חדשות חינוך ירכא | يركا

משרד החינוך – אלה כל בתי הספר האפקטיביים ביותר לשנהל תשעט

288 חטיבות עליונות, נבחרו על הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים, הגמול למורים הזוכים יגיע לכדי 8,451 ₪ ◄בין המדדים; מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצהל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור ◄ ברשימה, בית ספר שזכה 7 שנים ברציפות; 'על יסודי למדעים דרכא' שב-ירכא ◄התגמול, ניתן בין היתר לבתי הספר, שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר ביחס לשנה הקודמת.
0
0
הרב רפי פרץ, שר החינוך | רקע: הדמיית אחת מכיתות בתי הספר העל יסודיים האפקטיביים ביותר | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
הרב רפי פרץ, שר החינוך

משרד החינוך פרסם בהודעה לתקשורת אמש (רביעי, כ באב התשע”ט) את רשימת 288 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשעט בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר, הללו, התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע”ח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים, יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,169 ₪ לכ-8,451 ₪, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה “עוז לתמורה“.

בשנת הלימודים הנוכחית, נכללו בסך הכל 721 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף ומתוכן 288 חטיבות, זכו בתגמול.

66% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 18% ממלכתי-דתי, 9% מהחינוך הערבי, 3.5% מהחינוך החרדי, 2.5% מהחינוך הדרוזי, ו-1% מהחינוך הבדואי.

החטיבות העליונות, שזכו בתגמול, הן בפריסה ארצית, בכל המחוזות, בעיירות, בקיבוצים ובמושבים, במרכז ובפריפריה, חלקן בבעלות הרשויות המקומיות, וחלקן בבעלות רשתות החינוך או שהן עצמאיות.

לאורך 7 השנים האחרונות, מאז תחילת המיזם, זכו 755 חטיבות עליונות בתגמול (58%), לפחות  פעם אחת, מתוך  החטיבות הרלוונטיות לחישוב.

חטיבה עליונה (חטע) אחת זכתה 7 שנים ברצף, 5 חטיבות עליונות זכו 6 שנים  (0.7%), 40 חטיבה עליונה, זכו 5 שנים (5.60%), 112 חטיבה עליונה, זכו 4 שנים (15.6%), 186 חטיבה עליונה, זכו 3 שנים (25.9%), 187 חטיבה עליונה, זכו שנתיים (26.0%), 187 חטיבה עליונה, זכו פעם אחת (26.0%).

מנהלת האגף העל יסודי במשרד החינוך, דסי בארי, אמרה; “התגמול הדיפרנציאלי הוא אות לעבודה משותפת של חדרי המורים, לשיפור המדדים הערכיים והלימודיים יחד.

מנהיגי החינוך וצוותי המורים הוכיחו עשייה חינוכית בעלת משמעות תרומית, ואפקטיביות בית ספרית ב”חוללות שינוי“.

הודות לעשייה החינוכית המפוארת של בתי הספר, אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות חינוך שמצטרפים למעגל הזוכים.

אני מודה למנהלים ולצוותי החינוך ומברכת אותם על עמלם, ומאחלת להם המשך הצלחה“. סיכמה מנהלת האגף העל יסודי במשרד החינוך, הגב‘ בארי.

█  שר החינוך, כב’ הרב רפי פרץ; “הנחתי, כי הנושא השנתי שילווה במערכת השנה, יהיה בסימן; ‘הערבות ההדדית'”.

מטעם דוברות של משרד החינוך הגב’ ענתי מנשורי, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ את פירוט המדדים וגמול הכספי;

הישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים;

שיעור הגיוס לצהל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה.

חישוב המדדים הערכיים-חברתיים, נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים;

ההישגים לאור הישגי מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית (מֵיצָב) בכיתות חטיבת ביניים (חטב) אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

חלוקת הגמול בין בתי הספר;

  • רמה 1 (72 חטיבות עליונות) – 8,451.18 ₪,
  • רמה 2 (72 חטיבות עליונות) – 6,338.38 ₪,
  • רמה 3 (72 חטיבות עליונות) – 4,225.59 ₪,
  • רמת 4 (72 חטיבות עליונות) – 3,169.19 ₪.

אל רשימת בת-הספר שעברו את תנאי הסף ונכללו בחישוב לבדיקת זכאות.

אל הסבר על התגמול הדיפרנציאלי.

█  מנכל משרד החינוך, מר שמואל אבואב; “העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות”.

בהתייחסותו ל-288 חטיבות עליונות (בתי הספר האפקטיביים ביותר לשנת הלימודים תשעט) נבחרו על הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים, אמר שר החינוך, כב’ הרב רפי פרץ, כי; “עם כניסתי לתפקיד הצהרתי, כי אחד מהיעדים המרכזיים שאוביל במערכת החינוך הוא נושא ה’ערכים‘. אני רואה בהם את היסוד שבונה חוסן של חברה.

אני רואה בערכי השליחות והמנהיגות, אהבת האדם, התרומה לחברה ולמדינה ‘ערכים מובילים’. לאור זאת, הנחתי, כי הנושא השנתי שילווה במערכת השנה, יהיה בסימן; ‘הערבות ההדדית’.

למערכת החינוך, יש תפקיד חשוב בעיצוב פני החברה, ואני רואה באנשי החינוך, מנהלים ומורים, את עמוד האש שמוביל את המשימה החשובה הזו.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות, כדי להודות למנהלים ולמורים שזכו בפרס. ההישגים שלהם ראויים לכל הוקרה והערכה. ישר כח!“.

מנכל משרד החינוך, מר שמואל אבואב, אמר; “החינוך לערכים הוא אחד מהנדבכים הגדולים והחשובים שמערכת החינוך מקדמת.

העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות.

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נערות ונערים שלוקחים חלק פעיל בתוך החברה, מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים או לקשישים ולמשפחות נזקקות.

כל זה לא יכול להתרחש – ללא הרוח והעבודה החינוכית שמובילים יחד המנהלים והמורים. ‘פרס החינוך’ מהווה הזדמנות לעצור ולומר להם; תודה. אני מברך את הזוכים בפרס ומאחל שיעמידו עוד שורה של אנשי חיל כמוהם”.

אל רשימת כל הזוכים אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשעט בתחום הערכי, החברתי והלימודי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן