נדל"ן רשויות מקומיות

על מהפיכה בניהול המקרקעין העירוניים לצרכי ציבור

רשימת צרכי הציבור המנויה ב'חוק התכנון והבנייה' תפוצל לשניים – חלק אחד של הרשימה, יכלול שימושים שיופקעו על ידי הרשויות המקומיות ללא כל מעורבות 'רשות מקרקעי ישראל' (רמי) ואילו החלק השני, יימסר בחכירה  ידי רשות מקרקעי ישראל. כחלק מההסכם, יתחייבו הרשויות המקומיות, כי שימושים מסוימים, יוקצו אך ורק בחכירה ורשות מקרקעי ישראל, תתיר לרשויות המקומיות את כל השימושים במקרקעין, המופקעים ללא תמורה, לרבות שימושים סחירים המותרים על פי חוק.
0
0
משה כחלון, שר האוצר, ויושב ראש מועצת מקרקעי ישראל | רקע: שטח ציבורי
משה כחלון, שר האוצר, ויושב ראש מועצת מקרקעי ישראל

‘רשות מקרקעי ישראל’ (רמ”י) תחתום על הסכם עם ‘מרכז השלטון המקומי’ הגוף בו מאוגדות כל העיריות והמועצות המקומיות בישראל. במסגרתו יוסכם על מנגנון הטיפול בשטחי הציבור; חלק מהשימושים’ יופקעו על ידי הרשויות המקומיות וחלק מן השימושים’ ימסרו ב’חכירה’ על ידי רשות מקרקעי ישראל, כך החליטה  לאחרונה מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר האוצר, מר משה כחלון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר. 

נודע, כי מועצת מקרקעי ישראל, הסמיכה את ‘רשות מקרקעי ישראל’ לחתום על הסכם עם מרכז השלטון המקומי שבו יוסדר הטיפול בהקצאת מקרקעין לצרכי ציבור, חלק מהשימושים, יופקעו על ידי הרשויות המקומיות וחלק מן השימושים ימסרו בחכירה על ידי רשות מקרקעי ישראל.

חוק התכנון והבנייה, מייעד שטחים נרחבים בתכניות המקודמות על מקרקעי ישראל לצורכי ציבור (כגון; מוסדות חינוך, פארקים עירוניים, דרכים וכיוצא באלה).

דוברת וממונה על יחסי ציבור של רשות מקרקעי ישראל, הגב’ אורטל צבר, מסרה ל‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; שטחים אלו מוקצים לרשויות המקומיות על ידי רשות מקרקעי ישראל בהסכמי חכירה ולעיתים הרשות המקומית פועלת ל-הפקעתן במסגרת הוראות תכנון בניין ערים (התבע).

 רשימת צרכי הציבור המנויה ב’חוק התכנון והבנייה’ תפוצל לשניים

מצב העניינים בפועל מקשה על ניהול יעיל של נכסי המקרקעין לצרכי ציבור, בהעדר מדיניות אחידה וברורה וניהול הנכסים לפי המציאות שנוצרה בשטח. ההחלטה, שבאה כחלק ממסקנות צוות שהוקם על ידי יושב ראש המועצה, נועדה להביא לייעול ניהול הקרקע על ידי רשות מקרקעי ישראל.

על פי ‘המתווה’ שעקרונותיו הוצגו בהנהלת מרכז השלטון המקומי, רשימת צרכי הציבור המנויה ב‘חוק התכנון והבנייה’ תפוצל לשניים – חלק אחד של הרשימה, יכלול שימושים שיופקעו על ידי הרשויות המקומיות ללא כל מעורבות ‘רשות מקרקעי ישראל’ (רמי) ואילו החלק השני, יימסר בחכירה  ידי רשות מקרקעי ישראל.

כחלק מההסכם, יתחייבו הרשויות המקומיות, כי שימושים מסוימים, יוקצו אך ורק בחכירה ורשות מקרקעי ישראל, תתיר לרשויות המקומיות את כל השימושים במקרקעין, המופקעים ללא תמורה, לרבות שימושים סחירים המותרים על פי חוק.

הצעה זו, תתמוך במדיניות המועצה לפישוט הליכים ולצמצום החיכוך עם הרשויות המקומיות, הפניית כח אדם לעיסוק בפעולות הליבה ובעסקות משמעותיות ומתן היכול לגבש מנגנון אכיפה מסודר לחוזי החכירה שיחתמו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן