חדשות כאן בונים נדל"ן רכסים

רכסים – ממלכת התורה בצפון: פורסם מכרז ב-8 מתחמים למסחר ותעסוקה

המכרז הוא חלק מתכנית הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה (ותמ”ל) של מתחמים מועדפים לדיור היא ועדת תכנון שמטרתה להגדיל את היצע הדירות בישראל. תכנית מועדפת לדיור (תמ”ל/1066) הכוללת את בניית שכונת הפרסה ובה ייבנו 2,125 יחידות דיור, מוסדות ציבור ועוד כ-55,000 מטרים רבועים שטחי תעסוקה ומסחר למועצה המקומית החרדית רכסים. במסגרת התכנית, יוקם מרכז עירוני ראשי (מע”ר) חדש, אשר יהווה חוליית חיבור בין שני חלקי היישוב – הקיים והחדש – ואף יכלול כניסה חדשה ליישוב רכסים.
0
0

רכסים מְמוּתֶּגֶת ‘ממלכת התורה בצפון’ לובשת חג נדלני. היום (שני, ב’ בטבת התשפ”ב) מפרסמים רשות מקרקעי ישראל בראשות יעקב קוינט ומשרד הבינוי והשיכון (משבש), מכרז פומבי (חי/430/2021) ל’רכישת זכויות חכירה’ לשמונה מתחמים ביעוד מסחר ותעסוקה, מהם 4,650 מטרים רבועים למסחר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המכרז הוא חלק מתכנית הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה (ותמ”ל) של מתחמים מועדפים לדיור היא ועדת תכנון שמטרתה להגדיל את היצע הדירות בישראל.

תכנית מועדפת לדיור (תמ”ל/1066) הכוללת את בניית שכונת הפרסה ובה ייבנו 2,125 יחידות דיור, מוסדות ציבור ועוד כ-55,000 מטרים רבועים שטחי תעסוקה ומסחר למועצה המקומית החרדית רכסים.

במסגרת התכנית, יוקם מרכז עירוני ראשי (מע”ר) חדש, אשר יהווה חוליית חיבור בין שני חלקי היישוב – הקיים והחדש – ואף יכלול כניסה חדשה ליישוב רכסים.

בהיבט התחבורתי, השכונה החדשה שמה דגש על תחבורה ציבורית באמצעות קווי אוטובוסים שיעברו בשכונה וכן, הוטמע בה תכנון ל’קו מטרונית‘ שעתיד לתת שירות לתחבורה הציבורית הבין עירונית.

במסגרת התכנית, יתווספו ליישוב רכסים 1,890 יחידות דיור, כ-174,000 מטרים רבועים של שטחי מוסדות ציבור, 13,000 מטרים רבועים של שטחי מסחר וכ-42,000 מטרים רבועים של שטחי תעסוקה.

אלרכסים – פרטי המכרז.

מעריכים, כי הקמה של מרכזי מסחר ותעסוקה, יביאו לשיפור הבסיס הכלכלי לטובת התושבים והמועצה רכסים.

דוברת וממונה על יחסי ציבור של רשות מקרקעי ישראל הגב’ אורטל צבר, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי המועד האחרון להגשת הצעות, הינו בתאריך 21/02/2022 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק.

על המציעים להתעדכן באתר רשות מקרקעי ישראל, בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. לחץ על הקישור לפרטים; https://apps.land.gov.il/MichrazimSite/#/michraz/20210430.

רכסים – ממלכת התורה בצפון

רְכָסִים, בנויה על מספר רכסי הרים, תוכננה בשנת 1947 על ידי שלטונות המנדט הבריטי בשיתוף קרן קיימת לישראל כ-עיר גנים.

בשנת 1952, נכנסו ראשוני המתיישבים ובהם חיילים משוחררים ותושבי מעברות של כפר חסידים א’ב’.

כיום היא  מועצה מקומית במחוז חיפה, הממוקמת בעמק זבולון, ליד הערים; נשר ו-קרית אתא, כ-12 קילומטרים מהעיר חיפה, וכ-5 קילומטרים מדרום מזרח לחיפה, מצפון לכפר חסידים ומדרום לישוב הבדואי אִבְּטִין.

כיום מונה היישוב כ־10000 נפשות ורוב אוכלוסייתו כיום היא ‘חרדית‘. הישוב רכסים, “תפס” בשנים האחרונות וחלה בו תאוצה רבה בגידול האוכלוסייה ונבנות בה שכונות חדשות.

רוב רובם של התושבים ברְכָסִים, הינם חרדיים והשאר דתיים ו-חילוניים, החיים יחד תוך כבוד הדדי והערכה הדדיים.

רכסים משמשת גם כ-אזור נופש לציבור החרדי מכל רחבי הארץ בשל צרכי הנופש הנמצאים בה כגון: מוסדות תורה משגשגים, קירבה ל-קברות צדיקים, קרבה ל-חופי רחצה נפרדים, פארקים, נוף מרהיב ושלווה.

█ רשות מקרקעי ישראל

רשות מקרקעי ישראל פועלת החל מ-1 במרץ 2013 מכוח חוק רשות מקרקעי ישראל ומנהלת את קרקעות הלאום במדינת ישראל.

הרשות היא כידוע ממשיכת את דרכו של מינהל מקרקעי ישראל, אשר הוקם למטרה זו כבר בשנת 1960 וניהל את קרקעות הלאום מכוח חוק מינהל מקרקעי ישראל-תש”ך 1960.

בראש רשות מקרקעי ישראל פועלת מועצת מקרקעי ישראל הקובעת את מדיניות המקרקעין במדינה.

בראש מועצת רשות מקרקעי ישראל עומד שר הבינוי והשיכון וחבריה הם מנכלים של משרדי ממשלה ונציגי קרן קימת לישראל.

רשות מקרקעי ישראל מבצעת את המדיניות הנקבעת על ידי מועצת מקרקעי ישראל. בראש הרשות עומד מנהל, הממונה מדי 5 שנים על ידי ראש הממשלה והשרים.

מנהל הרשות הנוכחי, הוא עורך דין יעקב (ינקיקוינט, אשר מונה על ידי שר הבינוי והשיכון בדיוק בשנה שעברה, דצמבר 2020.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן