חדשות בריאות טבריה מועצה אזורית הגליל התחתון

פדה-פוריה – תוקם ‘יחידת צנתורי מוח’ בראשות דר’ ערן מאירוביץ’

בראשה של יחידת צנתורי מוח חדשה ב'מרכז הרפואי פדה-פוריה' יעמוד הנוירוכירורג, דר' ערן מאירוביץ', שסיים את לימודי הרפואה בבודפשט בהצטיינות בשנת 2007. בהמשך, עבר התמחות במחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים רמבם וב-2017 השתלם בצנתורי מוח ועמוד שדרה במרכז הצנתורים במונטפליה-צרפת במשך שנתיים; "'יחידת צינתורי המוח' תוכל בהמשך לתת מענה גם למחלות ווסקולאריות נוספות של המוח מעבר ל'שבץ מוחי' כמו; מפרצות ומומים של כלי הדם במוח".
0
0
דר' ערן מאירוביץ', יעמוד בראש יחידת צנתורי מוח שתוקם ב-פדה-פוריה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ ערן מאירוביץ’

דר’ ערן מאירוביץ’, מומחה בנוירוכירורגיה, יעמוד בראש יחידת צנתורי המוח החדשה שתוקם בחודשים הקרובים במרכז הרפואי של בית החולים פוריה על שם ברוך פדה (מרכז רפואי פוריה) הוא בית חולים הממוקם ברכס פוריה בין פוריה עילית לעיר טבריה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דר’ ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה, סיפר; “באמצע שנת 2019, פתחנו את יחידת השבץ המוחי בראשותו של דר’ חוראני שכבר עשתה שינוי מאד משמעותי. מאז נפתחה, טופלו ב’יחידה לשבץ מוחי‘ בטיפול תרופתי דחוף, למעלה מ-55 מקרים, מטופלים שבעבר נמנע מהם הטיפול החיוני.

עם קבלת האישור מטעם משרד הבריאות, נעבור לשלב הבא – פתיחת יחידת צנתורי מוח, על מנת שנוכל לתת מענה מקצועי וטיפול מהיר למקרי שבץ מוחי שבהם נדרשת פתיחת החסימה של עורקי דם במוח.

שתי היחידות השבץ המוחי, יהוו את מרכז המוח של אזור גליל המזרחי וכן רמת הגולן“.

דוברת המרכז הרפואי על שם ברוך פדה (מרכז רפואי פוריה) מסרה הגב’ מיה צבן, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי דר’ מאירוביץ’, סיים את לימודי הרפואה בעיר בודפשט, רומניה בהצטיינות בשנת 2007.

בהמשך, עבר התמחות במחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים רמבם וב-2017, השתלם ב’צנתורי מוח‘ ועמוד שדרה במרכז הצנתורים במונטפליה-צרפת במשך שנתיים. מדובר במרכז מוביל בצרפת שהוא הפעיל ביותר בפרוצדורות לטיפול בשבץ מוחי ומפרצות מוח.

דר’ ערן מאירוביץ’; ‘יחידת צינתורי המוח’ תוכל בהמשך לתת מענה גם למחלות ווסקולאריות נוספות של המוח מעבר ל’שבץ מוחי’.

בחודשים האחרונים עובד דר’ מאירוביץ’, כרופא בכיר ומצנתר במסגרת המחלקה לנוירוכירורגיה וצנתורי מח ב’רמבם’ עד שתושלם הקמת היחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי פדה-פוריה; “נפלה בחלקי הזכות להגיע לצפון ולהקים עבור תושבי האזור את השירות החדש והחיוני הזה שמשמעותו הצלת חיים.

שבץ מוחי הינה מחלה שכרוכה בתמוּתה ובנכוּת גבוהה מאד, במידה ולא ניתן טיפול תוך זמן קצר. מאחר והזמן הוא מרכיב קריטי, קיימת חשיבות עליונה להביא את תושבי הגליל המזרחי לטיפול מהיר ויעיל במרכז רפואי קרוב ובכך לחסוך מהם העברה לבתי חולים מרוחקים.

העברה כזו, מעכבת את הטיפול ויש לה השלכות חד משמעיות על תוצאות הטיפול וסיכויי ההחלמה“.

דר’ ערן מאירוביץ’, מציין, עוד, כי ‘יחידת צינתורי המוח‘ תוכל בהמשך לתת מענה גם למחלות ווסקולאריות נוספות של המוח מעבר ל’שבץ מוחי‘ כמו; מפרצות ומומים של כלי הדם במוח.

בנוסף, היחידה, תיתן שירות נלווה למחלקות נוספות, כמו; אף, אוזן, גרון בכל הקשור לטיפול בדמם ומחלות אונקולוגיות של חלל האף וחלל הפה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן