דבר נשיא המדינה חדשות כאן ישראל

נשיא המדינה קיבל כתבי האמנה של שגרירים חדשים

שגריר גינאה מר אמרה קאמרה, הדגיש, כי הוא נחוש לקדם את היחסים בין המדינות; "גינאה פתוחה, היא רוצה לשתף פעולה ובעיקר להיות הציר דרכו ישראל, תגיע לשאר הארצות באפריקה, בשביל שיתוף פעולה פורה" ◄ הנשיא מר ריבלין, הודה לשגריר על עמידתה של אוסטרליה לצידה של ישראל בבמה הבינלאומית; "אני מקווה שאתה מרגיש בבית, ואני יודע שתעשה ככל יכולתך על מנת לחזק את הידידות הנפלאה בין עמינו".
0
0
נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין ושגריר גינאה מר אמרה קאמרה | צילום: מארק ניימן, לע"מ
נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין ושגריר גינאה מר אמרה קאמרה | צילום: מארק ניימן, לע”מ

נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, קיבל הבוקר (שלישי, ט”ז באב התשע”ז) בטקס רשמי בבית נשיא מדינת ישראל את כתבי האמנה של השגרירים החדשים ממדינות אוסטרליה, מקסיקו, גינאה ומדינת סנגל עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

שגריר אוסטרליה הנכנס השגריר מר כריס קנאןMr. Christopher Keith Cannan), הגיע אל בית הנשיא, מלווה בבניו, התאומים; ניקולאס ואלכס בני ה-10, והגיש לנשיא ריבלין, את כתב האמנה שלו. הנשיא, ציין את חשיבותה של ההיסטוריה המשותפת וכן את שיתוף הפעולה המודרני בחדשנות ובטכנולוגיה.

הנשיא מר ראובן (רובי) ריבלין, הודה לשגריר על עמידתה של אוסטרליה לצידה של ישראל בבמה הבינלאומית ואמר; “אני מקווה שאתה מרגיש בבית, ואני יודע שתעשה ככל יכולתך על מנת לחזק את הידידות הנפלאה בין עמינו”.

שגריר אוסטרליה הנכנס השגריר מר כריס קנאן בבית הנשיא, מלווה בבניו, התאומים; ניקולאס ואלכס | צילום: מארק ניימן, לע"מ
שגריר אוסטרליה מר כריס קנאן מלווה בבניו, התאומים בני ה-10

אחריו, שגריר מקסיקו הנכנס מר פאבלו מסדו (Mr. Pablo Mcedo) הגיש את כתב האמנה לנשיא. הנשיא ריבלין, ביקש להעביר ברכותיו לנשיא מקסיקו ואמר; “אנו מצפים לביקורו בישראל ומקווים שהיחסים בין העמים והמדינות ימשיכו להתחזק״.

שגריר מקסיקו, הודה לנשיא ריבלין וציין את הכבוד שרוכשים במקסיקו לקהילה היהודית במדינה, ואמר: “הידידות בין מקסיקו וישראל היא ארוכה, חזקה ואיתנה.

לקהילה היהודית במקסיקו תפקיד חשוב בכלכלה שלנו ובתחומים נוספים בחברה שלנו”.

שגריר גינאה מר אמרה קאמרה הנכנס Mr. Amara Camara, שימלא את תפקידו מבירת צרפת מפריז, הגיש את כתב האמנה לאחר 50 שנה של נתק ביחסים הדיפלומטיים.

הנשיא ריבלין, ברך על חידוש היחסים, ואמר; “מדינת ישראל, רואה ביבשת אפריקה את העתיד. היחסים עם אפריקה בכלל ועם ארצך בפרט חשובים ביותר ואנו רואים בהם אינטרס הדדי מובהק”.

שגריר מקסיקו הנכנס מר פאבלו מסדו, הגיש את כתב האמנה לנשיא ריבלין | צילום: מארק ניימן, לע"מ
שגריר מקסיקו הנכנס מר פאבלו מסדו, הגיש את כתב האמנה.

הנשיא מר ראובן (רובי) ריבלין, התייחס לאתגרי הטרור המשותפים לעולם החופשי כולו, והוסיף; “לישראל אין מלחמה עם האסלאם. לא הייתה, אין ולא תהיה.

אנחנו עושים כל מאמץ על מנת שחופש האזרח יהיה הדבר הראשון במעלה.

“היחסים ביננו נותקו לזמן ארוך, ארוך מדי. זמן שמנע מאתנו ללמוד מהניסיון שלכם,” אמר השגריר לנשיא ריבלין.

השגריר קאמרה , הוסיף; “אני עוקב אחרי ההיסטוריה של העם שלכם והוא יכול להיות אור לעולם”.

השגריר הגינאי, הדגיש, כי הוא נחוש לקדם את היחסים בין המדינות ואמר; “גינאה פתוחה, היא רוצה לשתף פעולה ובעיקר להיות הציר דרכו ישראל, תגיע לשאר הארצות באפריקה, בשביל שיתוף פעולה פורה”.

שגריר סנגל מר טאללה פאל (Mr. Talla Fall), שימלא את תפקידו מבירת מצריים מקהיר, התייחס לשיתופי הפעולה בתחום החקלאות והביטחון בין המדינות.

שגריר סנגל, הדגיש את חשיבות חידושם לאחר המשבר בין המדינות כתוצאה מהחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האומות המאוחדות.

שגריר סנגל מר טאללה פאל, שימלא את תפקידו מבירת מצריים מקהיר
שגריר סנגל מר טאללה פאל, שימלא את תפקידו מקהיר.

“אני בא כשגריר סנגל וגם כידיד אמת. ישראל הייתה הראשונה שהכירה בעצמאות סנגל, ומאז יש ביננו יחסים מאוד טובים,״ אמר השגריר.

השגריר, הוסיף בדבריו, כי; “בשנת 1961 כשחגגנו את יום העצמאות הראשון שלנו, ישראל, כיבדה אותנו כששלחה משלחת מאוד גדולה. המשלחת אולי לא הייתה גדולה מבחינת ההיקף שלה אלא מהאישים שהיו בה ובראשם יצחק רבין זכרונו לברכה”.

כל הצילומים נעשו בידי מארק ניימן ומובאים כאן באדיבות לשכת העיתונות הממשלתית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן