למידה חדשה ואימוץ אפשרויות אחרות, שמרחיבות את הרפרטואר התנועתי” – מסבירה ציפי גנן, יושבת ראש אגודת המוסמכים בשיטת פלדנקרייז.

תלמידים המשתתפים בשיעורים, מעידים, כי; “בשיטה, יש תנועתיות זורמת ומאפשרת, המביאה את הגוף למחוזות חדשים שלא היו מוכרים לו ועם זה באה תחושת הסיפוק של גילוי משהו חדש”. סיכמה הגב’ ציפי גנן.

התהליך הלימודי, נעשה בשיעורי תנועה קבוצתיים או באמצעות מגע, בשעורים פרטניים. השיטה מתאימה לכלל האוכלוסייה, בשיפור בקואורדינציה וביכולת הפעולה וגם לפלחי אוכלוסיה ממוקדים, כמו; ספורטאים ואומנים, אנשים הסובלים מכאבים, אנשים קשישים ותינוקות המעוכבים בהתפתחותם.

שיטת פלדנקרייז ®, מציעה דרך ישירה, מוחשית ופשוטה להכרת יכולת הלמידה הטמונה במערכת העצבים האנושית. השיטה, משתמשת בתנועה כתהליך לימוד טבעי, בדומה לאופן בו לומדים תינוקות לדעת את עצמם ואת עולם.

█ שיטת פלדנקרייז; ניתן “לעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי, את האפשרי לנוח ואת הנוח לנעים”.

דוברת אגודת הפלדנקרייז בישראל ממשרדDNA – ייעוץ תקשורת ויחסי ציבור הגב’ דרורה נבון, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי השנה, במסגרת חודש המודעות, שיתקיים ביוני, תקיים האגודה שיעורים פתוחים בעמוד הפייסבוק של האגודה.

המידע על תאריכי השיעורים והשעות יתפרסם בעמוד הפייסבוק של האגודה לקראת חודש יוני.

כמו כן, יתקיימו שיעורים פתוחים באמצעות ה-ZOOM לאנשים החולים במחלת הדאבת השרירים (פיברומיאלגיה) ולחולים במחלות ראומטיות ואוטואימוניות (במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת עינבר ועמותת אסף).

אישה צעירה מתאמנת על פי שיטת פלדנקרייז | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אישה מתאמנת בשיטת פלדנקרייז ®

בשבועיים הראשונים של חודש יוני, יתקיימו שיעורים קבוצתיים ללא עלות באמצעות הזוּם או בסטודיו. שיעורים קבוצתיים בעלות סמלית של 25 ₪ לשיעור יתקיימו במחצית האחרונה של יוני.

שיעורים פרטניים, יוצעו בעלות סמלית של 75 ₪ בשבועיים הראשונים של יוני וב- 100 ₪ בשבועיים האחרונים של החודש.

עמותת אגודת המוסמכים בשיטת פלדנקרייז ® הוקמה 4 שנים לאחר פטירתו של ממציא השיטה דר’ משה פלדנקרייז זיכרונו לברכה. העמותה היא אחת מיני עמותות רבות הפועלות ברחבי העולם מניו-זילנד בדרום, עד נורבגיה בצפון, יפן במזרח וארצות הברית במערב. העמותה, משתפת פעולה עם כל האגודות ברחבי העולם במסגרת ארגונים בינלאומיים שונים.

באגודה חברים כ-330 מורים המוסמכים בשיטה. מטרת העמותה היא לאפשר לאוכלוסיות מגוונות בציבור להתנסות בשיטה ולהיווכח בתרומתה בחיי היומיום. דר’ משה פלדנקרייז שהיה פיזיקאי ובעל חגורה שחורה בג’ודו, החל לפתח את שיטתו לאחר פציעה קשה בברכו.

הרצון לחזור לפעילות גופנית ולהימנע מניתוח שהיה מקבע את ברכו ללא יכולת לכופף אותה עוד, הביא אותו לחקירה עמוקה ויסודית על הקשר שבין מבנה הגוף, חוקי המכניקה החלים עליו, התפתחות המוח ולמידה. הוא האמין שגוף ונפש מהווים אחדות, מכלול אחד שאינו ניתן לפירוק.

שיפורים בתנועה, יביאו, לפיכך, לא רק לשכלול יכולתו הפיזית של האדם, אלא ישפיעו גם עם יכולתו הרגשית, השכלית, התחושתית – על האישיות כולה.

את התובנות פורצות הדרך שלו, שהכירו באופי הגמיש של המוח כבר בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הוא תרגם למאות שיעורי תנועה שבכל אחד מהם נלמדת תנועה אנושית כל-שהיא.

דר’ פלדנקרייז, בחקירתו, הבין לעומק את השפה בה מדברת מערכת העצבים והשיעורים בשיטה ואופן העברתם יוצרים את התנאים האידאליים ללמידה.

דר’ פלדנקרייז, דבק באמונה, כי ניתן; “לעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי, את האפשרי לנוח ואת הנוח לנעים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן