חדשות בארץ מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מזג אוויר

משטרת התנועה: הנחיות וכללי בטיחות ב-מזג אוויר סוער מהלילה

אגף התנועה של משטרת ישראל קורא לציבור להתעדכן אודות שינויים בהסדרי התנועה באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110, ובאמצעות כלי התקשורת ◄ בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה, שמספרו 100 ◄ במטרה לסייע לאזרחים ולכלל משתמשי הדרך בכל צורך, אלה הנחיות המשטרה לציבור וכללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער.
0
0
ניצב אלון אריה ראש אגף התנועה של משטרת ישראל ברקע: כביש חלקלק המועד לתאונות דרכים עקב מזג אוויר סוער | צילום: ארכיון משטרת התנועה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ניצב אלון אריה

מזג אוויר הסוער מהלילה (שלישי, כ”ט בכסלו, התשפ”א) ועד ליום רביעי, בו צפויה מערכת חורפית סוערת אשר תשפיע על רוב אזורי הארץ ובעיקר באזור הצפון והחוף. במערכת, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים ולכן אגף התנועה יחידות ארציות של משטרת התנועה, מזהירים, כי, ייתכנו הצפות ושיטפונות במוקדים שונים ברחבי הארץ, קרה ורוחות חזקות שיובילו לגלים גבוהים וסכנה לרחצה בים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, בתחזית ארצית להיום משעות הערב והלילה, צפוי גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים ורוחות חזקות בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף. קיים חשש חמור להצפות לאורך מישור החוף והשפלה.

מחר (יום רביעי) צפויה להתחיל מערכת חורפית סוערת אשר תשפיע על רוב אזורי הארץ ובעיקר באזור הצפון והחוף. במערכת צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים ולכן ייתכנו הצפות ושיטפונות במוקדים שונים ברחבי הארץ, קָרָה או כְּפוֹר ורוחות חזקות שיובילו לגלים גבוהים וסכנה לרחצה בים.

כאמור, באמצעות אגף התנועה של משטרת ישראל בראשות ניצב אלון אריה ראש אגף התנועה של משטרת ישראל, נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל.

כמו כן, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה, יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, כל זאת מתוך מטרה להציל חיים ולאתר נעדרים.

אגף התנועה של משטרת ישראל קורא לציבור להתעדכן אודות שינויים בהסדרי התנועה באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110, ובאמצעות כלי התקשורת.

בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה, שמספרו 100.

היערכות משטרת ישראל למזג האוויר הסוער, כוללת תיאומים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

במטרה לסייע לאזרחים ולכלל משתמשי הדרך בכל צורך, אלה הנחיות המשטרה לציבור וכללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער;

  • מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.
  • הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן, יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים.
  • רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיוצא בזאת וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם וכן לקשור או לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.
  • מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

 הנחיות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך;

  • יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.
  • יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות, בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.
  • כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.
  • יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.
  • יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת, בדגש על שימוש בטלפון הנייד.
  • יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.
  • יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.
  • שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.
  • בטרם הכניסה לרכב; חובה לבדוק, כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק, כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים – כדי לראות ולהראות בהתאם.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן