חדשות חדשות עסקים מסחר | תעשייה

ענף היהלומים: גידול של עשרות אחוזים בכל המדדים במחצית 2021

מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה מר אופיר גור: "ענף היהלומים העולמי, נמצא בנסיקה וגם התעשייה הישראלית נהנית מכך. מחירי היהלומים ממשיכים לעלות בכל העולם והמלאי של חברות הכרייה הגדולות מצטמצם. אלו בשורות מצוינות לתעשייה הישראלית".
0
0
אופיר גור מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אופיר גור

גידול של עשרות אחוזים בכל המדדים בסיכום המחצית הראשונה והמצוינת לשנת 2021 ב’ענף היהלומים’ מאז סוף שנת 2020 – כך דיווח היום (יום רביעי, כ”ז בתמוז התשפ”א) משרד הכלכלה והתעשייה, ומציין, כי בחודש יוני האחרון, המשיכה המגמה החיובית שנרשמה בענף עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום חציוני שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

עולה, כי בסיכום החציון הראשון של השנה, היבוּא נטו של יהלומי גלם לישראל, עמד על סך של כ-1.02 מיליארדי דולרים, שהם עלייה של 165% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר ב-יוני 2021, לבדו נרשמה עלייה של 284% לעומת חודש יוני 2020.

זאת ועוד; ה’יצוּא נטו של יהלומי גלם‘ באותה התקופה עמד על סך של כ-910 מיליוני דולרים, הרושמת עלייה של 228% לעומת החציון הראשון בשנת 2020, כשבחודש יוני לבדו, נרשמה עלייה של 925% לעומת יוני, אשתקד.

בחציון הראשון של השנה, עמד ‘יבוּא היהלומים המלוּטשים נטו‘ על סך של כ- 1.38 מיליארד דולרים, שהיא עלייה של 150% לעומת החציון המקביל בשנת 2020 (כאשר ביוני, לבדו נרשמה עלייה של 172% לעומת יוני אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-1.7 מיליארדי דולרים.

נרשמה עלייה של 70% לעומת החציון המקביל בשנת 2020 (כשביוני 2021, נרשמה עלייה של 75% לעומת יוני אשתקד).

בחודש האחרון, עמד יצוא יהלומי הגלם ל‘איחוד האמירויות‘ על סך של כ-18 מיליוני דולרים, שמהווים כ-7% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביוני.

בחודש זה, יובאו מאיחוד האמירויות אל ישראליהלומי גלם‘ בסך של כ- 56 מיליוני דולרים, שמהווים כ-23% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ביוני.

מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מר אופיר גור, מבהיר; “חודש יוני האחרון, המשיך את המגמה החיובית שאנו רואים מתחילת השנה. ענף היהלומים העולמי, נמצא בנסיקה וגם התעשייה הישראלית נהנית מכך.

מחירי היהלומים, הן הגלם והן המלוטשים, ממשיכים לעלות בכל רחבי העולם, במקביל לעלייה במכירות התכשיטים המשובצים, בדגש על ארצות הברית וסין.

המלאי של חברות הכרייה הגדולות מצטמצם ואלו בשורות מצוינות לחודשים הקרובים מבחינת התעשייה“. סיכם מר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים של משרד הכלכלה והתעשייה.

◄ אל; דוח סטטיסטי לחודש יוני 2021 – מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן