הביס והכיס חדשות מאזני הצדק

מוקד שירות ומידע טלפוני מערך הפיקוח על אפוטרופוסים; 6107*

מוקד שירות ומידע טלפוני של מערך הפיקוח על אפוטרופוסים יפעל בימים א'-ה' בשעות 08:00-16:00 בטלפון; 6107*, ייתן מענה עבור מידע כללי בנושא אפוטרופסות החל מקבלת צו המינוי בבית המשפט ועד להגשת דיווחים ובקשות שעל האפוטרופוס להגיש במסגרת תפקידו מתוך דאגה לרווחתו של האדם מקבל השירות ולאיכות חייו. בצד תפקידו כמפקח על אפוטרופוסים, מבקש האפוטרופוס הכללי, גם לסייע לאפוטרופסים ולהדריכם כיצד להתנהל כראוי עם דרישות התפקיד החשוב שהם ממלאים.
0
0
עורכת דין סיגל יעקבי, האפוטרופסה הכללית במשרד המשפטים ברקע אנשי מוקד שירות ומידע טלפוני של מערך הפיקוח על אפוטרופוסים | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
עורכת דין סיגל יעקבי

בשעה טובה ומוצלחת. מערך הפיקוח על האפוטרופסים במשרד המשפטים בראשות עורכת דין סיגל יעקבי, האפוטרופסה הכללית והכונסת הרשמית, עולה המערך, עוד כיתה משפר ומנגיש את השירות שלו, כשהחל בימים אלו להפעיל מוקד שירות ומידע הנותן מענה עבור מידע כללי בנושא אפוטרופסות ופועל בימים א’-ה’ בשעות 08:00-16:00 בטלפון; 6107*. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אכן מדובר בבשורה לכל ה’אפוטרופסים‘ אלה שמוּנה להם אפוטרופוס ובני משפחותיהם, שאינם צריכים עוד להגיע פיזית אל לשכות קבלת הקהל.

בהודעה לעיתונות מטעם האפוטרופוס הכללי, נמסר, כי הצורך במינוי אפוטרופוס, יכול להתעורר בשל בעיה כרונית של האדם, או עקב הידרדרות פתאומית.

לרוב, בוחר בית המשפט ב-בן משפחה לשמש אפוטרופוס על אדם קרוב, שאינו מסוגל לדאוג לענייניו בעצמו, באופן זמני או קבוע ובמיעוט המקרים מתמנה תאגיד אפוטרופסות או אפוטרופוס מקצועי.

מצבו של האדם משפיע לא רק עליו אלא גם על כלל הסובבים אותו אשר מתמודדים עם אתגר הטיפול היומיומי, לרוב, בהיעדר הכנה וכלים מתאימים לביצוע התפקיד.

מערך הפיקוח על אפוטרופוסים ב‘אגף האפוטרופוס הכללי’ הוקם במטרה להבטיח שאפוטרופסים, יבצעו את תפקידם כראוי, לפי הדין וההנחיות, ביושר, בהגינות ובתום לב.

זאת, מתוך דאגה לרווחתו של האדם מקבל השירות ולאיכות חייו. בצד תפקידו כמפקח על אפוטרופוסים, מבקש האפוטרופוס הכללי, גם לסייע לאפוטרופסים ולהדריכם כיצד להתנהל כראוי עם דרישות התפקיד החשוב שהם ממלאים.

דוברת היחידות המקצועיות באגף דוברות הסברה ותקשורת, משרד המשפטים, הגב’ כרמית אורפז-ימין, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי המוקד, ייתן מענה עבור מידע כללי בנושא אפוטרופסות החל מקבלת צו המינוי בבית המשפט ועד להגשת דיווחים ובקשות שעל האפוטרופוס להגיש במסגרת תפקידו, ביניהם;

  • הגשת טופס ‘פרטה’ (דוח ראשוני) על ידי אפוטרופוס – הדיווח הראשון שעל אפוטרופוס להגיש לאפוטרופוס הכללי הוא למעשה הצהרת הון ראשונית אודות נכסיו של האדם שבאפוטרופסות, נכון ליום מינויו של האפוטרופוס.
  • הגשת טופס ‘סל מחיה’ על ידי אפוטרופוס – סל מחיה, הינו סל ההכנסות החודשיות הרגילות של האדם אל מול הוצאותיו החודשיות הממוצעות (פירוט הכנסות והוצאות ממוצעות לחודש אחד). שירות זה מאפשר לאפוטרופוס לבקש אישור על תכנון המסגרת התקציבית החודשית הממוצעת של האדם שהוא משמש לו אפוטרופוס בעזרת טופס “סל מחיה” והמסמכים הנלווים.
  • הגשת דוח תקופתי עבור אפוטרופוס לענייני רכוש – לאחר הגשת הפרטה וסל המחיה, על האפוטרופוס להגיש, דוח תקופתי, אחת לשנה, אחת לשנה, או בהתאם למועדים שיקבע האפוטרופוס הכללי. מטרת הדוח התקופתי היא לסייע לאפוטרופוס שהתמנה לנהל את ענייניו הכספיים של האדם ואת רכושו. בנוסף, הגשת הדוח מאפשרת לאפוטרופוס הכללי ולבית המשפט לקיים בקרה על התנהלות האפוטרופוס.
  • השקעת כספים של אדם שמונה לו אפוטרופוס בקרנות האפוטרופוס הכללי – שירות זה מאפשר לאפוטרופוס להשקיע כספים השייכים לאדם שהוא משמש לו אפוטרופוס, בקרנות מיוחדות המנוהלות על ידי האפוטרופוס הכללי.
  • קבלת מידע כללי הדרוש לאפוטרופוס לגבי דרישות התפקיד .
  • קבלת מידע על אופן הגשת תלונה בעניין הקשור לטיפול באדם שמונה לו אפוטרופוס ועוד.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן