מסחר | תעשייה צרכנות

משרד הכלכלה פרסם זוכי מכסות פטורות ממכס ליבוא בשר טרי

לראשונה, המכסה מחולקת ליבואנים וקמעונאים שהתחייבו על מחיר מקסימום לצרכן ◄ שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "פתחנו שוק ריכוזי ויקר ליבוא של מגוון ספקים, הוזלת מחירים ויצירת תחרות, לה אנו מחויבים! אני קורא לצרכנים: וודאו שאינכם משלמים מחירים הגבוהים יותר מאלו להם התחייבו הזוכים במכרז".
0
0
שר הכלכלה חבר כנסת אלי כהן על רקע: יבוא בשר טרי פטור ממכס | עיבוד: שולי סונגו ©
שר הכלכלה חבר כנסת אלי כהן על רקע: יבוא בשר טרי פטור ממכס | עיבוד: שולי סונגו ©

ועדת המכסות של משרד הכלכלה והתעשייה, מפרסמת היום (שלישי, י’ כסלו תשע”ח) את שמות הזוכים בהליך התחרותי ליבוא בשר מצונן (טרי) בפטור ממכס לשנת 2018 ואת מחירי המקסימום לצרכן עליהם התחייבו הזוכים. עולה, כי לראשונה – המכסה מחולקת ליבואנים וקמעונאים שהתחייבו על מחיר מקסימום לצרכן,  זאת על מנת לוודא כי ההטבה המגולמת ביבוא הפטור ממכס, תגולגל מהיבואנים  והקמעונאים אל כיסו של הצרכן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בשנת 2018, יחולקו הקצאות יבוא פטורות ממכס בהיקף של כ-13,500 טון בשר מצונן. היקף הצריכה השנתי של בשר טרי ב-שוק הקמעונאי נאמד  בכ-18-20 אלף טון.

דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; בהתאם לנוהל החדש, דירגה ועדת המכסות את הבקשות על פי התחייבות המציע למחיר מקסימום לצרכן של קילוגרם בשר טחון טרי, המהווה את נתח השוק הפופולרי ביותר  בתחום הבשר הטרי.

דירוג  הזוכים במכרז, נקבע בהתאם לקירבה של מחיר המקסימום לצרכן שהגישו המציעים, למחיר המקסימום לצרכן עליו המליצה הוועדה.

כך, שככל שהמחיר לקילוגרם בשר טחון טרי,  שהגיש המציע היה נמוך יותר וקרוב יותר למחיר המקסימום עליו המליצה הועדה, כך הדירוג של המציע היה גבוה, וכך יכול היה לקבל חלק גדול יותר מן ההקצאה אותה ביקש.

שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן; “אנו פועלים להעמיק את התחרות ולהביא להוזלה נוספת של מחירי הבשר הטרי לצרכנים. “פתחנו שוק ריכוזי ויקר ליבוא של מגוון ספקים, הוזלת מחירים ויצירת תחרות, לה אנו מחויבים!

אני קורא לצרכנים; וודאו שאינכם משלמים מחירים הגבוהים יותר מאלו להם התחייבו הזוכים במכרז“.

║יושב ראש ועדת מכסות; מאז הופעלו מכסות היבוא הפטורות ממכס לבשר טרי, חלו שינויים ב’שוק הבשר הטרי’

השיטה החדשה שהופעלה על ידי ועדת מכסות השנה, מציבה רף עליון למחיר שהקמעונאים והיבואנים, יוכלו לגבות מן הצרכן הרוכש בשר טחון טרי.

בפועל, אנו צופים שהמחירים של בשר טחון טרי, יהיו אף נמוכים יותר מרף זה, בזכות מבצעים שמפעילות הרשתות ולאור התחרות הגוברת בשוק”.

יאיר שירן, יושב ראש ‘ועדת מכסות’ מציין, כי מאז הופעלו מכסות היבוא הפטורות ממכס לבשר טרי, חלו שינויים משמעותיים ב’שוק הבשר הטרי‘; “הוזלת מחירים לצרכן בשיעור ממוצע של כ-6%, הגברת התחרות בשוק באמצעות כניסת ספקים חדשים ושחיקת מעמדם של שני הספקים המקומיים הדומיננטיים ששלטו בלמעלה מ-80% מן השוק עד לפני כשנתיים וחצי וכן גידול של כ-20% ב-צריכת הבשר הטרי, על חשבון שחיקה משמעותית ב-צריכת בשר מיושן, בשר קפוא ו-בשר מעובד”.

יאיר שירן, מוסיף, כי; “ועדת מכסות שומרת בידיה  הקצאות נוספות של כ-2,500 טון, אשר יחולקו במחצית שנת 2018. הקצאות אלו, יחולקו כאמור באמצע השנה הבאה, על בסיס שיעורי הניצול של ההקצאות שניתנו לזוכים עד  לסוף חודש מאי 2018, ועל בסיס המחירים בפועל לצרכן ,של הזוכים במכרז, במהלך המחצית הראשונה  של שנת 2018″.

להלן שמות הזוכים ומחירי המקסימום לצרכן של 1 קילוגרם בשר טרי טחון, עליו התחייבו;

הזוכה  מחיר מקסימום לצרכן של 1 ק”ג בשר טרי טחון
מעדני גורמה (יוחננוף, מחסני השוק) 35 ₪
רשת רמי לוי 39 ₪
נטו מלינדה (שוק העיר, אושר עד, סטופמרקט, ויתכן גם  לשופרסל) 43 ₪
עוף ירושלים (רשת מגה  ויינות ביתן) 46 ₪
שופרסל 49 ₪

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן