חינוך

משרד החינוך: הסדרת פעילויות החוץ של המכינות תוקם ועדה

'ועדה להסדרת פעילויות החוץ של המכינות' תורכב מנציגי משרד החינוך, בשיתוף עם משרד הביטחון ו'מועצת המכינות הקדם צבאיות' בראשות מנכל משרד החינוך מר, שמואל אבואב, תפעל בעקבות אסון השיטפון בערבה ◄ 'המכינות הקדם צבאיות' מהוות אבן שואבת לפעילות ציונית, יהודית ודמוקרטית בקרב הדור הצעיר, מחזקות את אהבת הארץ ומטפחות את העתודה של הפיקוד הצבאי ושל המנהיגות בישראל ◄ משרד החינוך: "סוגיית הפיקוח על פעילויות חוץ (לרבות טיולים) לא הוגדרה ב'חוק המכינות הקדם צבאיות' ובתקנות שתוקנו לחוק בשנת 2009". 
0
0
מנכל משרד החינוך, שמואל אבואב, ברקע: אסון נחל צפית
מנכל משרד החינוך, שמואל אבואב, ברקע: אסון נחל צפית

משרד החינוך, הודיע אמש (מוצאי שבת, י”ג באייר התשע”ח) כי בעקבות אסון נחל צפית (“אסון השיטפון בערבה”) יקים ועדה ל’הסדרת פעילויות החוץ של המכינות’ בשיתוף עם משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, אסון נחל צפית או אסון השיטפון בערבה, אירע ב-26 באפריל 2018 בנחל צפית כשהתלמידים הצעירים שיצאו לטיול גיבוש בנחל, נקלעו בדרכם, לפתע, אך חרף כל ההתראות לשיטפונות באזור לשיטפון עז מאד בעיצומו של פרק גשם חריג בעצמתו לעונה הנוכחית האביב.

נחל צָפִית (או בשמו בערבית; ואדי אלמֻראקאבּ) אפיק נחל בצפון רכס חצרה ליד מצד תמר ומעלה תמר, מדרום לים המלח. אורכו כ-25 קילומטר.

אפיקו של נחל צָפִית מתחיל ליד הר חצרה, יורד בתחילת דרכו צפונה ואז מזרחה אל הערבה הצפונית. בחלקו העליון נובע מעיין עין צפית. הנחל, יורד במפל גבוה ומספר מפלים נמוכים יותר, אל חלקו התחתון, עד שפך הנחל לנחל צין.

באסון השיטפון בערבה בנחל צָפִית, נספו בו 9 נערות ונער אחד, תלמידי ‘המכינה הקדם-צבאית בני ציון’ שלוחת תל אביב ומועמדים ללימודים במכינה.

במשרד החינוך, הבינו, כי לנוכח האסון הקשה, שבמהלכו נהרגו עשרה נערות ונערים, נדרש טיפול מעמיק ויסודי בהסדרת פעילויות החוץ של המכינות לצורך המשך פעילותן.

מינהל דוברות והסברה, של משרד החינוך, מסר באמצעות עמוס שביט לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; אי לכך, הועדה ל’הסדרת פעילויות החוץ של המכינות’ תיבחן מיסודם של נהלים ופיקוח בנושא, בדגש על טיולים ברחבי הארץ, כדי שאלה, יתקיימו מעתה באופן מסודר ובטוח.

 המכינות הקדם צבאיות מהוות אבן שואבת לפעילות ציונית, יהודית ודמוקרטית בקרב הדור הצעיר

המכינות הקדם צבאיות מתוקצבות כיום, על ידי משרדי החינוך והביטחון, כאשר כל אחד מתקצבם בשיעור של 50%.

עם זאת, מדגישים במשרד החינוך, כי סוגיית הפיקוח על פעילויות חוץ (לרבות טיולים) לא הוגדרה ב‘חוק המכינות הקדם צבאיות’ ובתקנות שתוקנו לחוק בשנת 2009.

ל’מכינות הקדם צבאיות’ חשיבות ערכית וחינוכית ראשונה במעלה ויש לפעול לשמירה על פעילותן.

במשרד החינוך, מציינים שמאז שנוסדו לפני 25 שנים ‘המכינות הקדם צבאיות’ מהוות אבן שואבת לפעילות ציונית, יהודית ודמוקרטית בקרב הדור הצעיר, מחזקות את אהבת הארץ ומטפחות את העתודה של הפיקוד הצבאי ושל המנהיגות בישראל.

צוותי המשרדים ומועצת המכינות הקדם צבאיות, מתייחדים עם משפחות הנספים והפצועים הצעירים בטיול הגיבוש של מכינת בני ציון, בשעתן הקשה ומבטיחים שימשיכו ללוות אותן ככל שיידרש בהמשך הדרך.

 מכינה קדם-צבאית

מכינה קדם-צבאית – מוגדרת בחוק; “מסגרת חינוכית המיועדת בעיקרה למיועדים לשירות ביטחון ולמתגייסים לצבא, ושמטרותיה הכנת החניכים והחניכות לשירות מלא בצבא הגנה לישראל וחינוך למעורבות חברתית ואזרחית”.

בני הנוער המצטרפים אל המכינה, דוחים את שירותם ומתגייסים לצבא ההגנה לישראל,  כ-שנה מאוחר, משאר בני ובנות השנתון הגיוס.

המכינה הקדם צבאית הראשונה; “בני דוד” הוקמה בשנת 1988. בשנת 2008, הוסדרה פעולתן של המכינות ב”חוק המכינות הקדם–צבאיות, התשס”ח-2008“.‏

בשנת תשע”ו, התקיימו 52 מכינות קדם צבאיות מוכרות, בהן השתתפו כ-2,750 תלמידים ותלמידות בשנה א’ ועוד כ-650 תלמידים ותלמידות בשנה ב’.

עוד בהרחבה על מכינות הקדם צבאיות’. ובאתר מועצת המכינות הקדם צבאיות – ארגון הגג של המכינות הקדם צבאיות הציוניות בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן