חדשות כאן ישראל עיתונות | תקשורת המונים

מועצת העיתונות דורשת תנועה חופשית לעיתונאים במגפת הקורונה

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, דורשת, כי בכל הוראת חירום, אשר המתייחסת ל'מאבק מול מגפת הקורונה' תותר תנועה חופשית של עיתונאים, כל זאת, כדי לאפשר להם לבצע את שליחותם המקצועית ולהביא לציבור את כל המידע החיוני והרלוונטי עתה לבריאותו, התנהלותו וגיבוש עמדותיו - בימים קשים אלה, עוד יותר מאשר בימים כתיקונם.
0
0
דליה דוֹרְנֶר נשיאת מועצת העיתונות ברקע: כדור הארץ עם מסכת מגן מפני Covid-19 | נגיף הקורונה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
דליה דוֹרְנֶר

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל בראשותה של כב’ השופטת בדימוס הגב’ דליה דוֹרְנֶר, קוראת לקבוע באופן ברור, כי; בכל הוראת חירום המתייחסת למאבק מול מגפת הקורונה, תותר תנועה חופשית של עיתונאים וצלמים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כל זאת, כדי לאפשר להם לבצע את שליחותם המקצועית ולהביא לציבור את כל המידע החיוני והרלוונטי עתה לבריאותו, התנהלותו וגיבוש עמדותיו – בימים קשים אלה, עוד יותר מאשר בימים כתיקונם.

לא תהיה דמוקרטיה מלאה בישראל ללא תקשורת חופשית גם בימי חירום של “משבר משולש”; בריאותי, כלכלי ו-ממשלי.

דובר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מר אמיר רוזנבליט, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; “המועצה מביעה הערכה לעיתונאים, לצוותים המגיעים לשטח ולאולפני השידור וקוראת למערכות לוודא מתן מיגון מלא לצוותים”.

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל; “לרשותכם לכל צורך בפנייה והתערבות של המועצה בתרחישי עיכוב או פגיעה בזכות לדווח

בתוך כך שלחה מוקדם יותר היום (ד) מועצת העיתונות והתקשורת בישראל את הודעת הנשיאה והמנכל לחבריה; “בימים לא קלים אלה של מגפת הקורונה המשתוללת בעולם ובארץ, כאשר הסוף עדיין לא נראה באופק.

כמו גם המשבר המשולש במדינה – בריאותי, כלכלי וממשלי, אנו ערים לצורך החיוני ביותר מאי פעם בעבר, בתקשורת חופשית היוצאת לשטח ומביאה לציבור הרחב תמונת מצב כמות שהיא. תקשורת זאת היא מסד חיוני לקיום דמוקרטיה בישראל.

אנו מבקשים להודות, בשם מועצת העיתונות בישראל, לכל האלפים הרבים העושים ימים ולילות, ללא לאות, בלי הבדל דת גזע ומין, במלחמת חורמה בנגיף הקורונה, במטרה למנוע כמה שיותר נדבקים ולהציל כמה שיותר חיים.

הערכתנו המלאה נתונה לאנשי התקשורת – לצוותים בשטח ובאולפנים, הממלאים את שליחותם העיתונאית בדבקות ומביאים לנו עדכון שוטף על המתרחש.

אנו לרשותכם לכל צורך בפנייה והתערבות של המועצה בתרחישים של עיכוב או פגיעה בזכות לדווח – כדי לקיים אותה. בימי חרום עוד יותר מאשר בימים כתיקונם.
בתקווה לשיבה לימים בריאים יותר,

על החתום; נשיאת המועצה – שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר ומנכל המועצה מר מוטי רוזנבלום.

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל

ממועצת העיתונות והתקשורת בישראל (ע”ר) 580491223, היא גוף וולונטרי, שהוקם בשנת 1963 במשותף על ידי העיתונות (מוצאים לאור, עורכים ועיתונאים) ונציגי ציבור – כמו גופים מקבילים בעולם.

בחודש מאי, 2011, נרשמה המועצה כעמותה. המועצה מופקדת על שמירת הערכים של עיתונות חופשית וטובה, ובמסגרת זו היא קובעת את כללי האתיקה, החלים על כלי התקשורת ואוכפת את הכללים האלה.

הנשיאה הנוכחית של מועצת העיתונות והתקשורת בישראל היא כב’ השופטת בדימוס דליה דורנר ומנכלה הוא העיתונאי מוטי רוזנבלום.

המועצה, דנה, בין השאר, בתלונות על עבירות בתחום האתיקה העיתונאית, במסגרת בית הדין לאתיקה.

במאי 2011, התאגדה מועצת העיתונות כעמותה וביוני 2019, שינתה המועצה את שמה ל”מועצת העיתונות והתקשורת בישראל“.

מבנה המועצה;

במועצה, חברים נציגי ציבור (40%), עיתונאים (30%) ועורכים ומו”לים (30%).

◄ אתיקה;

מליאת מועצת העיתונות היא הקובעת את תקנון האתיקה. החלטות עקרוניות בתחום האתיקה העיתונאית נידונות בכל מוסדות המועצה; במליאה, בנשיאות ובוועדות מיוחדות, המוקמות לצורך בחינת נושאים שונים.

תלונות על עבירות בתחום האתיקה העיתונאית מתבררות בבתי הדין לאתיקה.

◄ הגנה על חופש העיתונות;

מועצת העיתונות מופקדת – מטעם הגורמים המיוצגים בה – על שמירת הערכים של עיתונות חופשית, בהם חופש המידע, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה. נציגי המועצה מגינים על חופש העיתונות בהופעות בכנסת ובמאבק על דעת הקהל.

בין השאר, המועצה נלחמת לביטול יוזמות חקיקה המבקשות להטיל הגבלות על חופש הביטוי; נאבקת בפעולות של גופים שלטוניים נגד עיתונאים וכלי תקשורת; ופועלת נגד מונופולים וקרטלים בתקשורת הישראלית.

█ היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות

*היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות (יחידה 730), היא יחידה השייכת לאגף האבטחה של שירות הביטחון הכללי (שבכ).

יצוין, כי משימתה היחידה שהיא משמשת שאינה מאבטחת בעצמה אלא כאחראית מקצועית על אבטחת אישים, לדאוג לסידורי האבטחה וההגנה של אנשי ממשל ואישים בכירים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן