בריאות הציבור חדשות בריאות מחלות - כל מה שרצית לדעת קורונה | Covid-19

קורונה, איך תקטינו את הסיכוי להידבק בנגיף הקרונה ב-5 כללים

תסמיני המחלה הנגרמת מ-נגיף הקורונה, דומים לאילו של שפעת; חום, שיעול, קוצר נשימה וכן קשיי נשימה. למעשה, לא ניתן להבדיל ב'בדיקה קלינית' בין הדבקה בנגיף הקורונה לבין 'מחלות נשימתיות' רבות אחרות. במקרים חמורים, המחלה, עלולה להוביל ל-דלקת ריאות קשה, ל'תסמונת נשימתית' חמורה, ל-אי ספיקת כליות ואף ל-מוות.
0
0

בעוד משרד הבריאות, הודיע והמליץ למעשה לא לטוס כלל לחוץ לארץ, אמש  (רביעי, א’ באדר, התש”פ) וכי החל מיום ראשון הקרוב, החוזרים למדינת ישראל ממדינת איטליה, יצטרכו לשהות בבידוד ביתי עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו נמשכת ההיערכות לעצור ולהדוף כל את התפשטות הקורנה הכמעט בלתי נמנעת בישראל, גם באמצעות פרסום כללים להימנע מהדבקה מן נגיף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

קורונה, איך תקטינו את הסיכוי להידבק בנגיף הקרונה ב-5 כללים מדריך משרד הבריאות | איור משרד הבריאות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
קורונה, איך תקטינו הסיכוי להידבק

ההחלטה נמסרה לציבור הרחב, זאת לנוכח, ריבוי מקרי ההידבקויות בנגיף הקורונה במדינות אירופית; “לשקול נחיצות טיסות לחוץ לארץ באופן כללי, מעבר ל’חובת הבידוד*‘ לשבים ממדינות ספציפיות” – אמר בכיר במשרד.

אבחנת מחלת ‘נגיף הקרונה’ ׁׁׂׂ(COVID-19) נעשית באמצעות בדיקה מעבדתית המתבצעת מדגימה של הפרשות מדרכי הנשימה. מופנים לבדיקה אבחנתית רק אנשים החשודים לחשיפה בנגיף המפתחים סימנים קליניים מתאימים.

דגימה נשלחת רק באמצעות רופא מטפל בבית חולים בלבד ובאישורו של רופאי מחוזות משרד הבריאות.

חום, איור משרד הבריאות

במצב עניינים זה, נשאלת השאלה, איך תקטינו את הסיכוי להידבק ב‘נגיף הקרונה’ ׁׁׂקבלו את הגירסה המקוצרת ב-5 כללים, אשר משרד לביטחון הפנים, אותה הביא אתמול את המידע חשוב שהוא מטעם משרד הבריאות.

מוקד קול הבריאות 5400* מרחיב את שעות הפעילות על מנת לתת מענה לשאלות בנושא הקורונה ויפעל בין השעות; 08:00 – 21:00.

אם גיליתם אדם ששב מחוץ לארץ, ללא כניסה לבידוד, ניתן לדווח על *הפרת בידוד באמצעות הטופס המקוון דיווח על הפרת צו בידוד בית.

תסמיני המחלה הנגרמת מ-נגיף הקורונה, דומים לאילו של שפעת; חום, שיעול, קוצר נשימה וכן קשיי נשימה.

למעשה, לא ניתן להבדיל ב’בדיקה קלינית’ בין הדבקה בנגיף הקורונה לבין ‘מחלות נשימתיות’ רבות אחרות.

שיעול

במקרים חמורים, המחלה, עלולה להוביל ל-דלקת ריאות קשה, ל’תסמונת נשימתית‘ חמורה, ל-אי ספיקת כליות ואף ל-מוות.

היעילות של מסכה לצורך הגנה בפני הדבקות בנגיף הקורונה, הינה מוגבלת, בשימוש ממושך היא מתבלה או נרטבת.

אין כל המלצה לעטות מסכה באופן שגרתי על מנת להתגונן ממחלות של מערכת הנשימה, כולל זו, הנגרמת על ידי נגיף קורונה החדש (COVID-19), אלא רק אם ניתנת המלצה ספציפית מאיש צוות רפואי.

מי שכן אמורים לעטות מסיכה, הם אילו המפתחים תסמינים וחשודים או מאובחנים כחולי קורונה (וזאת על מנת למנוע העברה של המחלה לאחרים).

וכן אילו שבאים במגע או מטפלים בחולים חשודים או מאומתים (על מנת להגן על עצמם).

קורונה | 5 כללים להימנע מהדבקה מן נגיף

קוצר נשימה

  1. שטיפת ידיים, עם סבון ומים לעתים קרובות מאוד.
  2. כיסוי הפה והאף בעת שיעול ועיטוש, לאחר השימוש לזרוק לפח.
  3. בהיעדר טישו, להתעטש למרפק ולא לכף היד, כדי למנוע הדבקות של אחרים.
  4. הישארו בבית אם לא חשים בטוב – ולא לשלוח ילדים חולים למסגרות היומיות.
  5. כאשר חולים, לא לנסוע בתחבורה ציבורית.

משרד הבריאות, מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות (“פייק ניוז“) שמופצות ב-רשתות החברתיות בנושא ה”קורונה” ואשר גורמות להטעיה מכוונת כמציע לתושבי המדינה הודעות רשמיות ועדכונים, אותן ניתן לקבל רק דרך הגורמים המוסמכים לכך במשרד הבריאות;

קשיי נשימה, איור משרד הבריאות

יצוין, כי עד כמה שידוע למשרד הבריאות, חיית מחמד, כמו כלב או חתול, אינה יכולה להידבק או להדביק אדם בנגיף הקורונה החדש.

עם זאת, מאחר ובאופן תיאורטי נגיפי קורונה מסוגים אחרים יכולים להדביק חיות, מומלץ לנקוט במשנה זהירות ולא לטפל בחיית מחמד אם סובלים מתסמינים החשודים כמחלת הקורונה ואם חייבים לבוא במגע עם בעלי חיים במצב זה, יש לעטות מסכת פה-אף ולהקפיד על רחיצת ידיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן