חדשות בריאות מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ קורונה | Covid-19

ראש הממשלה נתניהו: חתמנו עם ‘מודרנה’ שתספק 6 מיליון חיסונים

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו: "אני שמח לבשר שחתמנו היום עם חברת מודרנה על אספקה של שישה מיליון חיסונים... אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים" ◄ שר הבריאות אדלשטיין: "לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון נגד נגיף קורונה" ◄ קופות החולים, עדיין לא עודכנו האם חיסוני נגד הקורונה, יתבצעו במרכזים ייעודיים של משרד הבריאות או שהקופוּת, יקימו מוקדי חיסון נגד נגיף קורונה.
0
0

עוד הישג משמעותי של מדינת ישראל בדרך לחיסון נגד מחלת נגיף הקורונה (covid-19) כשחתמה בצהריים (יום שישי, י”ח בכסלו התשפ”א) הסכם נוסף, עם חברת התרופות מודרנה (Moderna) ספקית תרופות וביוטכנולוגיה אמריקאית, אשר יכפיל פי 3 את כמות החיסונים שחברת התרופות “מודרנה” ספקית תרופות וביוטכנולוגיה אמריקאית, תספק למדינת ישראל במהלך שנת 2021, מ-2 מיליון חיסונים לכדי 6 מיליון, העשויים להספיק ל-3 מיליון אזרחים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל ברקע: חיסון חב' מודרנה נגד נגיף הקורונה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
בנימין נתניהו, חיסון מודרנה

בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, נמסר, כי בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ו-שר הבריאות חבר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, חתם משרד הבריאות עם חברת ‘מודרנה’ על ההסכם.

ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, אמר היום בצהריים (יום שישי, י”ח בכסלו התשפ”א) כי; “אני שמח לבשר שחתמנו היום עם חברת “מודרנה” על אספקה של שישה מיליון חיסונים עבורכם, אזרחי ישראל.

זה פי שלושה ממספר החיסונים בחוזה המקורי עם מודרנה. זה נותן לנו תקווה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז, אנחנו צריכים לשמור על הכללים. המשימה שלנו היא להביא חיסונים, המשימה שלכם – לשמור על הכללים.

אם נעשה את זה – אנחנו הולכים לנצח. יחד ננצח את הקורונה“. סיכם ראש ממשלת ישראל מר נתניהו.

שר הבריאות חבר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, התייחס אף הוא להסכם הנוסף; “זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל. לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון נגד נגיף קורונה | Covid-19.

חיסון נגד מחלת נגיף הקורונה; עד לרגע זה, טרם ברור, כיצד יוחלקו החיסונים ולמי יינתנו, תחילה.

צוותים מקצועיים, התחילו בעבודה מאומצת על אופן חלוקת החיסונים. אבל עד שכולנו נהיה מחוסנים, ייקח עוד מספר חודשים וחובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולא להיכנס לשאננות”.

כזכור, ב-14 ביוני, שנה זו,  דווח, כי “מודרנה” חתמה על חוזה עם מדינת ישראל אשר מבטיח, כי אם תצליח לייצר תרוּפה יעילה, ישראל לא תמצא בסוף רשימת ההמתנה לרכישתו של החיסון.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שנתבקש לאשר את פרטי העסקה אישר את המידע על פי ויקיפדיה, ממנו עולה, כי ההסכם, כולל בתוכו סעיפים שקובעים את מספר המנות שתוכל ישראל לרכוש בשעת הצורך.

כמו כן, החוזה שנחתם, הבטיח, כי אם חיסון כזה, ייכנס לשוק לפני טווח של השנה שהוקצה לגילוי כזה על ידי מומחים, יוכלו להשתמש בו בארץ.

בכך מצטרפת מדינת ישראל לשורת מדינות אירופאיות אשר נהגו באופן זהה. עד לרגע זה, טרם ברור, כיצד יוחלקו החיסונים ולמי יינתנו, תחילה.

קופות החולים, עדיין לא עודכנו האם חיסוני נגד הקורונה, יתבצעו במרכזים ייעודיים של ‘משרד הבריאות’ או שהקופוּת, יקימו מוקדי חיסון נגד נגיף קורונה.

על פי מודל התעדוף של משרד הבריאות (ב’חיסוני השפעת‘) הראשונים להתחסן, יהיו חברי הצוותים הרפואיים ו-אוכלוסיות מבוגרות וכן, אוכלוסיות המוגדרות “בסיכוּן“.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן