הריון | לידה | תינוקות חדשות בריאות מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’

משרד הבריאות: אין עדויות להדבקת תינוק בקורונה באמצעות חלב אם

משבר הקורונה (Covid-19) השפיע על האימהות המניקות. משרד הבריאות, פרסם דוח מתוך סקר אינטרנטי שבוצע בזמן סגר הקורונה הראשון (בין התאריכים; 27.4-11.5) במטרה לבחון את ההשפעה של תקופה זו על דפוסי ההנקה ◄ מתוך 638 אימהות לתינוקות עד גיל 6 חודשים, שענו על הסקר, 580 הניקו בעת הקורונה. ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization) וארגונים בינלאומיים נוספים, ממליצים על המשך הנקה גם ב'נשים המאוּמתות' לנגיף קורונה.
0
0
אישה מניקה את תינוקה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אישה מניקה

מומלץ על המשך של ‘הנקה’ גם ב’נשים המאוּמתות’ לנגיף קורונה | Covid-19 – כך ממליץ ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization) וארגונים בינלאומיים נוספים, בישראל, במטרה לבחון את ההשפעה של תקופה זו על דפוסי ההנקה, מתברר מ”דוח מחקר-סקר אינטרנטי” שבוצע בזמן ‘סגר הקורונה הראשון’ (בין התאריכים; 27.4-11.5) כי מתוך 638 אימהות לתינוקות עד גיל 6 חודשים, שענו על הסקר, 580 הניקו בעת הקורונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אנשי משרד הבריאות באגף התזונה, מחלקת אם וילד והסיעוד בבריאות הציבור בשירותי בריאות הציבור, ממהרים ומציינים, כי ישנן מגבלות מחקר-סקר זה, שנערך ב‘פורמט אינטרנטי’ מתאריך 20.04.27 ועד תאריך 20.05.11.

זאת ועוד; ישנה הטיית בחירה מעצם היותו סקר אינטרנטי, כיוון שהמשיבות הן בעלות ‘גישה אינטרנטית’. כמו כן, הסקר הועלה לקבוצות פייסבוק שונות שלא כל האימהות חברות בהן, יכולה להיווצר הטיית בחירה נוספת בסוג מאפייני הנשים שנמצאות בקבוצה.

כמו כן , שכיחות הנשים בעלות תואר שני ומעלה בסקר זה, גבוהה משכיחות הנשים באוכלוסייה. אין פילוח למצב סוציו אקונומי.

את מחקר-סקר השפעת משבר הקורונה על הנקה, ערכו; דר’ מורן בלייכפלד מגנאזי, גאיה סרטנה, דר’ דינה צימרמן, עינת אופיר, רוית ברוך, פרופ’ רונית אנדוולט.

מסיכום ודיון מן הממצאים ניתן ללמוד, כי משבר הקורונה, השפיע על האימהות המניקות. לחלקן המשבר, תמך בהנקה והן האריכו את משך ההנקה ולחלקן המשבר, גרם להפחית או להפסיק להניק.

עורכי הסקר-מחקר, קובעים, כי להנקה, חשיבות רבה ועלינו לפעול במספר מישורים על מנת לתמוך בנשים שבחרו להניק ולמנוע הפחתה והפסקה על רקע תחושה של חוסר וודאות לגבי העתיד, חוסר ביטחון כלכלי, חוסר תמיכה מהמשפחה המורחבת וזמינות לא מספקת של ייעוץ הנקה לחלק מן הנשים.

משרד הבריאות: ההמלצות מתייחסות למספר היבטים כפי שעלה מתוך הסקר-ההיבט הכלכלי, החברתי והנפשי ומתן ייעוץ מספק.

יש לידע את הנשים על השירותים הניתנים בתחום של הדרכה וייעוץ הנקה במערך הציבורי.

מתוך המניקות בתקופה זו; 15% דיווחו, כי בחרו להמשיך להניק מעבר לזמן שתכננו ואילו 8%, דיווחו, כי הפחיתו בתדירות הנקה או הפסיקו להניק בעקבות משבר.

מספר סיבות הניעו את הנשים שבחרו להמשיך להניק מעבר לזמן שתכננו, דיווחו על מספר סיבות לכך; 70% דיווח, כי הסיבה לכך קשורה להבנה ש-הנקה מגנה בפני זיהומים, 66% עקב פניות וזמינות גבוהה יותר בבית, כש-33% דיווחו, כי ה’הנקה מרגיעה‘ אותן ו- 14% הנשים בעקבות שיקול כלכלי.

אישה מניקה את תינוקה, יש להניק תוך עטיית מסיכה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מניקה

לעומת זאת, עולה, כי הנשים, אשר הפחיתו ב‘תדירות ההנקה’ או הפסיקו דיווחו על סיבות אחרות, כגון; 65% דיווחו, כי הסיבה לכך, קשורה לחוסר פניות עקב נוכחות ילדים נוספים בבית, 34% בעקבות מתח וחרדה, ו-27% בעקבות ירידה במצב רוח ו-7% בעקבות צורך ב-ייעוץ הנקה.

ממצאים אלו שופכים אור על ההתמודדות העכשווית בעת מגפת הקורונה בתחום ההנקה והאתגרים העומדים בפני האימהות ועוזרים לקובעי המדיניות לתעדף את הפעולות הדרוּשות על מנת ל‘קדם הנקה’ בתקופה זו ובעתיד.

אחת ההמלצות החשובות בדוח של אנשי משרד הבריאות ב-אגף התזונה, מחלקת אם וילד והסיעוד בבריאות הציבור בשירותי בריאות הציבור שבוצע בזמן סגר הקורונה הראשון (בין התאריכים; 27.4-11.5) הבוחן את ההשפעה של תקופה זו על דפוסי ההנקה, היא כי יש להגביר את הפעולות לפרסום השירותים הקיימים בערוצים השונים.

כל זאת, כדי לידע את הנשים על השירותים הניתנים בתחום של הדרכה וייעוץ הנקה במערך הציבורי, כולל; יועצות הנקה ב-טיפות חלב, יועצות הנקה ב-מוקד טיפת חלב, ייעוץ הנקה דרך הקופה המבטחת ו ייעוץ הנקה דרך בתי החולים ועוד.

משרד הבריאות המלצות להנקה בתקופת הקורונה;

להדבקת תינוק בקורונה באמצעות חלב אם – עד כה, אין עדויות.

ארגון הבריאות העולמי(World Health Organization וארגונים בינלאומיים נוספים, ממליצים על המשך הנקה גם ב’נשים המאוּמתות‘ לנגיף קורונה.

בארצות רבות, כדוגמת; ארצות הברית, צרפת, בריטניה, אוסטרליה, איטליה, מומלץ לנשים שהובחנו “מאומתות” להניק.

היות ש’הנקה‘ מהווה מגע קרוב, אשר באמצעותו עלול נגיף הקורונה, לעבור באמצעות חשיפה של התינוק להפרשות מדרכי הנשימה של האם או ממגעה, משרד הבריאות, ממליץ, כי יש להניק תוך עטיית מסיכה והקפדה על היגיינה.

אל; השפעת משבר הקורונה על ההנקה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן