כדורגל לוד ספורט ישראל

קבוצת ‘בני לוד’ מסתבכת רשם העמותות הגיש נגדה בקשת פירוק

לטענת רשם העמותות נגד העמותה תלוי ועומד כתב אישום בגין עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. לטענת רשם העמותות, ליקויים חמורים אלה מעידים כי פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה ולתקנון העמותה ומקימים עילה לפירוק העמותה ◄ רשם העמותות צפוי לבקש מבית משפט למנות לעמותה בעל תפקיד אשר יוענקו לו סמכויות נרחבות, אשר יאפשרו לו, בין היתר, להחליף את מוסדות העמותה ולחקור את התנהלותה הכספית של העמותה.
0
0
קבוצת הכדורגל של בני לוד הנתמכת על ידי 'עמותת בני לוד רכבת'
קבוצת הכדורגל בני לוד

קבוצת הכדורגל של בני לוד הנתמכת על ידי ‘עמותת בני לוד רכבת’

נגד ‘עמותת בני לוד רכבת’ (עמותה רשומה 580432755), הוגשה היום (חמישי, ה’ בטבת התשע”ט, 13.12.2018) בקשה למתן צו פירוק בבית המשפט המחוזי מרכז. העמותה, מקיימת פעילויות ספורט שונות וביניהן הפעלת קבוצת כדורגל בליגה הלאומית בכדורגל וכן הפעלת קבוצות כדורגל לנוער וילדים ברחבי העיר לוד וזאת לאחר שמשא ומתן שהתנהל בין רשם העמותות ולבין עמותת בני לוד רכבת – לא צלח.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לטענת רשם העמותות בבדיקה שביצע באמצעות ‘בודק חיצוני’ ב-תיק העמותה, כבר בחודש אוגוסט 2016, נמצאו ליקויים ופגמים חמורים הנובעים הנובעים מהתנהלות לא תקינה של עמותת ‘עמותת בני לוד רכבת’.

בין היתר, העמותה גם אינה משתפת פעולה עם דרישות הבודק החיצוני ואינה ממציאה את המסמכים הנדרשים לביצוע הביקורת למרות ארכות שניתנו לה.

עוד נמצא, כי בין הליקויים החמורים של עמותת ‘בני לוד רכבת’;

  • אי רישום הכנסות;
  • ניהול ספרים בלתי תקין;
  • מוסדות עמותה שאינם מבצעים תפקידם בהתאם להוראות הדין;
  • קיומה של שליטה משפחתית בעמותה.

על פי כתב האישום שהוגש ביום 9.2.17, נגד מוחמד אזברגהאבו סובחי” יושב ראש העמותה ונגד העמותה עצמה באותה תקופה (הבעלים של בני לוד מן הליגה הלאומית, הלך לעולמו באוגוסט 2018, לאחר מאבק במחלה קשה והוא בן 49 בלבד), הועברו לעמותה בין השנים; 2016-2011 כ-2.675 מיליון ₪ שמקורם בעבירות מרמה ועבירות מס שבוצעו, בין היתר, על ידי יושב ראש העמותה.

כספים אלו נטען, הוצגו ככספים ששולמו תמורת פעולות שיווק ופרסום של חברות שונות באמצעות הסכמי חסות ומהווים “רכוש אסור” על פי סעיף 3(א) לחוק איסור הלבנת הון, תשס-2000.

█ רשם העמותות; פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה ולתקנון העמותה ומקימים עילה לפירוק העמותה…

עוד נטען, בכתב האישום, כי בכך הטמיע יושב ראש העמותה את הרכוש האסור במערכת החשבונאית והבנקאית הלגיטימית של העמותה במטרה להסתיר את מקורותיו.

נכון למועד כתיבת שורות אלה, כתב האישום נגד העמותה עודו תלוי ועומד.

דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים עורכת דין שיר נוי פיינר, מסרה, ל’פורטל כאן ישראל |  kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינהעולה, כי בנוסף, נגד העמותה תלוי ועומד כתב אישום בגין עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

לטענת רשם העמותות, ליקויים חמורים אלה מעידים, כי פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה ולתקנון העמותה ומקימים עילה לפירוק העמותה.

מטרת הבקשה היא לאפשר לעמותה לתקן את הליקויים שנפלו בפעילותה תחת פיקוח בית המשפט וזאת תוך רצון להביא להבראתה, ולאפשר את פעילותה הספורטיבית.

במסגרת ההליך צפוי רשם העמותות לבקש מבית משפט למנות לעמותה בעל תפקיד אשר יוענקו לו סמכויות נרחבות, אשר יאפשרו לו, בין היתר, להחליף את מוסדות העמותה ולחקור את התנהלותה הכספית של העמותה.

ניהול תאגיד ספורט אשר יעסוק בניהול משחקי כדורגל בקרב ילדים, נערים נוער ומבוגרים בתחומי העיר לוד. קבוצות מעורבות של נערים ערבים ויהודים כאחד, אשר ישחקו גם במסגרת משחקי הליגות של ההתאחדות לכדורגל בישראל.

אל בקשה למתן צו פירוק בני לוד רכבת

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן