בעלי חיים חקלאות ישראל ל"ג בעומר מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ סביבה | אקולוגיה רשויות מקומיות

משרד החקלאות: אל תדליק מדורה ואם כן במרחק משדה חקלאי ויער

משרד החקלאות מפרסם לרגל חג לג בעומר, הקרב ובא, המלצות לשמירה על חקלאות, בעלי החיים, סביבה ובריאות; יש 'לגדר את המדורה' כדי למנוע התפשטות של האש וכמובן, למנוע התקרבות למדורה, תוך סיכון מיותר של חיי אדם. ל"מדליקים" יש להקפיד על 'אש נמוּכה ורגוּעה' וכן, לקראת הדלקת המדורה, שימו לב לכיוון הרוח הנושבת בשטח, משום שרוּח חזקה, עלולה להוביל אל התפשטוּת המדוּרה, מצב שבוודאי אתם רוצים להימנע ממנו.
0
0
מדורת לג בעומר | צילום ארכיון: עמוס בן גרשום, לשכת הפרסום הממשלתית | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
מדורת לג בעומר

לצד ההילולות ותפוחי האדמה, סימן ההיכר של חג לג בעומר, הוא גם מנהג של הדלקת מדורות, לא מצווה ואשר יחול בשבוע הבא (יום רביעי, י”ז אייר ה’תשפ”ב, משעות ערב ה-18 במאי, עד ערב יום חמישי ה-19 במאי) בשנים האחרונות עיריות ורשויות מקומיות רבות, החלו מעודדות את תושביהן להחליף את המנהג בפעילות בדרכים שונות ובטוחות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

גם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הצטרף אל הקריאה ההולכת וגוברת בציבור להימנע ככל הניתן מ’הדלקת מדורותוממליץ לציין את חג לג בעומר באופן ערכי וחינוכי יותר.

אם בכל זאת אתם “מתעקשים” ובחרתם להדליק מדורה ללג בעומר, החליט גם משרד החקלאות ל”התעקש” ולהניח בפניכם מספר המלצות אשר אמורים לצמצם, ככל הניתן את הפגיעה ב-חקלאות, בעלי החיים, סביבה וה-בן אדם.

וודאו, כי אתם רחוקים משטחים ומ-שדות חקלאיים, יערות ואזורים מרוּבי צמחייה. במקומות אלו התלקחות של האש, עלולה להוביל לשריפה מסוכנת ופגיעה קשה בשטחי חקלאות ובשטח בכלל.

אנשי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, קובעים, כי; המדורות פוגעות גם בקרקע וגורמות להקטנת יכולת הספיגה של המים בה ולכן, היא עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לקרקע והפיכתה עד כדי ללא פורייה.

מומלץ, כי תתמקמו ב”שטחים פתוחים” המותאמים ומותרים ל’הדלקת מדורות‘.

כלומר, הרחק מ”עשבייה יבשה” או ‘צמחייה חקלאית‘ וכן רצוי לבחור מקום בו מודלקות מדורות בכל שנה ולא באזור חדש.

מאד חשוב ואפילו יותר הכרחי לזכור, כי יש ‘לגדר את המדורה‘ כדי למנוע התפשטות של האש וכמובן, למנוע התקרבות למדורה, תוך סיכון מיותר של חיי אדם.

יש להבעיר את המדוּרה מענפים טבעיים ולא מעץ וענפים הנמצאים ב-אתרי הבנייה, עץ מעוּבד ותעשייתי (פורמייקה, לכה ועוד כאלה) הפולטים אל האוויר שאנו נושמים ‘חומרים המסוכנים לבריאות האדם‘.

אנשי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מדגישים ומזהירים, כי לא להוסיף למדורה; ניירות, פלסטיק, ניילון, חומרים דליקים ו-דלקים למיניהם ו’פסולת חקלאית‘ מכל סוג, כי אלו אינם תורמים למדורה וגם מזהמים את הסביבה.

משרד החקלאות: לבעלי החיים, גם לאחר כיבוי המדורה, אזור האש, עלול לגרום לכוויות לרגליהם החשוּפות.

ל”מדליקים” יש להקפיד על ‘אש נמוּכה ורגוּעה‘ וכן, לקראת הדלקת המדורה, שימו לב לכיוון הרוח הנושבת בשטח, משום שרוּח חזקה, עלולה להוביל אל התפשטוּת המדוּרה, מצב שבוודאי אתם רוצים להימנע ממנו.

בסיום האש, הילולות, תפוחי האדמה, של חג לג בעומר, יש לכבות את המדורה ממש ביסודיות, כדי למנוע נזק והתקלחוּת מחוּדשת של האש, תשפכו כמה שיותר מים ואדמה על המדורה. המתינו לרגע בו לא יישאר שום דבר בוער.

זאת ועוד; תדאגו לאמצעי כיבוי בקרבת המדורה מבעוד מועד. במשרד החקלאות, ממליצים, להרחיק ‘בעלי חיים’ מהאש ולמקפידים שלא להביא כלל את בעלי החיים אל סביבת המדורות.

מעבר לסכנה הברורה והמיידית, עולה כי המדורה לא בריאה להם למערכת הנשימה, כפי שאינה בריאה עבורנו בני האדם.

במשרד החקלאות, ממליצים, לדאוג גם לבעלי החיים, כי לאחר כיבוי המדורה, אזור האש, עלול לגרום לכוויות לרגליהם החשוּפות.

כאמור, המדורות גורמות לזיהום אוויר גבוה מן הרגיל, פגיעה באקלים ופגיעה בחיי אדם עקב פליטת פחמן דו חמצני ו-חומרים מסכנים הגורמים להתחממות כדור הארץ.

המדורות פוגעות גם בקרקע וגורמות להקטנת יכולת הספיגה של המים, עלייה בטמפרטורה, שינוי לחוּת ועוד.

אם אתם חייבים להדליק מדורות, הקפידו על ההנחיות המוזכרות לעיל, השתדלו לאחד מדורות על מנת לצמצם כמה שאפשר את הפגיעה. אבל רצוי להימנע ממדורות, לחלוטין!

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן