צבא | משטרה | ביטחון רעידת אדמה

צהל: משלחת חילוץ פועלת במקסיקו-סיטי לאחר הרעש

רעידת אדמה בעוצמה 7.9, גרמה למותם של 245 בני אדם, מתוכם 115 בני אדם, בעיר הבירה מקסיסקו סיטי ◄"צהל, ימשיך לסייע, בשם מדינת ישראל, בכל אסון ברחבי העולם אליו יידרש ויתרום מניסיונו ויכולותיו" ◄בעיר מקסיקו סיטי בלבד התמוטטו 52 בניינים בעקבות הרעש. בנוסף להרוגים הרבים, שמספר צפוי עוד לעלות, נפצעו באסון כ-1,900 בני אדם.
0
0
אלוף-משנה (מיל') דודי מזרחי בראש משלחת הסיוע והחילוץ של צהל אל מקסיקו-סיטי לאחר רעידת האדמה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אלוף-משנה (מיל’) דודי מזרחי | מקסיקו-סיטי לאחר רעידת האדמה שלשום | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בצל הדיווחים ממדינת מקסיקו, בהם עלה הבוקר (יום חמישי, א’ בתשרי התשע”ח), מניין ההרוגים באסון רעידת האדמה (ג’) בדרום מקסיקו ל- 245 בני אדם, מתוכם 115 בני אדם, בעיר הבירה מקסיסקו סיטי (Mexico City), מסר דובר צהל, כי ‘משלחת הסיוע של צהל “קול שופר למרחק”‘ נחתה לפני שעה קלה בשלום במקסיקו סיטי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בתוך כך, דווח, כי צוותי החילוץ במקסיקו פועלים גם הבוקר (חמישי) – הלילה, לפי שעון מקומי של מקסיקו לאיתור ניצולים נוספים אשר נלכדו תחת הריסות מבנים ב‘רעש האדמה’ (בעוצמה 7.9) העז שהכה במדינה, שלשום.

במקסיקו, ניספו 245 בני אדם שמספר צפוי עוד לעלות, מתוכם 115 בני אדם, בעיר הבירה מקסיקו סיטי באסון, נפצעו כ-1,900 בני אדם, 52 בניינים התמוטטו בעקבות רעידת האדמה.

משלחת הסיוע הצהלית “קול שופר למרחק” הגיעה בשלום אל אזור רעידת האדמה שהכתה במקסיקו. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל’) דודי מזרחי.

עיקר מטרתה המרכזית של המשלחת היא לבדוק האם אפשר להיכנס למבנים, אילו מהם עומדים בפני קריסה ועוד.

המשלחת של צהל שיצאה אתמול (ד’) מבסיס “נבטים” במטוס “ראם” של חיל האוויר בפיקודו של סגן-אלוף איתי, מפקד “טייסת ענקי המדבר״, מונה 71 חיילים וקצינים, העתידים להתחיל בקרוב את פעילותם בתיאום עם הרשויות המקומיות.

המשלחת, שיצאה לדרכה בהתאם להנחיית הדרג המדיני, מורכבת בין היתר מ-25 מהנדסים שיעסקו בחקר מבנים, יהיה מפקד היחידת החילוץ וההצלה הארצית (יחצ’א) היא יחידת מילואים של צהל הכפופה לפיקוד העורף, אלוף משנה דודי מזרחי.

המשלחת המורכבת גם מצוותי חיל האוויר, ביניהם גם; מומחים הנדסיים, שיעסקו בהערכת הנזקים ובמתן סיוע הנדסי בזירות ההרס ואנשי חילוץ והצלה למשימות אלה.

הערכה וסיוע הנדסי הוא הצורך המרכזי העולה מזירת האסון במקסיקו, על כן יבצעו מהנדסים מומחים מן המשלחת בחינה מעמיקה של השטח והמבנים באזור, זאת לקבוע אלו מבנים בטוחים לשימוש בעקבות רעידת האדמה.

 יחידת החילוץ וההצלה הארצית

יחידת החילוץ וההצלה הארצית (יחצ”א( היא יחידת מילואים מיוחדת בפיקוד העורף שמורכבת מאנשי מקצוע שונים שמתמחים בחילוץ והצלה, רפואה או הנדסה, ואף עוסקים במקצועות אלו גם באזרחות.

משלחת חילוץ של צהל הפועלת במקסיקו-סיטי לאחר רעש האדמה | צילום: דוץ
משלחת חילוץ של צהל הפועלת במקסיקו-סיטי לאחר רעש האדמה | צילום: דוץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

היחידה קיימת, כדי לתת מענה מהיר ויעיל בזמן אירוע חירום ומומחיותה היא חילוץ לכודים חיים מתוך מקומות סגורים או בניינים שקרסו.

היחצ”א הובילה את משלחות הסיוע של צהל למדינות שונות באירועי אסון מהגדולים בעולם ובארץ בהם הגישו עזרה הומניטרית, כמו למשל; אסון הצונאמי ביפן, רעידת האדמה בהאיטי, והשבת הפצועים מבורגס-בולגריה.

יחידת החילוץ וההצלה הארצית (יחצ’א) היא יחידת מילואים של צהל הכפופה לפיקוד העורף.

היחידה עם מספר מועט של חיילים בסדיר ובראשם קצין מילואים בדרגת אלוף משנה. היא מיועדת לביצוע פעולות חילוץ והצלה מיוחדות, בארץ ישראל ומחוץ לה, בשגרה ובחירום, בכל מקום שיידרש.

דובר צהל, מסר, כי “צבא הגנה לישראל, ימשיך לסייע, בשם מדינת ישראל, בכל אסון ברחבי העולם אליו יידרש ויתרום מניסיונו ויכולותיו”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן