חדשות בריאות חקלאות ישראל כלבים

רכשת כלב גזעי בן חצי שנה גש מיד לבדיקת הכלב אצל וטרינר

מחלת הברוצלוזיס, נדירה בבני אדם ולא ידועים מקרים באדם בישראל ◄מבדיקות של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, עד עתה הובחנו כלבה אחת נגועה ועוד שני כלבים החשודים בהידבקות במחלה ◄ ב-כלבים, המחלה מתבטאת בחוסר תיאבון, דיכאון וכאבי שרירים ◄המחלה עלולה לגרום להפלות אצל כלבות. באופן נדיר ביותר חיידק הברוצלהקאניס, עלול להדביק גם בני אדם, ולגרום ל'מחלת חום' ואף ל-סיבוכים.
0
0
כלב חולה במחלת הברוצלוזיס | הדמייה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
כלב חולה בברוצלוזיס

בעקבות גילוי מחלת ברוצלהקאניס (Brucellacanis) בגורי כלבים גזעיים, הודיעו היום (חמישי, ‏י”א תשרי תש”פ) משרדי החקלאות והבריאות, כי הם קוראים לכל מי שרכש ‘כלב גזעי’ בששה חודשים אחרונים להביא מיד את כלבו לבדיקת וטרינר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

Brucella הוא סוג של חיידק ארגמני אווירני אובליגטורי, הגורם למחלה ברוצלוזיס, המכונה ומוכרת גם בשם; ‘קדחת מלטה’. במחלה זו, נדבקים יונקים. ה-Brucella canis, מדביק בעיקר; כלבים.

ההתראה מגיעה בעקבות תוצאות בדיקות מעבדה שהתקבלו וממנה, עולה, כי ישנה כלבה גזעית אחת מסוג פומרניאן (Pomeranian) נגועה ב‘ברוצלהקאניס’ ועוד שני כלבים חשודים בהידבקות.

בתוך כך, עלה החשד להדבקה של גורי כלבים גזעיים, נוספים. אי לכך, משרדי החקלאות והבריאות קוראים אל כל מי שרכש גור כלבים גזעי – מכל סוג בששה חודשים האחרונים, להביא את הכלב לבדיקה אצל רופא ווטרינר על מנת לשלול הדבקה ב”ברוצלהקאניס“.

ברוצלהקאניס (Brucellacanis) היא מחלה של בעלי חיים, שטרם תועדה בישראל. ב-כלבים, המחלה מתבטאת בחוסר תיאבון, דיכאון ו-כאבי שרירים.

המחלה, עלולה לגרום להפלות אצל כלבות. באופן נדיר ביותר חיידק הברוצלהקאניס, עלול אף להדביק גם בני אדם, ולגרום ל‘מחלת חום’ ואף ל-סיבוכים.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי לפני כשלושה שבועות, הגיעו הבעלים של כלבה ש’הפילה‘ למרפאה בעיר קרית שמונה.

█  החשוד, בעל הכלבים, עוכב לחקירה בחשד להפצת מחלות בבעלי חיים.

הכלבה היא אחת מ-שש כלבות שהיו בבית הגידול, וזו הכלבה השנייה שהפילה. עקב כך, נלקחו בדיקות דם והועלה החשד לנגיעות בברוצלהקאניס.

בעל הכלבים, התבקש להגיע בדחיפות למרפאה לצורך בדיקת הכלבים, בהנחיית השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות.

בדיקת מעבדה של ברוצלהקאניס | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
בדיקת ברוצלהקאניס

בעל הכלבים לא ענה לקריאה ולא הביא אותם לבדיקה. משכך, לשכת גליל-גולן של השירותים הווטרינריים ויחידת הפיצו”ח של משרד החקלאות, נכנסו לבית הגידול עם צו בית משפט.

משהגיעו מפקחי יחידת הפיצוח ומגב לבית, נמצאו כלבים מסוג פומרניאן (Pomeranian) שהוחבאו באחד מהמחסנים שהיו במקום, במצב טוב וללא חשד להתעללות.

ששת הכלבים שהיו במקום הוחרמו ונלקחו לבדיקות. בבדיקה סרוֹלוֹגית (Serology) המצויה בתחום בביולוגיה ובאימונולוגיה העוסק בחקר נסיוב הדם והתגובות בין נוגדנים ואנטיגנים.

בדיקות סרולוגיות עשויות להתבצע למטרות אבחון כאשר יש חשד לזיהום. סרולוגיה מאפשרת לקבוע האם התרחשה הדבקה בגורם מחלה מסוים וכן את שלב ההדבקה – הדבקה פעילה או זיהום ישן; על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בבדיקה.

נמצא, כי כלבה אחת נגועה בחיידק, כאשר שתי כלבות נוספות חשודות והשלוש הנותרות תוצאותיהן שליליות. הכלבות, מוחזקות כעת בהסגר עד החלטה על המשך הטיפול בעניין.

החשוד, בעל הכלבים, עוכב לחקירה בחשד להפצת מחלות בבעלי חיים. מחקירתו, עולה, כי מדובר בכלבים שהובאו לישראל לפני מספר חודשים. כשגילה, כי הם חולים, כוונתו הייתה להחזירם אל המוכר.

עקב האירוע, ממליצים משרדי החקלאות והבריאות לבעלי גורים שרכשו כלב גזעי בששת החודשים האחרונים לבדוק את בעלי החיים ולוודא, כי אינם נגועים בחיידק זה וזאת רק על ידי בדיקת וטרינר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן