חדשות חינוך מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ רעידת אדמה רשויות מקומיות

משרד החינוך פותח בשבוע החירום הארצי לתרחיש רעידת אדמה

"שבוע החירום לאומי בסימן רעידת אדמה"ף משרד החינוך, המתרגל התמודדות עם תרחיש של 'רעידת אדמה' כפוף למגבלות 'מגיפת הקורונה' כחלק מתוכנית העבודה השנתית של המשרד. בתרגול של התמודדות עם תרחיש של 'רעידת אדמה', יציאה מהמבנה למרחב פתוח וכן, בדיקה של מערכת ההתרעה לרעידת אדמה במוסדות החינוך ◄ התלמידים, יעסקו בכללי ההתנהגות הנדרשים ברעידת אדמה ויתרגלו יחד עם צוותי החינוך וצוותי החרום הבית ספריים, יציאה מהמבנה לשטח פתוח.
0
0
שר החינוך יואב גלנט ברקע: תרגיל התגוננות מפני רעידת אדמה וצונאמי | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
שר החינוך יואב גלנט

“היערכות מערכת החינוך לחירום היא חיונית ובעלת חשיבות עליונה. היא נועדה להקנות לתלמידים ולצוותי החינוך ידע וכלים להתמודדות נכונה בעתות של משבר, ולהבטיח את מוכנותה של המערכת למצבים של אי וודאות באמצעות מנגנוני תרגולת ועבודה מוסדרת” – כך אמר היום שר החינוך וחבר הכנסת אלוף במילואים מר יואב גלנט.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דברי השר גלנט באו על רקע פתיחתו של “שבוע החירום הארצי” של משרד החינוך המתקיים מדי שנה בהובלת משרד החינוך ובשיתוף פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

משרד החינוך, המתרגל התמודדות עם תרחיש של ‘רעידת אדמה’ כפוף למגבלות ‘מגיפת הקורונה’ כחלק מתוכנית העבודה השנתית של המשרד.

בתרגול של התמודדות עם תרחיש של ‘רעידת אדמה’, יציאה מהמבנה למרחב פתוח וכן, בדיקה של מערכת ההתרעה לרעידת אדמה במוסדות החינוך.

התלמידים, יעסקו בכללי ההתנהגות הנדרשים בעת רעידת אדמה ויתרגלו יחד עם צוותי החינוך וצוותי החרום הבית ספריים, יציאה מהמבנה אל שטח פתוח.

היציאה תעשה על ידי הכרזת אות מוסכם במערכת הכריזה או על ידי הפעלתה של “מערכת התרעה מקומית” אשר תשמיע הודעה על התרחשותה של רעידת אדמה.

יצוין, כי עד כה, הותקנו כ- 3,300 בתי ספר במערכת זו, כשמדי שנה מצטרפים עוד כ- 250 מוסדות חינוך.

כי במהלך התרגיל, יושם דגש מיוחד גם על שיתוף הפעולה בין בתי הספר, הרשויות המקומיות ו’פיקוד העורף‘. לרגל ההיערכות לשבוע זה, פיתח משרד החינוך, יחד עם פיקוד העורף סוג של “מערכי שיעור המותאמים לשכבות הגיל השונות”.

המערכים, כוללים; חומרי הסברה, סרטונים ופעילויות במתכונת למידה חווייתית ואינטראקטיבית.

השבוע, מהווה נקודת שיא בהיערכות של מערכת החינוך להגברת מוכנותם של התלמידים ומוסדות החינוך להתנהגות נכונה בעת רעידת אדמה ובשעת חירום בכלל.

דר’ סער הראל; התרגול וההכנות, יתבצעו אך ורק במסגרת הקבוצה או הכיתה הקבועה בהתאם להגבלות.

 דר' סער הראל מנהל מחוז חיפה של משרד החינוך | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ סער הראל

מטעם דוברות משרד החינוך (מחוז חיפה) מסרה הגב’ כרמלה קנר, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוקכי נמסר על ידי מנהל מחוז חיפה של משרד החינוך, דר’ סער הראל; “החל מהיום שני, כ”א באייר התשפ”א, ה-3.5.2021) ייערך בשבוע הקרוב “שבוע החירום לאומי בסימן רעידת אדמה” בכל בתי הספר וגני הילדים בארץ, אשר במהלכו, יתרגלו הילדים התנהלות נכונה בעת רעידת אדמה.

שבוע החירום המתקיים במוסדות החינוך, מאפשר לתלמידים לתרגל את הנחיות ההתגוננות מפני רעידת אדמה ו’צוּנַאמי‘ (מיפנית; 津波 – גל בנמל, “צו”=נמל ו”נאמי“=גל, בעברית: נחשול רעש).

מדובר בתופעה של גלי ים ענקיים המתפרצים בעוצמה רבה אל חוף הים.

השנה, שבוע החירום, יתקיים בהתאם להגבלות על הלימודים בתקופת הקורונה ובהתאם לאורחות חיים והמתווה.

בשל כך, התרגול וההכנות, יתבצעו אך ורק במסגרת הקבוצה או הכיתה הקבועה בהתאם להגבלות.

היחידה לביטחון במחוז חיפה של משרד החינוך, שלחה חומרים מסודרים לבתי הספר לאופן שבו יתקיים התרגיל (נא לפעול על פי ההנחיות).

ברצוני להודות לאגף הביטחון במחוז חיפה ולאחל בהצלחה” סיכם מנהל מחוז חיפה של משרד החינוך, דר’ הראל. 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן