חדשות בריאות מחקרים בארץ ובעולם סרטן

סרטן הדם ו-סרטן הלימפה – תה ירוק, עשוי להפחית את הסיכון

תדירות צריכת תה ירוק הייתה קשורה בירידה בסיכון לפתח ממאירויות המטולוגיות; צריכה יומית של 2 כוסות או יותר הפחיתה את הסיכון ב-35%; וצריכה גבוהה (5 או יותר כוסות) ב-37% ◄ממצאי המחקר, מצביעים על אפשרות של השפעה מיטיבה ומפחיתת סיכון של שתיית תה ירוק (2 כוסות ומעלה ביום) מפני היארעות ממאירויות המטולוגיות, בעיקר של סרטן דם מסוג AML ◄ייתכן שההסבר לתוצאות המחקר, מצוי בהשפעה של מרכיב המצוי בתה ירוק - EGCG) epigallocatechin-3-gallate).
0
0
אישה לוגמת תה ירוק, המחסן מפני סרטן הדם והלימפה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אישה לוגמת תה ירוק

במחקר שנערך בשנת 2019 על ידי חוקרים מטעם האוניברסיטה הלאומית של סינגפור, נמצאו עדויות לתרומה החיובית של שתיית תה ירוק, תה שחור ותה אולונג (אין במחקר זה עדיפות לתה ירוק), לתפקוד המוח. המחקר בו אנו עוסקים נערך ביפן, בדק את הקשר בין צריכת ‘תה ירוק’ ובין התפתחות סרטן הדם וסרטן הלימפה (ממאירויות המטולוגיות), המסקנה; תה ירוק, עשוי להפחית את הסיכון לחלות בהן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ידוע זה, מכבר, כי שיעור הממאירויות ההמטולוגיות גבוה יותר בקרב לבנים מאשר בקרב אסייתיים. החוקרים, שיערו, כי ייתכן שניתן להסביר נתון זה, חלקית לפחות, בשל הבדלים בהרגלי שתיית תה ירוק.

לשם כך נבדקו נתונים של 52,464 בני אדם בריאים בגיל 79-40 מרחבי יפן, שמילאו שאלוני בריאות ואורח חיים ודיווחו על תדירות וכמות הצריכה הממוצעת של תה ירוק במהלך שנה.

תה ירוק הוא תה שעבר חימצון מינימלי בתהליך העיבוד, בשונה מ’תה שחור‘ שעובר חימצון מלא. כדי למנוע מהתה להתחמצן מעבירים את העלים תהליכים שעוצרים ומונעים המשך התחמצנוּת.

תה ירוק, נפוץ במיוחד ב-סין וב-יפן ונהיה פופולרי גם במערב, בו שותים בעיקר תה שחור.

על פי ויקיפדיה, מחקרים מראים שהתה הירוק, יכול לשפר את תפקוד הלב וזרימת הדם בגוף ולסייע בהפחתה במשקל, בכולסטרול ובסיכון לשבץ מוחי.

המידע הרפואי, נבדק מול נתונים מרישום סרטן היפני ולאחר מעקב חציוני של 13.3 שנים, אותרו 323 מקרים של ממאירויות המטולוגיות (219 מקרי ‘סרטן לימפה‘ ו-95 מקרי ‘סרטן דם‘) בקרב המשתתפים.

משקלול הנתוּנים, התברר, כי תדירות צריכת תה ירוק הייתה קשורה בירידה בסיכון לפתח ממאירויות המטולוגיות; צריכה יומית של 2 כוסות או יותר הפחיתה את הסיכון ב-35%; וצריכה גבוהה (5 או יותר כוסות) ב-37%.

חסרות ראיות על היכולת של EGCG להגיע למחזור הדם ברמת צריכה של פחות מכוס תה אחת ביום.

גם צריכה כלשהי של תה ירוק (מ-1 או יותר כוסות בחודש ועד 5 או יותר כוסות ביום) הייתה קשורה בירידה בסיכון זה של 34%.

כוס תה ירוק | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
כוס תה ירוק

הירידה בסיכון נצפתה בעיקר בסרטן דם מסוג AML (לוקמיה מיאלובלסטית חריפה); ירידה של 67% (בשתיית 2 כוסות או יותר ביום), 63% (4-3 כוסות) ו-67% (5 או יותר כוסות).

החוקרים, סבורים, כי ייתכן שההסבר לתוצאות המחקר, מצוי בהשפעה של מרכיב המצוי בתה ירוקEGCG) epigallocatechin-3-gallate) – על מנגנונים הקשורים בעידוד מות התאים (אפופטוזיס) במגוון תאי סרטן או על עיכוב שגשוג תאי סרטן.

עם זאת, החוקרים, מציינים, כי חסרות ראיות על היכולת של EGCG להגיע למחזור הדם ברמת צריכה של פחות מכוס תה אחת ביום.

לסיכום, ממצאי המחקר, מצביעים על אפשרות של השפעה מיטיבה ומפחיתת סיכון של שתיית תה ירוק (2 כוסות ומעלה ביום) מפני היארעות ממאירויות המטולוגיות, בעיקר של סרטן דם מסוג AML.

המאמר פורסם בכתב העת Cancer Causes & Control ב-26.8.2019 לקריאה מורחבת: Green tea consumption and risk of hematologic neoplasms: the Japan Collaborative Cohort Study for Evaluation of Cancer Risk (JACC Study).

המידע הועבר באדיבות דובר האגודה למלחמה בסרטן מר אייל פיטרו האגודה למלחמה בסרטן לקראת ‘יום הסרטן הבינלאומי‘ המצוין מדי שנה ברחבי העולם על ידי ארגון הסרטן הבינלאומי (ה-UICC), ב-4 בפברואר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן