חדשות בריאות טבריה לב וכלי דם עין מאהל | عين ماهل

סגירת חריץ בלב, בוצעה בטכניקה חדשה במרכז רפואי ברוך פדה, פוריה

דוקטור קוזניץ, מנהל מכון הצנתורים במרכז הרפואי פדה פוריה; "עד היום היה נהוג לסגור את החריץ בעזרת מעין דיסקית שהצמדנו לשתי הדפנות של החריץ - הפתח. בטכניקה החדשה א צריך להשתמש בדיסקית שנשארת בתוך הלב. זו טכניקה שבה סוגרים את הפתח באמצעות שני תפרים קטנים. הכל נעשה בגישה מִלְעוֹרִית במקרה הזה בצנתור. יתרון משמעותי נוסף הוא שאין צורך בהרדמה כללית" ◄ חביב אללה מוחמד בן ה-61 מעין מאהל; "עשו לי את הפרוצדורה בשביל לסגור את ה"פתח" והיום, אני כבר משתחרר הביתה ואני מודה לאל שהכל עבר בשלום, אני מרגיש טוב".
0
0
חביב אללה מוחמד מ-עין מאהל לאחר הניתוח עם דר' פביו קוזניץ, קרדיולוג בכיר ומצנתר של המרכז הרפואי פדה-פוריה | צילום: דוברות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מוחמד עם דר’ קוזניץ

סגירת חריץ בלב, בוצעה השבוע לראשונה בטכניקה חדשה במרכז רפואי ברוך פדה – טבריה, בראשותו של דר’ פביו קוזניץ, קרדיולוג בכיר ומצנתר ב-מערך הלב על שם לידיה וקרול קיטנר, לאה ובנימין דוידאי. מדובר בתיקון של חריץ הממוקם בין העלייה הימנית לעלייה השמאלית ב-לב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מנהל ‘מכון הצנתורים‘ הקרדיולוג הבכיר, המצנתר יליד ברזיל, דוקטור קוזניץ, עלה ארצה בשנת 1983 לאחר שהשלים לימודי רפואה בסאן פאולו. מסביר; “עד היום היה נהוג לסגור את החריץ בעזרת מעין דיסקית שהצמדנו לשתי הדפנות של החריץ – הפתח.

בטכניקה החדשה א צריך להשתמש בדיסקית שנשארת בתוך הלב. זו טכניקה שבה סוגרים את הפתח באמצעות שני תפרים קטנים.

הכל נעשה בגישה מִלְעוֹרִית ( transdermal, שֶׁחוֹדֵר לַגּוּף דֶּרֶךְ הָעוֹר, כְּגוֹן מַדְבֵּקָה וּבָהּ חֹמֶר תְּרוּפָתִי הַחוֹדֵר בְּאִטִּיּוּת אֶל כְּלֵי הַדָּם) במקרה הזה בצנתור. יתרון משמעותי נוסף הוא שאין צורך בהרדמה כללית“.

חביב אללה מוחמד בן ה-61 מהישוב עין מאהל (Ein-Mahel | عين ماهل) במחוז הצפון בישראל, הוא המטוּפל הראשון שטופל בליקוי בלב בטכניקה החדשה זו, סיפר; “עשו לי את הפרוצדורה בשביל לסגור את ה”פתח” והיום, אני כבר משתחרר הביתה ואני מודה לאל שהכל עבר בשלום, אני מרגיש טוב”.

דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה הגב’ הגב’ מיה צבן, מסרה לפורטל כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי חביב אללה, העובד בתחום הבניין מזה 48 שנים, מתכנן כבר לחזור לעבודה בענף הבנייה.

דר’ קוזניץ, מסכם; “זו פעולה מתקדמת מאד ובטוחה שנמשכת כ-40 דקות. הכל נעשה תחת שיקוף, כשהמטופל ערני ואתנו כל הזמן.

בשל מגבלות מגפת הקורונה‘ עשינו את הפעולה הראשונה בהדרכתו של מומחה מארצות הברית שליווה אותנו תוך כדי ביצוע הפעולה ב-טלרפואה” מדובר בשימוש בטכנולוגיית מידע וטלקומוניקציה, כדי לתת שירות רפואי מרחוק.

באמצעות שימוש באמצעים אלה, ניתן לשפר את הגישה ל’שירותים רפואיים‘ באזורים מרוחקים ובשעות לא שגרתיות”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן