חדשות כאן ישראל עיתונות | תקשורת המונים

מועצת העיתונות מזועזעת מהמידע ב’המקור’ בהקלטות תיק 2000

במהלך השמעת הקלטות בתכנית 'המקור' בערוץ 13, תוכנית תחקירים עיתונאיים בהגשת העיתונאי רביב דרוקר והעיתונאי ברוך קרא, נשמעים מוֹזֶס ומר נתניהו, על אופן סיקורו של נתניהו בכלי התקשורת שבשליטת מוזס; “צריכים לנהל את העיתונאים. וזה קל אתה חושב לנהל את העיתונאים? כל אחד טאלנט עם החזה הנפוח שלו? צריך לדעת לעשות את זה. ואף אחד מהבעלים הקודם, מימן לא יודע לעשות את זה, רונלד לא יודע לעשות את זה, עם כל הכבוד למיכל ואבי, הם יודעים לנהל אותם? כי אתה היית צריך לעשות הפוך…◄ מועצת העיתונות והתקשורת בעקבות תקיפתו של כתב "ישראל היום" דניאל סיריוטי על ידי צעירים בקרית אתא; "ההסתה הנמשכת נגד התקשורת היא הגורם לפגיעה פיזית בעיתונאים".
0
0
המוציא לאור והעורך האחראי של העיתון "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוֹזֶס, ברקע: העיתונאי רביב דרוקר, חושף ההקלטות בתכנית "המקור" | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
נוני מוֹזֶס, ברקע: רביב דרוקר

מועצת העיתונות והתקשורת מביעה זעזוע נוכח המידע שנחשף בתכנית “המקור” בהקלטות תיק 2000 – באשר לדרך בה הציע הבעלים העיקרי, המוציא לאור והעורך האחראי של העיתון “ידיעות אחרונות” ארנון (נוני) מוֹזֶס, ממנה עולה מן השיחות בין השניים נכונות להטיית סיקור ומה שהוא קורא “ניהול” של עיתונאים במהלך שיחות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשמע מתחמק מאמירות מפליליות שאינם חד משמעיים, נשמע יריבו, מי שנחשב לאיש החזק של העיתונות בישראל, החשוד כפוף לשימוע, לכאורה, באשמת מתן שוחד, מוֹזֶס, כאיש המחזר על הפתחים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מועצת העיתונות והתקשורת הודיעה היום (ראשון, כ”ח בתשרי התש”פ) כי היא מחזקת את ידי העיתונאים בעיתון “ידיעות אחרונות” ובכל כלי התקשורת בישראל, הדבקים ב’תקנון האתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת’ חרף לחצים וגם אם באים מחדרו של הבעלים/המוציא לאור, מלשכת ראש הממשלה או מלשכות שרים וממשיכים לעשות את שליחותם ומלאכתם העיתונאית נאמנה.

במהלך השמעת הקלטות בתכנית ‘המקור’ בערוץ 13, תוכנית תחקירים עיתונאיים בהגשת העיתונאי רביב דרוקר והעיתונאי ברוך קרא, נשמעים מוֹזֶס ומר נתניהו, על אופן סיקורו של נתניהו בכלי התקשורת שבשליטת מוזס; “צריכים לנהל את העיתונאים. וזה קל אתה חושב לנהל את העיתונאים? כל אחד טאלנט עם החזה הנפוח שלו? צריך לדעת לעשות את זה.

ואף אחד מהבעלים הקודם, מימן לא יודע לעשות את זה, רונלד לא יודע לעשות את זה, עם כל הכבוד למיכל ואבי, הם יודעים לנהל אותם? כי אתה היית צריך לעשות הפוך…”.

דובר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מר אמיר רוזנבליט, מסר לאתרכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בהודעת מועצת העיתונות והתקשורת, כי מדובר בלחצים, גם במציאות של העיתונאים באשר לביטחון תעסוקתי, פוחת ב-מקצוע העיתונות.

מנכל מועצת העיתונות והתקשורת העיתונאי מוטי רוזנבלום אשר התייחס היום אחר הצהריים לדברים אמר; “אני מקבל תגובות רבות.

גם מפנים אלי את השאלה איפה הייתם כל השנים כמועצת העיתונות בישראל לנוכח הדברים העולים באשר למעמד העיתונאי ומוציאים לאור כעורכים ראשיים.

אנו מוצאים ‘הודעות לעיתונות’ רבות שאין זוכות לתהודה רבה בקרב העיתונות באשר לאתיקה העיתונות וחשיבותה למקצוע ובכל הנושאים הנוגעים לעיתונות בארץ, אני מבין את הטענה שיכולים “לנזוף” בנו אבל חוץ מלהוציא הודעות לעיתונות ולגנות חריגות באתיקה העיתונות כשהן נחשפות, נאמר את האמת – אין לנו שיניים

לדעתי הכל התחיל בקיומם של הסכמי עבודה אישיים בין המוצאים לאור ולבין העיתונאים לאור המצב לדעתי, אין מנוס אלא ליצור מצב בו צריך להביא לחיזוק ארגוני העיתונאים…”.

█ מועצת העיתונות והתקשורת: ההסתה הנמשכת נגד התקשורת היא הגורם לפגיעה פיזית בעיתונאים

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, מסרה הערב (א’), רואה בחומרה רבה את תקיפתו בשבת של כתב “ישראל היום” העיתונאי דניאל סיריוטי על ידי קבוצת צעירים בעיר קרית אתא. ככל הנראה, באה התקיפה בשל היותו של סיריוטי, איש תקשורת אשר על מכוניתו הייתה מדבקת ‘עיתונות’ המציינת זאת.

מועצת העיתונות והתקשורת שבה ומתריעה, כי להסתה נמשכת נגד תקשורת ועיתונאים כשהיא באה גם מן הצמרת הפוליטית, עלולות להיות תוצאות של פגיעה פזית בעיתונאים הממלאים במשימות סיקור בשטח את שליחותם החיונית לקיומה של דמוקרטיה בישראל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן