מסחר | תעשייה

מתנגן לו תכשיט במקום ה-1: יהודית אור שני עם “סאלם”

אור שני שעיצבה טבעת מרשימה בהשראת השיר "סאלם" של היוצר מוש בן ארי, זכתה בפרס כספי של 25,000 ₪ ◄במקום השני: זוהר עזרא שעיצב שרשרת בהשראת השיר "לו יהי" של המשוררת נעמי שמר וזכה בפרס כספי של 15,000 ₪ ◄ במקום השלישי: דורון מירב שעיצב טבעת בהשראת השיר "התחנה הישנה" של להקת טיפקס, וזכה בפרס כספי של 10,000 ₪.
0
0
רחל בצלאל ראש ענף תכשיטים במשרד כלכלה ותעשייה, רקע: התכשיטים הזוכים בתחרות תכשיטים 'מתנגן לו תכשיט'
רחל בצלאל ראש ענף תכשיטים במשרד כלכלה ותעשייה, ברקע: התכשיטים הזוכים בתחרות תכשיטים ‘מתנגן לו תכשיט’

בתחרות עיצוב התכשיטים ‘מתנגן לו תכשיט’ שיזם מינהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים בשיתוף מטה כחול לבן ב-משרד הכלכלה והתעשייה, זכתה מקום הראשון המעצבת יהודית אור שני, שעיצבה ‘טבעת’ מרשימה בהשראת השיר; “סאלם” של היוצר מוש בן ארי, זכתה בפרס כספי של 25,000 ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, הגברת רחל בצלאל, אמרה, כי; “לאור הצלחתה של תחרות העיצוב “מתנגן לו תכשיט“, ימשיך מינהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים, לקיים וליזום מהלכים לקידום ועידוד עיצובים תוצרת הארץ, מתוך מטרה לחזק את מעמדם של היוצרים ושל תעשיית התכשיטים בישראל ובעולם”.

בצלאל, הוסיפה, בדבריה; “בטוחני, כי תחרות מסוג זה תהווה קרש קפיצה עבור מעצבים לנסות את מזלם מעבר לים ולהיות חלק מהסצנה העיצובית הבינלאומית, כמו מעצבים ישראלים רבים שעושים חייל בעולם”.

תחרות תכשיטים “מתנגן לו תכשיט“, פרי יוזמה של מנהל היהלומים בשיתוף ‘מטה כחול לבן’ נועדה לעודד ייצור תכשיטי זהב ‘תוצרת כחול לבן’ בשילוב אבנים יקרות, אבני-חן ויהלומים, לטפח כישרונות עיצוב בתעשיית התכשיטים בארץ ולחזק את המודעות בארץ ובעולם למעמדה של ישראל כיצרנית תכשיטים ייחודיים.

המעצבים, שהשתתפו בתחרות התבקשו לעצב תכשיט בהשראת שירים ישראלים שהם אבני דרך ביצירה הישראלית וניכר היה, כי באמצעות ה‘תכשיט’ הביעו את הלך הרוח והרגש שכל כך מאפיינים את התרבות הישראלית. עשרת התכשיטים שעלו לגמר התחרות אופיינו בעיצובים מרגשים, מקוריים, חדשניים, רעננים ומקצועיים.

בטקס תחרות העיצוב “מתנגן לו תכשיט” בסוף השבוע שעבר שעבר (חמישי, 5.1.17) שנערך במוזיאון היהלומים בעיר רמת גן, זכה במקום השני: המעצב זוהר עזרא שעיצב ‘שרשרת’ בהשראת השיר; “לו יהי” של המשוררת נעמי שמר, וזכה בפרס כספי של 15,000 ₪. במקום השלישי, זכה: דורון מירב שעיצב ‘טבעת’ בהשראת השיר “התחנה הישנה” של “להקת טיפקס” וזכה בפרס כספי של 10,000 ₪.

מקום ראשון, זכתה המעצבת יהודית אור שני

המעצבת יהודית אור שני שעיצבה טבעת מרשימה בהשראת השיר; “סאלם” של היוצר מוש בן ארי, היא בוגרת בית הספר לצורפות אומנית. מעצבת ויצרנית תכשיטים מזה 36 שנים. שנים רבות היתה חלק מתעשיית התכשיטים כמעצבת מובילה בעולם בתחום תכשיטי הכסף בשיטת האלקטרופורמינג. לפני כ- 8 שנים עברה לעצב ולייצר תכשיטי זהב ברמה גבוהה ללקוחות פרטיים. העיצובים שלה מתאפיינים במוטיבים מהטבע ובשילוב של תכנים רוחניים עם דגש על שמירת קו אישי ואיכות גבוה של התכשיט. הטבעת שזכתה בתחרות מבטא באופן מדויק את התוכן הרוחני ואת השילוב של חומר ורוח.

יהודית בעלת המותג Judi Jade Jewelry, עיצבה טבעת עם דגש על החזון לשלום והרמוניה עפ”י אחד מחוקי הטבע – חוק הקוטביות, האומר, כי שני כוחות מנוגדים המתחברים יחד יוצרים תנועה והרמוניה; “שתי הזרועות בטבעת יוצאות מבסיס משותף לכיוונים מנוגדים והמפגש ביניהן יוצר מעגל הרמוני ושלם. הטבעת מייצגת באופן סימבולי את הידע העתיק המצוי בתורות רוחניות רבות, האומר, כי רק דרך קבלה ואיחוד הכוחות המנוגדים זה לזה, ניתן יהיה ליצור הרמוניה, אחדות ושלום”.

מקום שני, זוכה המעצב זוהר עזרא

המעצב זוהר עזרא בעל העסק NANO-Jewelry, שעיצב שרשרת בהשראת השיר; “לו יהי” של המשוררת נעמי שמר וזכה בפרס כספי של 15,000 ₪. חברת ‘תכשיטי ננו‘ הינה חברה שמפתחת ומעצבת תכשיטים ייחודיים המשלבים יופי, חדשנות ומשמעות בעזרת טכנולוגיות פורצות דרך. התליון הזוכה עשוי משילוב של זהב לבן וזהב צהוב עם שיבוץ של יהלומים בגדלים מדורגים. על אבן האוניקס מוטבעות בזהב 24 קארט, מילות השיר בכתב ידה המקורי של נעמי שמר, מילים שהביעו תפילה ותקווה לשובם של החיילים בשלום בתקופת מלחמת יום הכיפורים.

מקום שלישי, זכה המעצב דורון מירב

במקום השלישי, זכה המעצב דורון מירב שעיצב טבעת בהשראת השיר; “התחנה הישנה” של ‘להקת טיפקס’ וזכה בפרס כספי של 10,000 ₪. המעצב דורון, הוא אדריכל בהכשרתו עיצב את הטבעת בהשראת עולם האדריכלות. עיצוב הטבעת, החל בהתבוננות על אזור התחנה הישנה, על גווני, הרעש והאווירה הכללית. ממפה זו, הוצאו קווי המתאר של הדרכים והבניינים ותורגמו למשטחים שונים בצבעי זהב שונים החופפים זה לזה ומייצרים סופרופוזיציה של האזור המורכב עם תחושת הצפיפות, האינטנסיביות והמגוון.

Doron merav jewelry, הינו עסק בוטיק קטן יחסית המתמחה בעיצוב תכשיטי יוקרה עם דגש על איכות וייחודיות. מכירות התכשיטים נעשות בחנות ובאינטרנט ומשווקות בכל העולם. בין לקוחותיהם שחקני קולנוע הוליוודיים כדוגמת מאט שולץ שכיכב בסרט; “מהיר ועצבני” ועוצבה עבורו טבעת נישואין ייחודית מסוגה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן