בחירות לרשויות המקומיות 18' חדרה משה נעים פלילים

ראש העיר חדרה היוצא צבי גנדלמן עובר על ‘חוק הבחירות’

גנדלמן; "שיקום הצדיק שיגיד שהוא יושב ושהוא במשך 365 יום בשנה לא עושה קמצוץ של עבירה. לא במכוון, גם באי ידיעה". סוף ציטוט. של ראש העיר היוצא של חדרה, צבי גנדלמן ◄ עורך דין בנימיני, בעל שם בתחום המשפט הציבורי והמתמחה בדיני בחירות; "הראיון והמסקנות מהדברים העולים ממנו, אינם שייכים לתחום המשפטי אלא פרשנות פוליטית מקומית. אך; "מבחינה משפטית, היסוד הנפשי של העבירה, המודעות לגבי עשייתה, יכולה לנבוע גם מרשלנות".
0
0
צבי גנדלמן ראש העיר חדרה היוצא בעת מעצרו
צבי גנדלמן ראש העיר חדרה היוצא בעת מעצרו

ראש העיר חדרה היוצא  צבי גנדלמן , אשר נעצר על משטרת ישראל, כזכור ביוני שנה זו, בחשד לעבירות שוחד בחירות, קבלת דבר במרמה, זיוף ועבירות נוספות. מדובר בעבירה שעונשה עד 5 שנות מאסר.  לדידו של גנדלמן, מדובר עוד פעם ב”פיס אוף קייק” (Piece Of Cake) איך אנו יודעים זאת הוא ממשיך לעבור (לכאורה) על החוק, ב”תנופה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הפעם הוא עובר על אחד מסעיפיו הלא הוא סעיף 8 ל‘חוק הבחירות’ (דרכי תעמולה), תשי”ט-1959, הקובע מופרשות; “לא תהא תעמולת בחירות מלווה תכניות בידור, לרבות הופעות של אמנים” ומה עושה מיודענו הכל יכול, מכין לעצמו חפלה שכזו בשבוע הבא 06-09-2018.

קוראים לה בלשון מכובסת וחמקנית “הרמת כוסית” לכבוד השנה החדשה ב”אולמי טוואן” לשעבר “ארמון דוד” ולשעבר “קולנוע חוף” המיתולוגי ברחוב הנשיא ומבטיח בפרסום, כי בתכנית תתקיים הופעה של אמן אורח, דברי ברכה, והעיקר הרמת כוסית.

זאת ועוד, מופיע בפרסום לקידום האירוע בדפי הפייסבוק, מופיע הטקסט הבא; “תושבי חדרה! ראש העיר צביקה גנדלמן וחברי הסיעה, מזמינים אתכם להרמת כוסית, לדברי ברכה, למוסיקה טובה, למפגש חברים.

צבי גנדלמן ראש העיר חדרה
צבי גנדלמן ראש העיר חדרה

יוצאים לדרך עם תפוח בדבש וכוחות מחודשים! לא מפסיקים את התנופה! מחכים לכם! אנחנו נהיה!”

דבש, כבר הבנו שנקבל, אבל היכן ואיפה טמון העוקץ הבא בחשדות לפרשיית שוחד חדשה גם בקדנציה הבאה?

אבל גנדלמן, מתנהג כמו גנדלמן, כמי שנחשד בעבירות שוחד בחירות, קבלת דבר במרמה, זיוף ועבירות נוספות. אין לו, כנראה, בעיה לעבור בוודאות על חוק הבחירות וגם לפרסם זאת ולצפצף על החוק.

 גנדלמן, עושה ואחר כך, מתבכיין; “האם היו טעויות, האם שגיתי? בהחלט כן!”

העונש על עבירות אלו למי שאינו בקיא הוא יכול להגיע עד 5 שנות מאסר, וגנדלמן, ממשיך כתמול שלשום עם אותו חיוך זחוח של לפני 5 שנים בתמונה שזו אותה התמונה שכבר אמרנו עליה, כי מדובר בגניבת דעת או אי השלמה בהליך הזקנה

גנדלמן, מתנהג כמו בריון שכונתי, מחליט, כי יכול להרשות לעצמו להבטיח למוזמנים תושבי חדרה; ‘אמן אורח’.

החשוד בפלילים צבי גנדלמן, האם גם זה רק קמצוץ של עבירה? ענה לי. ואם לא, בוא תהיה גבר ואל תגנוז את הפרסום שלך…

עורך דין אדיר בנימיני, מהעיר נתניה, בעל שם בתחום המשפט הציבורי והמתמחה בדיני בחירות, אינו מתאמץ כלל לתת תשובה מיד.

לדבריו, החוק, מבהיר זאת היטב וקובע בשפה בהירה; מה אסור ומה מותר לאדם המתמודד על משרה ציבורית במערכת הבחירות לרשויות המקומיות.

עורך הדין, בנימיני; “סעיף 8 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי”ט-1959, קובע מופרשות, כי; “לא תהא תעמולת בחירות מלווה תכניות בידור, לרבות הופעות של אמנים, נגינה, זמרה, הצגת סרטים ונשיאת לפידים; לא תהא תעמולת בחירות קשורה במתן מתנות, ופרט למסיבות בבתים פרטיים לא תהא קשורה בהגשת מאכלים או משקאות משכרים“.

עורך דין אדיר בנימיני
עורך דין אדיר בנימיני

עורך דין בנימיני, מוסיף ומדגיש, כי; “במהלך (90) תשעים הימים שלפני הבחירות, אוסר החוק באופן מפורש על עריכת תעמולה פוליטית שמתלווים אליה תכניות בידור, לרבות הופעות של אמנים, נגינה, זמרה והצגת סרטים.

המטרה, הינה למנוע מצב בו המפלגות ינצלו את הדבר כדי למשוך קהל לאירועים שהם מארגנים.

כל אירוע מסוג זה במהלך תשעים הימים שלפני הבחירות, צריך להיות נטו פוליטי“. קבע עורך דין אדיר בנימיני ובמדויק יותר החוק.

 ראש העיר חדרה גנדלמן; זה אותו צביקה, עם אותם ערכים. עם אותו חזון שדיבר על טוהר שלטון.

“אני משוכנע” – אמר בראיון ל‘כאן 11’; “ובטוח, אחד (נאמר במקור) שלא עברתי את העבירות שמייחסים לי. האם היו טעויות, האם שגיתי? בהחלט כן! רק מי שעושה עושה, שוגה…”.

גנדלמן, ממשיך ומתרץ; “הסיטואציה של ראש עיר היא סיטואציה מאד מאד מורכבת. אני עם מצפון שקט… ולא סטיתי או בגדתי בערכיי, עליהם חינכתי דורות של מפקדים.

זה אותו צביקה, עם אותם ערכים. עם אותו חזון שדיבר על טוהר שלטון.

תשים מצלמה במשך שנה על כל בעל תפקיד, על כל בעל תפקיד, תמצא אצלו מעידה כזו או אחרת…”.

מר גנדלמן, מה אתה אומר, אז כולם… גנבים? (מ.נ).

גנדלמן, ממשיך ומוכיח; “שיקום הצדיק שיגיד שהוא יושב ושהוא במשך 365 יום בשנה לא עושה קמצוץ של עבירה. לא במכוון, גם באי ידיעה”. סוף ציטוט מסרטון וידאו המצורף כאן. של ראש העיר היוצא של חדרה, צבי גנדלמן.

עורך דין בנימיני, אמר, כי הראיון והמסקנות מהדברים העולים ממנו, אינם שייכים לתחום המשפטי אלא פרשנות פוליטית מקומית.

אך לדבריו של העורך הדין המלומד מר בנימיני;  “מבחינה משפטית, היסוד הנפשי של העבירה, המודעות לגבי עשייתה, יכולה לנבוע גם מרשלנות.

מכאן שגם טעות, יכולה להוות בסיס להעמדה לדין פלילי שכן, אם האדם התרשל או היה פזיז והיה עליו לדעת שעליו לנהוג אחרת, הגדרת מעשה כ”טעות” – אינה מפוטרת בהכרח מן הדין הפלילי”.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן