מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה צבא | משטרה | ביטחון

עמיר פרץ מאשים את אמיר אוחנה: המשטרה בורחת מאחריות רובי אוויר

שר הכלכלה, פרץ; "רובי אוויר הם כלי נשק – המשטרה, חייבת לקחת אחריות על הנושא, אולם למרות פניות חוזרות ונשנות במשך שנים ואירוע רצח תוך שימוש בכלים אלו - משטרת ישראל בורחת מאחריות... ◄ על אף האמוּר, עד למועד זה, משרדכם אינו מוכן "לקבל" הטיפול בנושא, אשר כפי שהובהר, אינו מצוי בטיפול בידי אף גורם ממשלתי במדינת ישראל".
0
0
שר הכלכלה עמיר פרץ מול השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ברקע: רובי איירסופט | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עמיר פרץ מול אמיר אוחנה

שר הכלכלה, מר עמיר פרץ, מאשים ומתריע במכתב ששיגר היום (יום שני, כ’ טבת, תשפ”א) את השר לביטחון פנים, מר אמיר אוחנה, כי רובי אוויר דמוי כלי ירייה, הם; כלי נשק! כיום לא מתבצעת אכיפה ראויה על כלים אלו, למשרד הכלכלה והתעשייה, אין ולא הייתה סמכות אכיפה בתחום והנושא פרוץ ואינו מטופל. אי לכך ובהתאם לזאת; “אנו קוראים להסדרת הנושא כהלכה תחת המשרד לביטחון פנים” – כתב השר פרץ באיגרת לשר אוחנה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

קצת רקע; איירסופט (אנגלית; Airsoft – “רך כאוויר“) או “סטרייקבול” הוא ענף ספורט מודרני הדומה במקצת לפיינטבול, בו יורים המתחרים בכלי ירייה המחקים כלי נשק אמתיים, כלי האיירסופט יורים כדורי פלסטיק במשחק המדמה “מלחמה“.

ישנם סוגים שונים של משחקי איירסופט, כגון “סימולציה צבאית” (Military Simulation) ‘תפוס את הדגל’ (Capture The Flag) או משחקים ‘רגילים‘ של קבוצה נגד קבוצה.

ציוד איירסופט המשמש בטורנירים ותחרויות דומה מאוד לציוד צבאי, ובצבאות מסוימים, בהם כוחות הביטחון בישראל, אף משמש לאימון חיילים.

על פי ויקיפדיה כלי איירסופט לרוב רפליקות של רובים אמיתיים. כלי איירסופט פועלים במנגנונים שונים על מנת להעיף כדורי פלסטיק או קרמיקה שנקראים BB במשקל 0.12–0.43 גרם במהירות 200–600 רגל לשנייה (61–183 מטר לשנייה), תחמושת אל-הרג, אשר ב’מיגון מתאים‘ אף אינה פוצעת.

יש להבדיל בין כלי איירסופט (צעצוע שאינו נשק כלל ומשמש לספורט) לבין רובה אוויר (כלי נשק היורה קליעי מתכת, בעיקר עופרת או פלדה, המסוגלים לפצוע ולהרוג ומצריך רישיון).

מכתבו של שר הכלכלה והתעשייה מר עמי פרץ
מכתבו של שר הכלכלה והתעשייה

כלי איירסופט אינם מצריכים רישיון אבל מצריכים חברות מועדון ומותרים לילדים מגיל 13 ומעלה. כלי איירסופט, אינם יכולים להרוג.

לטענת אנשי משרד הכלכלה; רובה אוויר דמוי כלי ירייה ‘איירסופט’ אשר עד כה החוק, מתייחס אליו כאל “צעצוע מסוּכן“, אשר האכיפה לגביו מתבצעת עד היום על ידי משרד הכלכלה והתעשייה.

יצוין, כי כלי ירייה ‘איירסופט’ זה נאסר למכירה, יבוּא או יצוּא, למעט במועדונים בעלי רישיון לכך ו-משרד הכלכלה, מבצע את הפיקוח המסחרי מול מועדונים אלו בלבד.

עם זאת, במהלך השנים, גילו גורמי פשיעה את האפשרות להסב רובים אלו לכלי הרג, על ידי החלפת מכלול הרובה.

אנשי משרד הכלכלה, מוסיפים; “בשנים האחרונות התריע משרד הכלכלה בפני המשרד לביטחון פנים ולמשטרת ישראל, במספר רב של דיונים, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי כלים אלה, הינם בעלי פוטנציאל משמעותי לפגיעה בחיי אדם או פציעתו ואף נעשה בהם שימוש באירועים בהם נרצחו אזרחים ושוטרים.

זאת, כאמור, באמצעות הסבתם לכלי ירייה לכל דבר ועניין בפעולה אזרחית או ביתית. על אף פניות רבות אלו והבהרה, כי משרד הכלכלה, יכול לטפל רק באכיפה מסחרית, מסרבת משטרת ישראל לטפל בנושא, מתנגדת ל‘חקיקה מתקנת’ ומציאת פתרון במסגרות שיח משותף.

יודגש, כי גם העוּבדות באשר לשימוש בכלי זה ל‘פעילות עבריינית’ נופל על אוזניים ערלות”.

שר הכלכלה, חבר כנסת עמיר פרץ, ציין במכתבו מעל אל שר המשרד לביטחון פנים, כי; “על אף האמוּר, עד למועד זה, משרדכם אינו מוכן “לקבל” הטיפול בנושא, אשר כפי שהובהר, אינו מצוי בטיפול בידי אף גורם ממשלתי במדינת ישראל“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן