חדשות בריאות לב וכלי דם מועצה אזורית הגליל התחתון שפרעם | شفاعمرو

רמבם – מציגה השתלה צולבת אלטרואיסטית של כליות בצפון

במהלכה של השתלת כליה "השתלה צולבת אַלְטְרוּאִיסְטִית" ב-רמב"ם, מתורמים חיים, קיבלה הגב' חנאן תושבת שפרעם, את תרומת הכליה של מר עידו, תושב הושעיה שבגליל ואילו מר ישראל תושב קרית ביאליק, קיבל את תרומת הכליה של הגב' עאידה, מ...שפרעם ◄ רמבם - הקריה הרפואית לבריאות האדם; "כולנו רקמה אנושית אחת".
0
0
עידו תושב הושעיה שבגליל תורם ה-כליה ו-חנאן מהעיר שפרעם, מקבלת הכליה של עידו | צילום: נתנאל אייזיק | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
עידו מ-הושעיה ו-חנאן מ-שפרעם

את השתלת הכליות שלא מכירה במחסומים פוליטיים או מגזריים, כמו “השתלה צולבת אלטרואיסטית” מבצעים מתברר במחלקה הנפרולוגית של ‘רמבם’ כך עברו האזרח ישראל בן ה- 35 תושב קרית ביאליק והגב’ חנאן בת ה-45 מהעיר שפרעם, אשר כעת מתאוששים מהשתלת כליה מתורמים חיים – במחלקה הנפרולוגית של ‘רמבם – הקריה הרפואית לבריאות האדם’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מדובר ב”השתלה צולבת אַלְטְרוּאִיסְטִית” (בו דאגת אדם לאחר גם על חשבון עצמו, להבדיל מאנוכי) ויש פן נוסף שמתעלה מעל הקיטוב, הפוליטיקה והטונים הצורמים שאפיינו את חיינו בתקופה האחרונה.

השתלת הכליות, התבצעה מספר שעות לפני שנפתחו הקלפיות בבחירות האחרונות לכנסת העשרים ושתיים שנערכו ב-17 בספטמבר 2019, י”ז באלול ה’תשע”ט.

במהלך ההשתלה, קיבלה הגב’ חנאן, את תרומת הכליה של עידו, תושב הוֹשַׁעְיָה או מצפה הושעיה, יישוב קהילתי דתי בגליל התחתון, צפונית לעיר נצרת ואילו מר ישראל, קיבל את תרומת הכליה מצדה של עאידה, תושבת שְׁפַרְעָם (شفاعمرو) שבין הרי הגליל לבין העמקים.

למהלך שעדיין נדיר יחסית במדינת ישראל, המכונה; “השתלה צולבת אלטרואיסטית“, יש להצלחת המהלך, שותפים, שהינם תוצר של שיתוף פעולה מורכב בין עמותת “מתנת חיים” של הרב ישעיהו הבר והצוותים הרב מקצועיים של המחלקה לנפרולוגיה ויתר לחץ דם ב-רמבם, כירורגית כלי דם, המערך לכירורגיה כללית ומחלקת ההרדמה.

על התזמור הזה, ניצח סגן מנהל בית החולים רמבם, דר’ אבי וייסמן.

הכול התחיל בצורה פשוטה יחסית – מר עידו מהושעיה, היה אמור לתרום באופן אלטרואיסטי כליה למר ישראל מקרית ביאליק, במסגרת הפעילות הענפה של עמותת “מתנת חיים” שסופרת מעל 700 השתלות כליה עד כה.

עידו, אגב, הוא תורם אַלְטְרוּאִיסְטִי השביעי במספר מן היישוב הושעיה.

במקביל, בלי ידיעתם, עאידה מהעיר שפרעם, רצתה לתרום כליה לגיסתה חנאן.

אלא שבירור מעמיק, במסגרת היחידה למעקב אחרי מושתלי כליה במחלקה הנפרולוגית, העלה בבדיקות “סיווג הרקמות” כי עידו, אינו מתאים לתרום לישראל, ו-עאידה אינה מתאימה לתרום לחנאן.

דובר ‘רמבם – הקריה הרפואית לבריאות האדם‘ מר דוד רטנר, מסר לאתרכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי עידו, דווקא התאים מאוד לתרום לחנאן ואילו עאידה, התאימה מאוד לתרום לישראל.

הרב ישעיהו הבר, הגיע לרמבם וחילק שי קטן לכל אחד מארבעת המנותחים.

ככה נולדה ההשתלה הצולבת בתיאום מקצועי מראשית התהליך ועד סופו של גב’ אסתי כץ, מקדמת השתלות מן החי של היחידה למעקב אחרי מושתלים במחלקה הנפרולוגית.

עידו ו-עאידה, נכנסו ראשונים לחדר הניתוח ותחת ידיו המנוסות של פרופ’ אחמד עסליה מהמערך לכירורגיה כללית וצוותו, הכליות של עידו ושל עאידה, הוצאו.

הגב' עאידה מהעיר שפרעם שתרמה כליה למר ישראל מהעיר קרית ביאליק | צילום: נתנאל אייזיק | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
עאידה מ-שפרעם וישראל מ-קרית ביאליק

לאחר הצלת הכליות מהתורמים, נכנסו לחדרי הניתוח במקביל ישראל ו-חנאן.

צוותי מחלקת כירורגית כלי דם בראשות מנהל המחלקה דר’ טוני כראם ופרופ’ סמי ניטצקי, עמלו שעות להשתיל את הכליות בגופם. ההשתלה עברה בהצלחה.

עידו ועאידה שוחררו לביתם לאחר אשפוז קצר בכירורגית כלי דם ואילו ישראל ו-חנאן, מתאוששים במחלקה הנפרולוגית, בהובלת מנהלת המחלקה דר’ סוהיר אסדי ומנהל היחידה למעקב אחרי מושתלי כליה, דר’ ראוי רמדאן.

השושבין המאושר של המבצע, הרב ישעיהו הבר, הגיע לרמבם וחילק שי קטן לכל אחד מארבעת המנותחים.

“זהו הישג שמדגיש את האחדות שניתן להגיע אליה בין מגזרים שונים, בין נשים לגברים…” – אמר הרב הבר; “זה היופי והמשמעות של מתנת חיים מבחינתי”.

השתלות הכליה האחרונות ברמבם, מזכירה את מילות השיר; “כולנו רקמה אנושית אחת” – סיכמו בבית החולים רמבם.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן