חדשות נגישות כאן ישראל פסח

נפצעתם בזמן הניקיונות לפסח – ייתכן ואתם זכאים לדמי תאונה

המוסד לביטוח הלאומי, כידוע, משלם 'דמי תאונה' למי שנפגע בתאונה בבית, בחופשה ובשעות הפנאי, ובגללה איבד את כושרו לתפקד. הקצבה משולמת לכל היותר למשך 90 יום של אובדן כושר התפקוד ובהתאם למצב התפקודי של הנפגע. במוסד לביטוח הלאומי, מציינים ומדגישים שימו לב, גם אם אתם לא עובדים תוכלו להיות זכאים ◄בקניית חומרי ניקיון, מומלץ להעדיף אריזות או מיכלים קטנים על מנת להפחית את המשקל בזמן השימוש בחומרים. צורתן ואורכן של ידיות הכלים משמעותיות בקביעת מידת העומס על הגב והכתפיים. רצוי שאורכן של ידיות מטאטאים ומגבים יהיה בהתאם לגובה המשתמש או ידיות מתכווננות. 
0
0
אישה שעסקה בניקיון ביתה נפצעה בידה ברקע אישה עם חומרי וכלי ניקוי | עיבוד הדמייה: שולי סונגו
אישה שעסקה בניקיון נפצעה בידה

כמו בכל שנה ממש בימים אלו של טירוף הניקיונות והסדר לקראת ליל הסדר של פסח, בביתכם ללא ספק, עולה קומה, אבל גם עם סכנות לבריאות גופכם. אם (חלילה) נפצעתם בזמן הניקיונות לפסח? המוסד לביטוח הלאומי, פרסם, כי אולי אתם זכאים לדמי תאונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עוד הודיע המוסד לביטוח הלאומי, כי כידוע הוא משלם ‘דמי תאונה’ למי שנפגע בתאונה ב; בית, חופשה ובשעות הפנאי, ובגללה איבד את כושרו לתפקד.

הקצבה משולמת לכל היותר למשך 90 יום של אובדן כושר התפקוד ובהתאם למצב התפקודי של הנפגע.

במוסד לביטוח הלאומי, מציינים ומדגישים שימו לב, גם אם אתם לא עובדים, תוכלו להיות זכאים לקצבה.

מן הביטוח הלאומי, מבקשים עוד להסב את תשומת לבכם, כי חשוב להגיש את התביעה בתוך 90 יום מיום התאונה.

אל מידע נוסף על זכאות לדמי תאונה – לחצו כאן.

נפצעתם בזמן הניקיונות לפסח – הפחתת גורמי סיכון ארגונומיים בניקיונות לרגל פסח

אינטנסיביות העיסוק בעבודות בית ובניקיון במשקי בית רבים, לרגל חג הפסח, עלולה להתבטא ב;

  • כאבי גב,
  • כתפיים,
  • צוואר או ידיים,
  • תסמינים אחרים של פגיעות שריר ושלד שלרוב קשורות לעבודה.

על מנת להפחית את החשיפה הביתית לגורמי סיכון בעבודות בית, ניתן ללמוד מיישום כללי הארגונומיה בקרב עובדי ניקיון ומשק מקצועיים.

בעקבות בחינת רמת הסיכון במטלות השונות, הציעו חוקרי המנהל לבטיחות ובריאות בתעסוקה בארצות הברית (OSHA)  וגופים נוספים המלצות לאמצעים להפחתת גורמי הסיכון בעבודות משק תעשייתיות.

מתוך מטלות הניקיון בסביבה התעשייתית, ריקון ופינוי אשפה ושטיפת רצפה נתפסו כמטלות בעלות הסיכון הגבוה ביותר; אחריהן, שאיבת אבק, הזזה והרמה של רהיטים וניקיון חדרי שירותים.

ניתן להקל על העומס בפעולות אלו, בבית או במקומות עבודה

סידור סביבה נוחה

על מנת להקל על תהליך הניקיון, רצוי להימנע מאחסון חפצים רבים על הרצפה או מתחת לרהיטים. מתוך ראיונות עם עובדים ותצפיות על עבודת הניקיון באוניברסיטה בשוודיה, נראה, כי סלילי הכבלים וחוטי החשמל הפזורים על רצפות החדרים הקשו על פעולת שטיפת הרצפות.

פעולה פשוטה של הרמת הכבלים מן הרצפה וחיבורם לשולחנות העבודה הפחיתה באופן משמעותי מנחי גוף קיצוניים, כגון; הושטת ידיים מעל הכתף, כיפוף ופיתול הגב וכריעה. בנוסף, נצפה שיפור ברמת הניקיון.

רצוי לבחון את מיקום אחסון ציוד הניקיון, לפני ואחרי השימוש. גישה נוחה למטאטא, למגב ולמטליות – ללא צורך בפיתול או כיפופים חוזרים תפחית את העומס החוזר על הגב ועל הכתפיים.

לפני חג פסח, זהירות: לקנות, לנקות, לסדר לבשל, בלי תאונות
עבודות ניקיון בבית

כמו כן, מקום ייעודי ונוח לתליית המטליות לייבוש, יהיה נגיש ללא הושטת ידיים רחוק מן הגוף. במהלך הניקיון, רצוי לשמור על הציוד הדרוש – מטאטא, מגב, דלי, חומרי ניקוי ועוד – בהישג יד, כדי למנוע כיפופים חוזרים למעמקי הארון.

כמו כן, חשוב למקם את הציוד לשימוש בגובה ביניים – בין הברכיים ולבין הכתף – כדי למנוע כיפוף מיותר. לדוגמה, ניתן להניח את חומרי הניקוי ואת הדלי על השיש או בכיור ולא על הרצפה.

בעבודות בית, כמו בתעשייה, הכנות לניקיון, כוללות ביגוד מתאים, נוח ובטוח, לרבות נעליים יציבות ונוחות, לתמיכה מרבית ולמניעת החלקה.

נפצעתם בזמן הניקיונות לפסח – רצוי שאורכן של ידיות מטאטאים ומגבים, יהיה בהתאם לגובה המשתמש…

בקניית חומרי ניקיון, מומלץ להעדיף אריזות או מיכלים קטנים על מנת להפחית את המשקל בזמן השימוש בחומרים. צורתן ואורכן של ידיות הכלים משמעותיות בקביעת מידת העומס על הגב והכתפיים.

רצוי שאורכן של ידיות מטאטאים ומגבים, יהיה בהתאם לגובה המשתמש או ידיות מתכווננות.

חוקרים בשוודיה, מצאו, כי מנקים המשתמשים במגבים בעלי ידיות בגובה מותאם בעת ניקיון מדרגות דיווחו על הפחתה משמעותית בתחושת המאמץ ושיפור בנוחות. מדידת פעילות שרירי הכתף אישרה את תחושתם של העובדים.

ידיות של כלים קטנים יותר, כגון; מברשות לניקוי אסלות או להסרת אבק, צריכות להיות נוחות לאחיזה ובאורך שמאפשר הגעה קלה למקומות הגבוהים והנמוכים.

כמו כן, ידית שאינה חלקה (מחושפשת או מעוצבת) תפחית את הכוח הנדרש באחיזה. משקלן של מטליות העשויות מיקרו-סיבים קל יותר בהשוואה לכותנה. נדרש פחות מאמץ בניגוב ובסחיטה.

בבחירת שואב אבק, רצוי לשקול את נוחות השימוש; משקל קל ונשיאה נוחה; גישה נוחה לתקע ולכבל החשמל; צורת ריקון או החלפה נוחה, עם דרישות מינימליות לכיפוף ולהרמת השואב.

על מנת להפחית את הכוח הנדרש להפעלת השואב, התאמה השאיבה לסביבה – סוג השטיח או הרצפה – ותחזוקה טובה – ניקיון הגליל או שטיפת המסננים – מפחיתות את מאמץ המשתמש ומייעלות את העבודה.

עוד בהרחבה בנושא; הפחתת גורמי סיכון ארגונומים בניקיונות פסח קרא באתר המוסד לבטיחות ולגיהות.

אל מידע נוסף על זכאות לדמי תאונה – לחצו כאן.

 מובא באדיבות אתר נגישות-נט הינו פורטל שנועד להביא מידע על כל ולכל בעלי המוגבלויות (נכים) ובכל תחומי הנגישות אך גם ל”אנשים המושלמים“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן