חדשות כסף מדבר קהילה קורונה | Covid-19

משפחות נזקקות, 8 מלשח ו-6.5 מלשח למיגון צוותי מוסדות רווחה

ועדת העזבונות ותרומות המנוהלים על ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, הקצתה סך של 8,000,000 ₪ לסיוע למשפחות נזקקות להספקת תווי קניה לרכישת מזון באמצעות משרד הרווחה ◄ כן, החליטה הוועדה להקצות סך של 3,500,000 ₪  למימון ציוד מיגון וחיטוי לאנשי הצוות במוסדות רווחה ◄ משפחות נזקקות. כספים אלה מתווספים לסך 17 מיליון ₪ שהוקצו בשבוע שעבר למוסדות הרפואיים ברחבי הארץ על ידי הוועדה לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות.
0
0

ועדת העזבונות’ ו’הוועדה לחלוקת כספים’ שנפסקו כ-סעד לפי חוק ‘תובענות ייצוגיות’ הודיעה היום (ראשון, ד’ בניסן התש”פ) כי בעקבות התפרצות ‘נגיף הקורונה’ החליטו וועדת העיזבונות וקרן התובענות הייצוגיות במשרד המשפטים על הקצאת 8 מיליון שקלים למשפחות נזקקות ו- 6.5 מיליון שקלים למיגון צוותים במוסדות הרווחה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כב' השופטת (בדימוס) שולמית דותן | רקע: איש מבוגר הנזקק לסיוע, אוכל מנת אוכל מהיר | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
כב’ השופטת (דימוס) שולמית דותן

בימים אלה, עם התפשטות נגיף הקורונה ועליית התחלוּאה, החליטו וועדת העזבונות והוועדה לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות בראשות כב’ השופטת (בדימוס) שולמית דותן, להקצות כספים כחלק מן המאמץ הלאומי לטובת סיוע ל-אוכלוסיות נזקקות ולמטרות מיגון וחיטוי מוסדות באמצעות משרד הרווחה ולבקשתו.

הוועדות, פעלו לאיגום משאבים על מנת לייצר ערך נוסף לסיוע במשבר הלאומי. עולה, כי ועדת העזבונות, הקצתה סך של 8,000,000 ₪ לסיוע למשפחות נזקקות להספקת תווי קניה לרכישת מזון באמצעות משרד הרווחה.

כמו כן, החליטה הוועדה להקצות סך של 3,500,000 ₪  למימון ציוד מיגון וחיטוי לאנשי הצוות במוסדות רווחה.

הוועדה לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות, החליטה להקצות סל נוסף של 3 מיליון ₪ למשרד הרווחה לצורך מימון ציוד מיגון וחיטוי לאנשי הצוות במוסדות רווחה.

זאת בהתאם לפסק הדין של בית המשפט המחוזי מרכזת-צ 61580-11-15 ליוטרובניק ואח’ נגד דינמיקה – רשת חנויות תקשורת בעירבון מוגבל (כבוד השופטת הדס עובדיה).

דוברת היחידות המקצועיות של אגף דוברות הסברה ותקשורת, משרד המשפטים הגב’ כרמית אורפז-ימין, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי כספים אלה מתווספים לסך של 17 מיליון שקלים שהוקצו בשבוע שעבר למוסדות הרפואיים ברחבי הארץ על ידי הוועדה לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות.

ועדת העזבונות היא וועדה ציבורית לקביעת ייעודים של עיזבונות ותרומות לטובת המדינה אשר מנוהלים על ידי האפוטרופוס הכללי, במשרד המשפטים.

הוועדה לחלוקת כספים היא ועדה שהוקמה לפי תיקון לחוק תובענות ייצוגיות ומנוהלת על ידי האפוטרופוס הכללי ומקצה כספים בהתאם להחלטות בית המשפט בהליכים השונים.

מחלקת עזבונות לטובת המדינה

הענקת כספים או רכוש אחר למדינת ישראל נעשית בשלוש דרכים עיקריות;
1.    מתנה בחיים (תרומה).
2.    ירושה (עזבון) מכח צוואה.
3.    קרן נאמנות (הקדש) למטרות צדקה מכח שטר הקדש בחיים או צוואה.

מעבר לתועלת המעשית הצומחת למדינה מקבלת כספי מתנות וירושות, עצם עריכת צוואה מסמלת בעיני התורמים או המורישים ביטוי רגשי עמוק לקשר הישיר שלהם עם מדינת ישראל עוד בחייהם, אפילו לאחר הגיעם לאריכות ימים. הממשלה הסמיכה את האפוטרופוס הכללי לייצגה במימוש עזבונות לטובת המדינה ו/או מוסדות המדינה.

כמו כן, בהתאם להחלטת ממשלה כספי העזבונות והתרומות מיועדים למטרות ציבוריות שונות והם אינם חלק מכספי תקציב המדינה.

כספים אלה, מהווים תרומה נכבדה למגזרים החלשים בחברה הישראלית ולתמיכה בנושאים אשר אינם זוכים למימון מספק ב’תקציב המדינה‘.

◄ קרא בהרחבה על מחלקת עזבונות לטובת המדינה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן