חדשות כאן ישראל חקלאות ישראל

משרד החקלאות: קיבלת חבילת זרעים מחוץ לארץ? אל תפתח אותה

עד כה טרם, התבררו כל הפרטים בנוגע ל'שקיות זרעים' הללו בעולם והמניע לשליחת חבילות מהסוג הזה אינו ברור, משרד החקלאות, כאמור, אינו מסתכן ומתריע; "אם קיבלתם חבילת זרעים מסתורית, יש לדווח ישירות אל 'אגף ההסגר בשירותים להגנת הצומח ולביקורת, משרד החקלאות' זאת כדי להעבירם לבדיקה.
0
0
פרופ' עבד גרה ראש אגף הסגר צמחים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות | רקע: הדמייה של זרעים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פרופ’ עבד גרה

האם “קורונה חקלאית” מתרגשת עלינו ועל העולם? תופעת מוזרה ומטרידה כששקיות של זרעים מסתורית הגיעה למספר מדינות בעולם וגם לידי תושבי מדינת ישראל ואנשי ‘אגף הסגר צמחים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות’ בראשות פרופ’ עבד גרה, ממהרים ומזהירים, כי כל תוצרת חקלאית, לרבות; זרעים, פירות וירקות, הנכנסת לישראל ללא אישור, מהווה סכנה מהוּתית ומיידית ל’חקלאות המקומית’ ולטבע בכללותו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

 אם גם אתם שמעתם על תופעת שקיות הזרעים המסתורית? בחודשים האחרונים, התעוררה סערה סביב שקיות זרעים קטנות המגיעות באמצעות משלוח דואר אל תושבים באקראי.

אותם התושבים לא הזמינו את השקיות הללו, אך הופתעו לגלות הודעה מהדואר, כי מחכה להם חבילה. מן המידע הידוע, עד כה, עולה, כי מדובר ככל הנראה בשקיות המגיעות מ-סין.

תלוּנוּת מסוג זה, נשמעו בעיקר על ידי תושבים מארצות הברית, אנגליה ו-פורטוגל, אך לאחרונה, כנראה שהתופעה גם חדרה אל ישראל.

ייאמר מיד; עד כה טרם, התבררו כל הפרטים בנוגע ל‘שקיות זרעים‘ הללו בעולם והמניע לשליחת חבילות מהסוג הזה, עדיין אינו ברור, משרד החקלאות, כאמור, אינו מסתכן ומתריע, מיד, כי; “אם קיבלתם חבילת זרעים מסתורית, יש לדווח ישירות אל; ‘אגף ההסגר בשירותים להגנת הצומח ולביקורת, משרד החקלאות‘ זאת כדי להעבירם לבדיקה.

אגף דוברות והסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרו באמצעות הגב‘ נועה בן עזרא ומנהלת ניו מדיה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב‘ יעל פרידנרייך לאתר ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מדגישים, כי אין לזרוק את הזרעים או לעשות בהם שימוש.

משרד החקלאות; “הכנסת זרעים שלא אוּשרו, עלולה לגרום לחדירתו של מזיק חדש או גורם מחלה, העלול להרוס ענפי חקלאות שלמים”

משרד החקלאות, חוזר ומדגיש, כי אין להכניס למדינת ישראל או לעשות שימוש בזרעים ובכל תוצרת חקלאית אחרת, ללא האישורים הנדרשים מטעם ‘השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות‘ המוודאים, כי מדובר בתוצרת חקלאית נקייה ממזיקים וממחלות.

חשוב להבהיר, כי רוב המזיקים וגורמי המחלה, למעשה כלל אינם נראים לעין, בדומה לתסמינים העתידים להופיע על הזרעים.

כך הכנסת זרעים שלא אהגנת הצמח והביקורת | לוגווּשרו, עלולה לגרום לחדירתו של מזיק חדש או גורם מחלה, העלול לפגוע בענפי החקלאות המקומיים, מסוגל להרוס ענפי חקלאות שלמים וכן את הטבע בכללותו.

כדי לוודא, כי התוצרת שמגיעה לארץ, אכן עומדת בדרישות היבוּא, עורכים השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, בדיקות ומאשרים את הבקשות המתקבלות על ידי יבואנים או אזרחים, המעוניינים להכניס ארצה תוצרת חקלאית כלשהי.

משרד החקלאות ופרופ’ עבד גרה, עומד בראש השירותים להגנת הצומח, מדגיש, כי קיים איסור מוחלט על הכנסת זרעים, פירות וירקות לתוך שטח מדינת ישראל ללא כל בקרה.

אם קיבלתם את אחת החבילות? צרו קשר עם ‘אגף הסגר צמחים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות’ במספר הטלפון; 050-6241746, או באמצעות כתובות המייל; Arics@moag.gov.il / ofrae@moag.gov.il.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן