חגים, חגי ישראל חקלאות ישראל צרכנות ראש השנה

משרד החקלאות לקראת ראש השנה מחיר הדבש לקילו המומלץ עד 34 ₪

על פי נתוני מרבית רשתות השיווק והמזון בישראל, עולה, כי בכל תקופת החג, כלומר; במהלך ארבעת השבועות שלפני ערב ראש השנה,ישנה ירידה של כ-21.2% במחיר הממוצע של הדבש ביחס למחירו בממוצע השנתי ◄ כמו כן, המחיר המשתלם ביותר שמציעות רשתות השיווק לקילוגרם של 'דבש' הוא בתקופה של שלושה שבועות ושבועיים לפני ערב החג.
0
0
מחזיק דבורה בקצות אצבעותיו | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
דבורה בקצות אצבעותיו

גם השנה לקראת ראש השנה ה’תשפ”א, מפרסם היום (רביעי, י”א אלול תשע”ט) משרד החקלאות את מחיר הדבש המומלץ לצרכן, לטובת הפחתת יוקר המחייה; עד 34 ₪ לקילוגרם דבש. משרד החקלאות, גם בדק השנה, לקראת ראש השנה, בדומה לשנה שעברה את מחירי הדבש ברשתות השיווק השונות ומפרסם את מחיר הדבש המומלץ לצרכן בישראל לטובת הפחתת יוקר המחייה עתה גם מחירו נחשף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מניתוח מחירים שנערך במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, עולה, כי מחיר מומלץ בתקופת החגים לצרכן לקילוגרם דבש, יהיה עד 34 ₪. בדרך כלל הדבש נמכר באריזות קטנות יותר מ- 1 לקילוגרם  ועל הצרכן לבחון האם המחיר המומלץ בשבילו הוא לפי מפתח של עד 34 ₪ לקילוגרם.

על פי נתוני מועצת הדבש, הוא מתוק, נחשב לבריא וסגולותיו המרפאות הולכות לפניו, במהלך השנה כולה, צורכים הישראלים כ-5,000 טון דבש. הישראלי הממוצע צורך בשנה כ-600 גרם דבש, מתוכם כ-150 גרם בתקופת ראש השנה.

כ-23% מהתצרוכת השנתית של דבש נצרכת במהלך ארבעת השבועות הקודמים לערב ראש השנה.

לפי הניתוח של כלכלני משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רבע מכמות הדבש הכללית, נמכרת בארבעת השבועות לקראת החג, בשנת 2018, נמכרו 22.9% מהכמות השנתית הנמכרת של דבש במהלך החודש שלפני ערב החג.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה באמצעות מר ישראל סרנגה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי על פי נתוני מרבית רשתות השיווק והמזון בישראל, עולה, כי בכל תקופת החג, כלומר; במהלך ארבעת השבועות שלפני ערב ראש השנה,ישנה ירידה של כ-21.2% במחיר הממוצע של הדבש ביחס למחירו בממוצע השנתי.

כמו כן, המחיר המשתלם ביותר שמציעות רשתות השיווק לקילוגרם של ‘דבש’ הוא בתקופה של שלושה שבועות ושבועיים לפני ערב החג.

מחיר הממוצע השבועי לקילוגרם דבש במהלך ארבעת השבועות הקודמים לערב חג (רשתות דיסקאונט);

מספר שבועות לפני ערב ראש השנה  2017 2018
ארבעה שבועות 36.90 33.98
שלושה שבועות 35.02 32.61
שבועיים 34.82 31.99
שבוע 36.06 35.59

*מקור הנתונים: מאגר מידע “סטורנקסט”.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן