פלילים צבא | משטרה | ביטחון

עוזי כהן, שוטר ‘משמר הגבול’ בדרגת רב סמל הורשע בהטרדה מינית

הנאשם רב סמל עוזי כהן, שלח למתלוננת הודעה ובה כתב שהיא מזכירה לו את ה"אקסית" שלו שהייתה "טובה במיטה" והוא תהה איך המתלוננת "במיטה" ◄ כב' השופטת ג'ויה סקפה שפירא, מבית משפט השלום בירושלים; למתלוננת לא היה מניע להעליל על הנאשם, נהפוך הוא... המתלוננת, שלא רצתה להתלונן על הנאשם, חשפה את הדברים בפני בן זוגה דאז והוא חשף את ההתכתבויות שנשלחו אליו על ידי המתלוננת לפני מפקד היחידה וכך הן נתגלו".
0
0
כב' השופטת ג'ויה סקפה שפירא, מבית משפט השלום בירושלים ברקע: שוטר עם מדי יצוג של משמר הגבול | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופטת ג’ויה סקפה שפירא

בית משפט השלום בעיר ירושלים, הרשיע היום (ראשון, ה’ בטבת, התשפ”א) את שוטר משמר הגבול רב סמל עוזי כהן, בגין הטרדה מינית והתנכלות. יצוין, כי על פי כתב האישום, שרת הנאשם בתפקיד נגד משמעת, במסגרת זו, היה אחראי על כל נושא המשמעת בפלוגה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המחלקה לחקירות שוטרים, האשימה כי במהלך חודש דצמבר 2017, הצטרפה ליחידה המתלוננת א. בטרדה מינית והתנכלות. הנאשם רב סמל עוזי כהן, פגש בה, לקח אותה הצידה ושאל “מה את עושה במשמר הגבול, את צריכה לדגמן“.

באותו ערב שלח הנאשם נגד (דרגה צבאית של אנשי קבע שאינם קצינים) רב סמל עוזי כהן, אל המתלוננת הודעה ובה כתב, כי; היא מזכירה לו את ה”אקסית” שלו שהייתה “טובה במיטה” והוא תהה איך המתלוננת “במיטה“.

בין החודשים דצמבר 2017 לפברואר 2018 ,במועדים שאינם ידועים במדויק, נהג הנאשם לפנות אל המתלוננת א’ באמצעות היישומון וכן באופן מילולי, פנים אל פנים, והציע לה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, הגם שהמתלוננת א’ הבהירה לו, כי אינה מעוניינת בהצעותיו.

בין היתר במועד שאינו ידוע בשעות הצהריים, בעת שא’ הייתה בשמירה בעמדת תצפית בבסיס, עלה הנאשם לעמדה, הביא לה כוס קפה ושאל אותה אם היא נפגעה ממנו.

א’ השיבה ש”הכל בסדר”. בתגובה אמר לה הנאשם רב סמל עוזי כהן; “את רוצה או לא, את תמצצי לי“. בנוסף, בעת ששהה בעמדה אמר למתלוננת א’, כי הוא  מקווה שהיא מוחקת שיחות, ש”לא יהיה בָּלָגָן (בלאגן) בטעוּת”.

בהזדמנות נוספת כתב הנאשם לא‘ באמצעות היישומון, בין היתר; “מתי תמצצי כבר?… אני מת לזה” וכן; “את יפה, משדרת סקס“.

כאשר השיבה לו א’ כי הוא אינו לטעמה השיב לה הנאשם, כהן; “זה בסדר, אין בעיה, בשביל פעם אחת לא צריך טעם אבל סבבה“.

עוזי כהן; “את רוצה או לא, את תמצצי לי”…

כב’ השופטת ג’ויה סקפה שפירא, מבית משפט השלום בירושלים, קיבלה את גרסת המתלוננת כמהימנה וקבעה, כי; “המתלוננת תיארה בצורה רהוטה, בטוחה ושוטפת את מעשיו של הנאשם, הסבירה בצורה פשוטה את התלות שלה בו באותה עמחש | המחלקה לחקירות שוטרים | לוגות, בשל כך שהיה גורם פיקודי שיכול היה להשפיע באופן משמעותי על תנאי השירות שלה…

למתלוננת לא היה מניע להעליל על הנאשם, נהפוך הוא… המתלוננת, שלא רצתה להתלונן על הנאשם, חשפה את הדברים בפני בן זוגה דאז והוא חשף את ההתכתבויות שנשלחו אליו על ידי המתלוננת לפני מפקד היחידה וכך הן נתגלו”.

מטעם אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים דוברת מחוז ירושלים הגב’ מורן שמואלוף, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מטעם מחש, אמרה סגנית במחלקה לחקירות שוטרים עורכת דין הדס קליין; “בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירה של הטרדה מינית והתנכלוּת.

מחש, היא מחלקה בפרקליטות המדינה של מדינת ישראל, שתפקידה לחקור האשמות בדבר ביצוען של עבירות פליליות על ידי אנשי משטרת ישראל, מגלה אפס סובלנות כלפי עבירות מין, בוודאי שנעשות על ידי אדם בתפקיד בכיר ותעשה כל שביכולתה להגיע למיצוי הדין עמו” הצהירה עורכת דין הדס קליין.

בא כוחו של רב סמל עוזי כהן, הנאשם עורך דין תומר בנישתי, התנגד להחלטה המתירה פרסום בעניין שוטר משמר הגבול רב סמל עוזי כהן.

אל; הכרעת דין החלטה בעניין שוטר משמר הגבול רב סמל עוזי כהן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן