אינטרנט חדשות חדשות כאן ישראל כאן סייבר | Cyber

נחסמו כ-1350 אתרי אינטרנט המפרסמים תכנים פדופיליים

צו שהוצא על ידי בית המשפט, מתייחס לאתרי אינטרנט המאוחסנים ב'שרתי אירוח' מחוץ לישראל ולפיכך, מתייחס להגבלת הגישה לאתרים אלו באמצעות חסימה שמתבצעת בימים אלה בידי ספקיות הגישה לאינטרנט. מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כי המיוחד באתרי האינטרנט שנחסמו הוא שמדובר באתרים הנגישים באינטרנט, ברשת הגלויה ולא ב"רשת האפלה" (הדארקנט).
0
0
דר' חיים ויסמונסקי מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ברקע: אתר אינטרנט המפרסם תכנים פדופיליים | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
דר’ חיים ויסמונסקי

נמשכת המלחמה העזה של המדינה נגד כ-1,350 אתרי אינטרנט המפרסמים תמונות וסרטונים פדופיליים באינטרנט, באמצעות מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שביקשה היום ראשון, ז’ תשרי תש”פ) מבית המשפט המחוזי בעיר תל אביב, להורה על חסימת גישה אליהם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יצוין, כי זהו השלב השני במבצע שמתנהל בנוגע לאתרי אינטרנט פדופיליים ב-אינטרנט אשר היו זמינים לכלל משתמשי האינטרנט בישראל.

כב’ השופט בני שגיא מבית המשפט המחוזי, נעתר לבקשה והוציא צו לבקשת מחלקת הסייבר ב-פרקליטות המדינה והורה על חסימת גישה לכ-1,350 אתרי אינטרנט.

‘צווי חסימת הגישה’ בוצעו בידי יחידה 105 ב‘להב 433’ היחידה הארצית למלחמה בפשיעה החמורה הארצית, הבינלאומית והמטה הלאומי להגנה על קטינים ברשת (105) והחסימות נכנסו לתוקף.

המידע על אתרי האינטרנט הפדופיליים התקבל מטעם משרדי האינטרפול העוסקים במאבק ב’פדופיליה מקוונת‘.

לאחר מבצע איסוף ממושך של הוכחות לפעילותם של אתרי האינטרנט, האמורים, הגישו הפרקליטים עורכי-הדין איתי גוהר ואדר לר מ-מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה את הבקשה לחסימת גישה לכ-1,350 אתרי אינטרנט המפרסמים תכנים פדופיליים ברשת האינטרנט הגלויה.

עולה, כי הבקשה, הוגשה בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, לפיו, יכול תובע מוסמך לפנות אל בית-המשפט המחוזי בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, להגביל גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי ‘שרתים’ בחוץ לארץ או להורות על סינון האתרים מ-תוצאות החיפוש במנועי החיפוש.

הצו שהוצא על ידי בית המשפט, מתייחס לאתרי אינטרנט המאוחסנים ב‘שרתי אירוח’ מחוץ לישראל ולפיכך, מתייחס להגבלת הגישה לאתרים אלו באמצעות חסימה שמתבצעת בימים אלה בידי ספקיות הגישה לאינטרנט.

דוברת מחוז תל אביב באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים עורכת דין ניצן שפיר, הוסיפה ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ על הודעה מטעם מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כי המיוחד באתרי האינטרנט שנחסמו הוא שמדובר באתרים הנגישים באינטרנט, ברשת הגלויה ולא ב”רשת האפלה” (הדארקנט).

פוטנציאל החשיפה לאתרים אלה, לרבות למשתמשי אינטרנט קטינים הוא גבוה ומכאן החשיבות היתרה שמייחסים לחסימת האתרים.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, דר’ חיים ויסמונסקי, ציין, כי מדובר במבצע שני שמתנהל בנוגע לאתרי אינטרנט פדופיליים באינטרנט, תוך שימוש בסמכויות הנתונות מכוח החוק שנכנס לתוקף בספטמבר 2017.

במבצע הראשון, שהתקיים לפני כשלושה חודשים, נחסמו כ-1,700 אתרי אינטרנט פדופיליים.

דר’ ויסמונסקי, הוסיף, כי בכוונת הפרקליטות, ביחד עם המערך הלאומי להגנה על קטינים ברשת, להמשיך לפעול בעקביות לאיתור וחסימה של אתרי אינטרנט פדופיליים, על מנת להקטין את התפוצה ואת החשיפה לתכנים אלה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן