ירושלים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ קולנוע נעים

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2020 – נפתח הערב בהקרנה מקוונת

את פסטיבל הקולנוע ירושלים, שנפתח הערב באופן מקוון עקב Covid-19 וגם ינעל אותו הסרט "סאבלט", סרטו החדש של איתן פוקס ("ללכת על המים"), שזכה לשבחי המבקרים, נבחר לפתוח השנה את פסטיבל הקולנוע בירושלים שהוקרן השנה בבכורה עולמית בתחרות של 'פסטיבל הסרטים טרייבקה' ◄ "איתן פוקס מגולל סיפור של התעוררות רגשית בין־דורית, תוך שהוא מביא אליו רגישות, איפוק וחושניות", נכתב ב"הוליווד ריפורטר". "'סאבלט' הוא מכתב אהבה מהפנט לתל־אביב ולחיי הרחוב התוססים שלה".
0
0
פסטיבל הקולנוע ירושלים נפתח "סאבלט" וינעל בסרטו החדש של הבמאי איתן פוקס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
“סאבלט” פסטיבל הקולנוע ירושלים

בשעה טובה וצפייה טובה יותר הערב נפתח גם בביתכם (יום חמישי, כ”ד בכסלו התשפ”א) סוף סוף “פסטיבל הקולנוע ירושלים” פסטיבל קולנוע בינלאומי, הנערך מדי שנה בירושלים, זאת אחרי דחיות רבות במתכונת מקוונת עקב ‘מגיפת קורונה | Covid-19’. הפסטיבל, יימשך עד ה־20 בחודש זה, דצמבר. את הפסטיבל ייפתח “סאבלט”, סרטו החדש של איתן פוקס.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

פסטיבל הקולנוע ירושלים, נוסד ביולי 1984 ומאז כבר הפך לאירוע החשוב והמרכזי בישראל ליוצרי ושוחרי קולנוע. בניגוד כאמור לשנה, מדי קיץ, במהלך עשרה ימים מוקרנים בפסטיבל למעלה מ-200 סרטים מכ-60 מדינות, לצד מגוון אירועים, סדנאות מקצועיות ומפגשים עם יוצרים ידועים מהארץ והעולם.

כאמור, את הפסטיבל ייפתח וגם ינעל אותו הסרט סאבלט“, סרטו החדש של איתן פוקס (“ללכת על המים“), שזכה לשבחי המבקרים, נבחר לפתוח השנה את פסטיבל הקולנוע בירושלים שהוקרן השנה בבכורה עולמית בתחרות של ‘פסטיבל הסרטים טרייבקה‘.

פסטיבל טרייבקה‘ הוא פסטיבל סרטים אמריקאי שנוסד בשנת 2002 על ידי ג’יין רוזנטל ו-רוברט דה נירו בעקבות פיגועי הטרור שהתרחשו ב-11 בספטמבר 2001 שהביאו לנפילת “מגדלי התאומים” ולפגיעה בשכונת טרייבקה הסמוכה למגדלים.

מטרת ‘פסטיבל טרייבקה‘ להציג הוא את העיר ניו יורק כמרכז קולנוע בינלאומי, ולתרום לשיקומו של אזור מנהטן תחתית.

הסרט של איתן פוקס, מביא את סיפורו של מייקל (50), עיתונאי ב”ניו־יורק טיימס” (עיתון אמריקני שבסיסו במנהטן, ניו יורק, העיתון מופץ ונמכר בארצות הברית ובמדינות רבות אחרות, באמצעות עשרות משרדים ברחבי העולם, המגיע לעיר תל־אביב לאחר שחווה טרגדיה משפחתית.

הוא מסבלט את דירתו של תומר (25), קולנוען צעיר שמתנדב להכיר לו את העיר. המפגש ביניהם והאנרגיות של תל־אביב מחזירים למייקל את האמונה בחיים.

איתן פוקס מגולל סיפור של התעוררות רגשית בין־דורית, תוך שהוא מביא אליו רגישות, איפוק וחושניות”, נכתב ב”הוליווד ריפורטר“.

“‘סאבלט’ הוא מכתב אהבה מהפנט לתל־אביב ולחיי הרחוב התוססים שלה”. ישראל 2020 | 89 דקות | אנגלית, עברית | תרגום לעברית. להזמנה ולצפייה>>>

פסטיבל הקולנוע ירושלים, כרזה
פסטיבל הקולנוע ירושלים, כרזה

סרטי פתיחה ונעילה א-ת

היום זה מתחיל, אירוע הקולנוע הגדול של השנה עם 100 סרטים מהארץ ומהעולם. אתם מוזמנים להתחיל להתחיל לצפות החל מהערב בשעה 20:00. ​מכירת הכרטיסים בעיצומה.

█ פסטיבל הקולנוע ירושלים, המלצה; נדיה פרפר

היא אמנם עדיין צעירה ובשיא כוחה, אבל נדיה קיבלה את ההחלטה. לאחר המשחקים האולימפיים בטוקיו, היא תשים את קריירת השחייה המפוארת שלה מאחוריה וכך תיחלץ מחיים קשוחים ומלאי הקרבה.

לאחר המשחה האחרון בהחלט היא נסחפת אל רצף של לילות שתייה, בילויים ואובדן שליטה בניסיון להתמודד עם המשבר הרגשי.

סרטו החדש של הבמאי הקנדי פסקל פלנטה (“קעקועים מזויפים“), שנבחר להשתתף בתוכנית הרשמית של פסטיבל קאן 2020, הוא יצירה חכמה ונוגעת ללב הלוקחת אותנו אל מחוזות שלא רואים מספיק על מסכי הקולנוע.

במגזין הקולנוע “אינדיווייר” כתבו, כי הסרט מספק; “מבט מרגש עמוקות (כמעט אנתרופולוגי) על פרפר נדיר המחפש אחר החיים השניים שלהם הוא זקוק כדי לפרוש את כנפיו”.

שם באנגלית: Nadia, Butterfly בימוי: פסקל פלנטה | קנדה 2020 | 107 דקות | צרפתית, אנגלית | תרגום לעברית, אנגלית | ההקרנה באדיבות שגרירות קנדה בישראל.

█ פסטיבל הקולנוע ירושלים, המלצה; “מותם של שני אהובים

סרט "מותם של שני אהובים"

הסרט “מותם של שני אהובים” שם באנגלית: The Killing of Two Lovers, לוקח אותנו אל עיירה זעירה בלב ארצות־הברית, שם דייוויד (השחקן קליין קרופורד הנהדר, המוכר מהסדרה “נשק קטלני”), גבר בן 40  ומשהו ואב לארבעה ילדים, עושה כל שביכולתו כדי לשמור על אחדות המשפחה לאחר שהוא ואשתו מחליטים להיפרד.

אף ששני בני הזוג, הסכימו שמעתה והלאה כל אחד מהם רשאי לפנות לדרכים רומנטיות אחרות, דייוויד, מתקשה להתמודד עם מערכת היחסים החדשה של אשתו.

רוברט מצ’ויאן, שמגיע מרקע של צילום סטילס, ביים כבר שורה ארוכה של סרטים תיעודיים והיברידיים; כאן הוא מגיש את סרטו העלילתי המלא הראשון, דרמה מדויקת ומבוימת לעילא, שמשרטטת דיוקן מלא כנות ורגש של נישואים במשבר.

הסרט, בימוי: רוברט מצ’ויאן, הוצג בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס האחרון וכבש את לבבות המבקרים. זמין לצפייה בסוף השבוע הראשון של הפסטיבל בלבד (10.12, 20:00 – 13.12, 20:00)

להזמנה ולצפייה>>>

█ פסטיבל הקולנוע ירושלים

פסטיבל הקולנוע ירושלים (או בשמו הנפוץ פסטיבל ירושלים) הוא פסטיבל קולנוע בינלאומי הנערך מדי שנה בירושלים. הפסטיבל, נוסד ביולי 1984 ומאז הפך לאירוע החשוב והמרכזי בישראל ליוצרי קולנוע ושוחריו.

מדי קיץ, במהלך עשרה ימים מוקרנים בפסטיבל למעלה מ-200 סרטים מכ-60 מדינות, לצד מגוון אירועים, סדנאות מקצועיות ומפגשים עם יוצרים ידועים מהארץ והעולם.

◄ היסטוריה;

כרזת הפסטיבל בשנת 1990
כרזת הפסטיבל בשנת 1990

יוזמת הפסטיבל היא כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושליםליה ון ליר, לאחר שבשנת 1983, הוזמנה לשפוט בפסטיבל הקולנוע בקאן, החליטה לייסד פסטיבל סרטים בינלאומי במתכונת דומה בישראל.

כבר בשנתו הראשונה, זכה הפסטיבל לארח דמויות מרכזיות מתחום הקולנוע, כמו; ז’אן מורו, ליליאן גיש, וורן בייטי וג’ון שלזינגר.

מאז הקמתו ועד היום נחשב הפסטיבל לאחד האירועים החשובים והיוקרתיים ביותר בעולם הקולנוע הישראלי ובמהלכו מוקרנים מיטב הסרטים, הן ישראליים והן בינלאומיים ואף סרטים שאינם נמנים עם הזרם המרכזי והמקובל של הקולנוע העכשווי.

כמו; סרטים המשתייכים לקטגוריות; האוונגרד, התעודה, הקלאסיקה המשוּחזרת, האנימציה וכן רטרוספקטיביות רחבות-יריעה של יוצרי קולנוע גדולים.

החל משנת 2005, מתקיים בפסטיבל אירוע הפיצ’פוינט השנתי אשר נועד להוות פלטפורמה עבור יוצרים ישראלים להציג פרויקטים עלילתיים באורך מלא המצויים בתהליכי פיתוח והפקה מתקדמים בפני אישים נבחרים מתעשיית הקולנוע הבינלאומית.

האירוע מאפשר ליצור אפיקי תקשורת בינלאומיים, להרחיב את מקורות המימון של הפרויקטים ולקדם קופרודוקציות ושיתופי פעולה פוטנציאליים.

█ תחרויות הנערכות בפסטיבל
הפסטיבל מפנה זרקור אל קולנוע הישראלי, תוך קיומן של תחרויות נושאות פרסים וחשיפה של היצירה המקומית בפני אנשי מקצוע ועיתונאים מרחבי העולם. וכן, את קיומן של בכורות ישראליות לצד רטרוספקטיביות של מיטב היצירה הישראלית.

הפסטיבל בשנת 2009, ויקיפדיה
הפסטיבל בשנת 2009

במסגרת התחרויות, חולקו בעשורים האחרונים קרוב לעשרה מיליון דולר לטובת יוצרים ישראלים בתחומי הקולנוע; העלילתי, התעודי, סרטי סטודנטים, סרטים קצרים.

הפסטיבל מקיים תחרויות יוקרתיות וביניהן; תחרות שרובר לקולנוע בינלאומי, תחרות “ברוח החופש” ליצירות קולנוע העוסקות בחתירה הנצחית של האדם לחופש ולצדק.

תחרות “אומנות בצומת” לקולנוע ניסיוני, פרס “פיפרסקי” מטעם הפדרציה הבינלאומית של מבקרי קולנוע לסרטי ביכורים, פרסי “החוויה היהודית” העוסקת בשאלות של היסטוריה וזהות יהודית.

כמו כן, פרסי “היצירה הצעירה” ל’סרטי גמר של תלמידי תיכון‘ בישראל. בתחום הפרסים לקולנוע ישראלי בפסטיבל הקולנוע, מתמודדים סרטים מהארץ ומהעולם במסגרת תחרויות שונות. המידע הובא אתר ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן