בעולם מאזני הצדק

פלמור: די לגינוי האוטומטי של ישראל אכפת לנו מזכויות אדם

אמי פלמור מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש המשלחת הישראלית למועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בז'נבה: "יש לנו הישגים רבים בתחום זכויות אדם" ◄פלמור: "חלק גדול מהנוכחים כאן לא יקשיב למה שאני אומרת ולא יתעניין בניהול דו שיח, אלא יושב כאן מתוך מטרה לנגח ולגנות באופן אוטומטי כל דבר שאומר, רק משום שאעשה זאת מטעם מדינת ישראל" ◄במהלך הדיון, נשמעו קריאות חמורות מצדן של חלק מהמדינות כלפי המשלחת הישראלית. נציגי המשלחת מדרום אפריקה אף ננזפו על ידי נשיא האסיפה על שכינו את ישראל "מדינת אפרטהייד".
0
0

המשלחת הישראלית למועצת זכויות האדם של מועצת האומות המאוחדות, בראשות מנכלית משרד המשפטים, הגב’ אמי פלמור ושגרירת ישראל למוסדות ‘האומות המאוחדות’ בז’נבה, הגב’ אביבה רז-שכטר, הופיעה הבוקר (שלישי, ז’ בשבט, תשע”ח) במטה מועצת האומות המאוחדות בעיר ז’נבה, לדיווח תקופתי המתקיים אחת ל-4 שנים במסגרת מנגנון ה-UPR) Universal Period Review – הביקורת האוניברסלית התקופתית של האומות המאוחדות) כדי להציג את פעילות הממשלה בשנים האחרונות בכל הקשור לחיזוק, קידום והגנה על זכויות אדם בישראל.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

ראש המשלחת, מנכלית משרד המשפטים, הגב’ אמי פלמור, לא המתינה לקריאות הביניים העוינות הצפויות כלפי המשלחת הישראלית, ופתחה את נאומה ב”בליץ דיפלומטי“; “אני באה לכאן היום, כדי להציג בפניכם, בגישה מקצועית ועניינית, את פעילותה של מדינת ישראל בתחום זכויות האדם בתקופה האחרונה. אנחנו כאן, כי באמת אכפת לנו מזכויות אדם, ואני שואלת, האם גם לכם אכפת? “, אמרה פלמור במליאה.

אמי פלמור מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש המשלחת הישראלית למועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בז'נבה
אמי פלמור מנכלית משרד המשפטים ויושבת ראש המשלחת הישראלית למועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בז’נבה

“אני יודעת שחלק גדול מהנוכחים כאן לא יקשיב למה שאני אומרת ולא יתעניין בניהול דו שיח מעשי ובונה, אלא יושב כאן מתוך מטרה לנגח ולגנות באופן אוטומטי כל דבר שאומר או אציג, רק משום שאעשה זאת מטעם מדינת ישראל. כידוע לכם היטב, הבית הזה לא קנה לו את פרסומו העולמי ביחסו האובייקטיבי לישראל“.

פלמור, בת לניצולי שואה, הוסיפה גם ממד אישי לנאומה ואמרה; “הורי נולדו בעולם נטול זכויות אדם ובארץ שבה זכויות אדם לא היו קיימות. הם חיפשו מקלט במקום שיכבד את אנושיותם ואת זכויותיהם האינדיבידואליות והלאומיות והם מצאו אותו במדינת ישראל. דווקא משום שאני מחוברת באופן עמוק לסיפורם של הורי, אני מבינה היטב את אחריותנו לשמור על כבודם וזכויותיהם של כל אזרחי המדינה ותושביה“.

בסיכום דבריה, נקבה מנכלית משרד המשפטים בשמותיהם של החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה ואמרה: “אני לא יכולה לסיים את דברי מבלי להתייחס לישראלים המוחזקים בעזה, תוך הפרת זכויות האדם שלהם ושל משפחותיהם”.

UPR Israel – Press Stakeout

? LIVE AT 12:45Press Stakeout following Israel's presentation of its National Report to the Universal Periodic Review.

‎Posted by Israel at the UN-Geneva on‎ יום שלישי 23 ינואר 2018

 

במהלך הדיון, נשמעו קריאות חמורות מצד חלק מנציגי המדינות כלפי המשלחת הישראלית. בין היתר, כינה נציג המשלחת מדרום אפריקה את ישראל “מדינת אפרטהייד“, ולבקשת המשלחת הישראלית ננזף על כך על ידי נשיא האסיפה שדרש להימנע מפוליטיזציה של הדיון ולשמור על שפה מקצועית.

 הזדמנות למשרדי הממשלה השונים להציג בפני האומות המאוחדות את הישגי מדינת ישראל בתחום זכויות האדם…”

יחד עם זאת, לצד הביקורת הפוליטית שנשמעה כלפי המשלחת הישראלית, המועצה ונציגי חלק מהמדינות שיבחו את ישראל על ההישגים שהציגה, בפרט בתחום זכויות אנשים עם מוגבלות ושוויון מגדרי וכן על מאמציה בהכנה לקראת ההופעה.

חלק מנציגי המדינות אף ציינו לחיוב את הטיפול הרפואי שמעניקה ישראל לילדים פלסטיניים בבתי החולים בישראל.

המשלחת, כללה נציגי ממשלה בכירים האמונים על קידום זכויות אדם בהיבטים שונים; הגב’ מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אווה מדז’יבוז, מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה מהמשרד לשוויון חברתי ונציגי משרד המשפטים: אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, עורך דין אווקה זנה מנהל היחידה לתיאום המאבק בגזענות ועורכת דין  דינה דומיניץ, מתאמת המאבק בסחר בבני אדם.

המשלחת הישראלית למועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בז'נבה
המשלחת הישראלית למועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בז’נבה

 

הדיווח התקופתי בפני מועצת זכויות האדם של האומות המאוחדות מתקיים מדי 4 שנים, ומהווה חלק מתהליך מרכזי בעל חשיבות רבה במישור הבינלאומי בכלל ובזירת גופי האומות המאוחדות והמועצה לזכויות אדם בעיר ז’נבה בפרט.

זוהי הזדמנות למשרדי הממשלה השונים להציג בפני האומות המאוחדות והמדינות החברות בו את ההישגים של מדינת ישראל, תוך שימת דגש על עשייה חיובית בתחום זכויות האדם.

במסגרת זו, כאמור, הציגה מנכלית משרד המשפטים הגב’ אמי פלמור את ההישגים הרבים שנעשו בתחום בשנים האחרונות, בין היתר הקמת היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, הקמת הצוות הבין-משרדי להתמודדות עם תופעת הפוליגמיה, הקמת הצוות הבין משרדי לצמצום צריכת הזנות, הקמת בתי משפט קהילתיים.

כמו כן, הקמת שלוחת הסיוע המשפטי בעיר רהט וכן תיקוני חקיקה משמעותיים דוגמת מתן סיוע משפטי לקורבנות עבירות מין, הארכת חופשת הלידה, ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות ועוד.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן