חדשות בריאות צרכנות קורונה | Covid-19

קורונה: הִזָּהֲרוּ ממתחזים לחיסון בתכשירי הומיאופתיה-נטורופתיה

סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב' אניטה יצחק; "אנו נמצאים בתקופה קשה עבור אזרחי ישראל והעולם כולו, מדובר בתופעה מכוערת של הטעיה חמורה ניצול הציבור, דווקא בשעה קשה זו. יחוס סגולות רפואיות למוצרים הנחזים ל"תרופות פלא" ו"חיסונים" ל'וירוס הקורונה' הנו הטעיה חמורה שלעתים עלולה אף לפגוע בבריאות הצרכן, להחסיר ולמנוע ממנו טיפול רפואי מציל חיים.
0
0
גבר במסיכה כמגן מוירוס הקורונה מוירוס קורונה | Covid-19, בוחן בהקפדה את מעלות החום ברקע: תכשירי הומאופתיה/נטורופתיה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
גבר במסיכה כמגן מוירוס הקורונה

הרשוּת להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הזהירה את הציבור בקניית תכשירים הומאופטיים / נטורופתיים הנחזים כיעילים לטיפול ומניעת נְגִיף הקורונה (Covid-19). זאת בעקבות עבודת מודיעין ראויה שביצעה הרשוּת, בה התגלו מקרים של מכירת תכשירים המתחזים להיות ‘רפואיים’ להם מיוחסות ‘סגולות רפואיות לטיפול וחיסון וירוס הקורונה’ הרשוּת, הגיבה במהירות והעוסקים, נקנסו תוך ימים ספורים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

נְגִיף קורונה | Covid-19, בחודשים התפשט התפשט במהירות האחרונים בעולם וחודש האחרון במדינת ישראל, גרם לחולים רבים לבהלה רבה בציבור. לטענת הרשוּת להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בסוף השבוע שעבר (חמישי, ח’ ניסן תש”פ) על רקע זה, התגלתה תופעה בה דווקא בשעה קשה זו, יש מי שבחר לנצל את המצב, כדי לייצר ולשווק תכשירים להם מיוחסות סגולות רפואיות המונעות, מחסנות, ומטפלות ב’וירוס הקורונה‘ וזאת בניגוד לחוק וללא כל בסיס מדעי.

עבודת מודיעין והתחקוּת שביצעה ומבצעת הרשוּת, העלתה מספר תכשירים מפורסמים המשווקים לקהל הצרכניםהרשוּת מזהירה את הציבור מפני מוצרים מהסוג המתואר. כל מי שקונה את סוג המוצרים המתוארים באזהרה זו מסכן את כספו.

בהתאם לנהלי משרד הבריאות, על פי חוק ניתן לייחס סגולות ריפוי / מניעה רק לתכשירים רפואיים/תרופות וזאת בהתאם לתנאי הרישום שנקבעו ולאחר הוכחת יעילות, בטיחות ואיכות.

לאמירות כלליות מהן עולה במישרין או בעקיפין, כי טיפול, מוצר או שירות הומאופטי/נטורופטי מבטיחים חיזוק למערכת החיסונית, דבר אשר יהווה הגנה ומניעה מפני נְגִיף הקורונה – נעשים ללא כל בסיס מדעי תוך הטעיית הציבור וייחוּס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול ומניעת הדבקות בוירוס הקורונה, פרסומים אלה לטענת הרשוּת  עלולים ליצור “אשליית חיסון” ובכך, מהווים פרסום מטעה.

 קורונה; “יש מי שבחר לנצל את המצב, כדי לייצר ולשווק תכשירים להם מיוחסות סגולות רפואיות המונעות, מחסנות, ומטפלות בוירוס הקורונה

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אניטה יצחק

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הרשוּת, הגיבה במהירות ותוך ימים ספורים, נשלחו כוונות החיוב לעוסקים המפרים את החוק; סעיף 2(א) ל-חוק הגנת הצרכן, אוסר על עוסק לעשות במעשה או מחדל, בכתב או בעל פה, מעשה העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי בעסקה לרבות טיב ומהות המוצר.

לרבות באשר לשימוש שניתן לעשות במוצר ובתועלת שניתן להפיק ממנו במסגרת העסקה.

במקרים שנמצאו, העוסקים פרסמו באמצעים שונים (סרטונים, אתרים וכו’) את המוצרים וטענו שלל טענות המיוחסות למוצריהם, כגון; “הימנעות מקורונה“, “מנצחים את הקורונה“, “חיסון נגד קורונה“, “משמיד את חיידק הקורונה” ועוד.

הגב’ אניטה יצחק; “מדובר בתופעה מכוערת של הטעיה חמורה ניצול הציבור דווקא בשעה קשה זו”.

סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, אמרה, כי; “אנו נמצאים בתקופה קשה עבור אזרחי ישראל והעולם כולו, מדובר בתופעה מכוערת של הטעיה חמורה ניצול הציבור, דווקא בשעה קשה זו.

יחוס סגולות רפואיות למוצרים הנחזים ל”תרופות פלא” ו”חיסונים” לנְגִיף הקורונה הנו הטעיה חמורה שלעתים עלולה אף לפגוע בבריאות הצרכן, להחסיר ולמנוע ממנו טיפול רפואי מציל חיים.

אנחנו ממשיכים כל העת בפעילות בשטח לאתר את מי שבחר “לעשות כסף על חשבון מצוקת הציבור” הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נחושה במאבק בהפרות חמורות אלה ופועלת ב’נוהל חירום‘ מהיר במיוחד להפסיקן ולמצות את הדין כנגד המפרים“. הזהירה והדגישה הגב’ יצחק.

להלן רשימת העוסקים שהרשות מצאה כמפרים את החוק וסכום כוונת החיוב שנשלחה אליהם*;

שם עוסק / חברה; שם מוצר; תכונות המוצר שהוצגו לצרכנים
(העיקריות שהוצגו);
סכום כוונת החיוב
שנשלחה;
יוחאי לשם רילודד (Reloaded) “מנצחים את הקורונה”, “אם אתה כבר חולה
במחלה ויראלית, כולל; קורונה או אם אתם נשאים
של וירוס הקורונה – רילודד, מטפלת במהירות
במחלה ומזרזת את ההחלמה.
30,000 ₪
עשבי קדם ניקוזית, טהר, אזובית ההרים, משב ואורנית “למחקרים על צמחים שתוקפים נגיפי קורונה לחצו
כאן”, “הימנעות מקורונה, איך עושים את זה”,
“צמחים שמסייעים בפעולות כנגד חיידק הקורונה”
(מתחת היה פרסום של המוצרים) סרטון, המסביר
על צמחים שמסייעים בפעילות נגד נגיף הקורונה”.
108,000 ₪
חיה אסתר גודלבסקי שמן סינרג’י “למניעת הידבקות הקורונה”, “טיפולים לחיזוק
המערכת החיסונית”.
30,000 ₪
דוד דייני מקרנה “בעקבות מאות שיחות טלפון שקיבלתי בנושא
המחלה, המגפה שמשתוללת בעולם, התבקשתי
להכין משהו שייתן מענה למערכת החיסון”.
30,000 ₪
דוד שחר קפסולה של ג’וס פלאס “גם אם יגיע לארץ איזשהו וירוס שיתקוף אותנו
אנחנו על הפלוס”, נותנים לגוף את המשהו הזה
שהוא יודע להתמודד כשמגיע איזשהו משבר.
לא משנה אם המשבר הוא חיידק או וירוס קורונה”.
30,000 ₪
יפה קליין שירות תחום
הנטורופתיה: ייעוץ הגנה
כנגד הקורונה.
“חיזוק המערכת החיסונית למניעה והתמודדות
בהדבקות בוירוס הקורונה”, “לעצור את הקורונה”
“הדרך היחידה להשגת מטרה זו, טיפול הומאופתי”
“ניתן להזמין טיפות הומאופתיות למניעת הדבקות
ולטיפול יעיל בעזרת השם בוירוס הקורונה”
“תחת רושם עז ובעקבות מה שקורה עם מגפת
קורונה וירוס בעולם ממש עכשיו, בניתי מרשם
המורכב מ-25 חיסונים הומאופתיים למניעה
ואף לטיפול היחידי(!) שקיים, נכון להיום, במחלה”.
90,000

*יודגש, כי לעוסקים קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן